Gå til innhold

Her er en post helt motsatt av hva dere er vant med


Anbefalte innlegg

Det er vel butikken i det store krysset et godt stykke nedenfor Steinan han mener.  

 

Syns å huske det fra mitt studentopphold noen år tilbake   :D

 

Det er Nardocenteret, de har bygd Bunnpris på steinan nå, forsto det som det var den han mente. Kjenner ikke så mange av de ansatte der, men på moholt kan jeg vel navna til nesten alle de faste, blir litt miljøskadd av å bo her i 3 år.

 

AtW

 

Det er Bunnpris på steinan jeg snakker om. Mye søte damer der. (Silje, Therese osv) Rema 1000 på Moholt har nok de peneste damene. (Ragnhild, Siri osv) , men det blir for lang omvei til at jeg gidder å dra opp dit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh... jeg tenkte engang på å skrive en liten "juicy" artikkel om webshopper kontra webshopkunder hvor jeg tok med div. story'er fra begge leirer. Jeg har selv arbeidet med salg, nærmere bestemt møbler. Dere vil ikke TRO de fantastiske forklaringene jeg har opplevd i forbindelse med reklamasjon. For ikke å snakke om kunder som har fått det for seg at de skal ha enormt stor rabatt ("vi har alltid handlet her").

 

I sommer, f.eks., opplevde jeg å være på en varelevering der kunden var _wasted_! TOTALT schwingstang. Han skulle ha spisebord + 6 stoler, og hadde kranglet LENGE med sjefen for å få den prisen han hadde bestemt seg for å bruke. I tillegg skulle han ha 2 stoler ekstra - stoler som koster 2,5K _hver_. Han holdt på så lenge at sjefen gikk drita lei og gav ham stolene for tusen kroner - altså et avslag på FIRE TUSEN! GJETT om vi tapte penger på det salget!

 

Andre ting jeg har opplevd er f.eks. en kunde som hadde kjøpt noen stresslesser. Jeg forstår jo godt at de var frustrerte når det viste seg at Ekornes hadde gjort en produksjonsbommert - skinnet i ryggen var mildest talt skrukkete. Da jeg troppet opp hjemme hos kunden ble jeg kjefta huden full - vi hadde elendig service når vi leverte så stygge varer. Etter å ha hørt på kjerringa i 10 minutter rant det over for meg. Så jeg svarte: "Hør her! Æ sjit en fire kilometer lang kabel i om du synes stolan va stygg - det bryr mæ ikke mer enn det bryr mæ å kjenne på sjitlukta di! Med mindre du foretar en TOTAL endring i måtn du tiltale mæ på, kan du ryke å reise! Æ finn mæ IKKE i å stå her å motta surt oppgulp fra ei utgammel eddik-krukke når det overhodet ikke e min feil!" Deretter raste jeg ut derifra (døren ble visst stående oppe) og dro tilbake til jobb. Når jeg kom på butikken møtte sjefen meg i døra og lurte "Vidar, e du sint?" Holdt på å klappe til ham! Men han hadde altså snakket med kundene, og de hadde vist vært temmelig spake. Enden på visa var at jeg dro ut til kundene igjen etter 2-3 uker (bevisst utsettelse! :D) og så på skaden. Da var det ikke måte på hvor høflige de var. Da jeg fortalte dem at vi skulle fikse det hele og at stolene bare kunne bli stående til vi fikk nytt trekk, er jeg sikker på at 2 dråper piss kom ut av dama i ren og skjær lykke. Kunne ikke dy meg, så når jeg var på tur ut døra sa jeg: "Dersom du hadde hatt litt mindre hormonproduksjon sist, hadde saken allerede vært ute av verden...". *harr harr!*

 

Etter min egen erfaring kommer du VELDIG langt ved å være tålmodig og saklig når du framsetter en klage. Går det lang tid, kan du gjøre personalet temmelig flau med å si at "nå har det gått XX måneder siden feilen oppstod, så nå må vi få en løsning her". Med mindre de er totalt på jordet sørger de for å løse saken der og da.

 

Det dummeste jeg ser er folk som tar helt av når de skal klage. Har gjentatte ganger sett innlegg i denne delen av forumet der folk har gjengitt sine mailer til div. websjapper, og det er meg en GÅTE at de i det hele tatt har fått svar!

Så ro ned hormonene, sørg for at du har dekning for dine krav, vær høflig og saklig - så har du en MYE bedre sak om det noen gang skulle være nødvendig å ta kontakt med forbrukerrådet.

 

PS: "TV2 Hjelper deg" bør under en hver omstendighet IKKE kontaktes FØR du har kontaktet forbrukerrådet. Nytter selv ikke det, er det på sin plass. Al Cpone sa: "You'll get far with a smile, but you'll get even further with a smile and a gun". Vise ord - det gjelder bare å definere hva den pistolen _er_. :)

 

Lykke til med framtidige klager - og husk: Det er den som først kommer med et usaklig argument som taper diskusjonen!

