Gå til innhold

BK: Stupebrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett motiv med stort potensiale dette. Første småpirk er at horisonten er bittelitt skjev (heller noe mot høyre).

Stupebrettet er for midtstilt, og kunne ha vært hva som helst sett fra denne vinkelen. Det beste her, ville ha vært om du hadde gått noe til siden så du hadde fått stupebrettet mer fra siden - og plassert det i det gyldne snitt.

Når det gjelder HDR, så er det faktisk ikke lett å se at dette er ett HDR bilde. Det er en del mørke partier og skyggepartier som er helt uten informasjon - her kan HDR hjelpe noe. Du har i alle fall ikke ødelagt himmelen - det er en felle mange som prøver HDR går i! Hvor mange eksponeringer har du brukt, og hvor stor variasjon i EV?

Så for å avslutte; ett bilde som er ok som det er nå, men kan bli bedre med litt mer jobb - både i fotograferingsøyeblikket og i etterbehandlingen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett motiv med stort potensiale dette. Første småpirk er at horisonten er bittelitt skjev (heller noe mot høyre).Stupebrettet er for midtstilt, og kunne ha vært hva som helst sett fra denne vinkelen. Det beste her, ville ha vært om du hadde gått noe til siden så du hadde fått stupebrettet mer fra siden - og plassert det i det gyldne snitt.Når det gjelder HDR, så er det faktisk ikke lett å se at dette er ett HDR bilde. Det er en del mørke partier og skyggepartier som er helt uten informasjon - her kan HDR hjelpe noe. Du har i alle fall ikke ødelagt himmelen - det er en felle mange som prøver HDR går i! Hvor mange eksponeringer har du brukt, og hvor stor variasjon i EV?Så for å avslutte; ett bilde som er ok som det er nå, men kan bli bedre med litt mer jobb - både i fotograferingsøyeblikket og i etterbehandlingen. :)

tusen takk for så hyggelig og grundig tilbakemelding,det satte jeg veldig pris på,vel jeg har bare brukt 3 bilder oppå hverandre...og m forskjellig mørkt og lyst og et m veldig kontrast...vet ikkew hvordan det gjøres for at det skal bli riktig...evt instillinger på kamera osv...jeg ser det du sier og skal forsøke igjen ... masse tusen takk for rådene,smil

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...