Lenke til kommentar
Synes det er dumt av kunder å bli sure - men for deg å mene at ærlighet varer lengst (i butikker o.l.) er delvis feil. Hva med at kunden har rett?

 

Vil gjerne ha sitat fra kjøpsloven der det står at "kunden alltid har rett". Kunden har ikke alltid rett!!!

 

"Kunden har alltid rett" er det DUMMESTE som noengang har blitt sagt! Hvem har rett - personen som i en årrekke har drevet salg og kjenner sine varer godt, eller kunden som _tror_ at "sånn skal det da ikke være?".

 

"Det står "plug and play", men det funker jo ikke?"

"Installerte du driverne når du fikk beskjed om det da?"

"DRIVERE??? Dette er jo PLUG AND PLAY for svarte! Tror du jeg er idiot??"

 

Da ville jeg ikke tatt 5 flate øre for å smile skadefro og sagt: "Nei, det tror jeg ikke. Du har akkurat bevist det for meg". :lol:

Lenke til kommentar

Kjøpsloven er til for at folk skal få ordnet feil og mangler, ved saker de har handlet innenfor garantitid osv. Derimot er den ikke noe folk skal slå i bordet med, når de selv har forårsaket problemene. Det er ikke en lov som skal beskytte idioter fra seg selv.

Jeg har full forståelse for Afseths frustrasjoner. TV2 hjelper deg og "Bøllekurs" på NRK (FBI), har nok gjort at enkelte tror de har krav på det utroligste. Det har de ikke.

Lenke til kommentar
Btw - det med posene: Det at en liten klatt plastikk som har Gigantiske logoer på skal koste noe synes jeg er uhørt! Burde vært ulovlig. Her går vi rundt omkring med disse gigantisk reklameskiltene også skal dere ha BETALT for det? Skamme seg skulle dere!  :x

 

 

HAHAHA!!! :D:D:D:D

 

Like morsomt hver gang, dette med posene! Du MÅ jo ikke kjøpe posene, da! Du VELGER selv og gå med 'gigantisk reklameskilt'!!! :lol::lol:

Lenke til kommentar

Synes kanskje det er å gå litt langt å skjelle ut kunden. Det er også uakseptabelt av kunden å skjelle ut ekspeditør, men her bør ekspeditøren heve seg et hakk over kunden. Dersom en kunde ikke har normal folkeskikk bør man heller be kunden forlate lokalet inntil denne har roet seg.

 

"Kunden har alltid rett" er det DUMMESTE som noengang har blitt sagt! Hvem har rett - personen som i en årrekke har drevet salg og kjenner sine varer godt, eller kunden som _tror_ at "sånn skal det da ikke være?".

Synes også du låter litt vel ignorant i ditt utsagn her. "Kunden har alltid rett" har aldri vært noen bastant "lov" på noen som helst måte, men kun et "service dogme". Det at en selger bruker dette utsagnet sier mye om hans serviceinnstilling og villigheten til å løse problemer. Det har overhodet ingenting å gjøre med hvem som faktisk har rett. Det at en selger sier "kunden har ALDRI rett" sier derimot også like mye om hans serviceinnstilling i negativ forstand.

Lenke til kommentar
Kjøpsloven er til for at folk skal få ordnet feil og mangler, ved saker de har handlet innenfor garantitid osv. Derimot er den ikke noe folk skal slå i bordet med, når de selv har forårsaket problemene. Det er ikke en lov som skal beskytte idioter fra seg selv.  

 

Forbrukerkjøpsloven er faktisk delvis til for å beskytte "idioter" fra seg selv. F.eks. pålegger forbrukerkjøpsloven §§ 15 og 16 selger en rekke plikter rundt salget, som hvis ikke oppfylt gir forbruker/"idioter" vide muligheter til å reklamere med loven i hånd.

 

Det må på ingen måte blandes sammen garanti og reklamajonsrett. Forbrukerkjøpsloven sier bare at garantier er rettslig bindende og at noen frister kan forlenges som følge av garanti. Det følger av markedsføringslovens §9c at garantier kun kan brukes når det gir forbruker rettigheter utover de rettigheter som følger av lov ellers. Garantier er med andre ord noe som kommer i tillegg til den lovmessige reklamasjonsretten. Gir ikke garantien noe mer enn reklamasjonsretten, så er det forbudt å bruke ordet garanti.

Lenke til kommentar

Forbrukerkjøpsloven er faktisk delvis til for å beskytte "idioter" fra seg selv.  F.eks. pålegger forbrukerkjøpsloven §§ 15 og 16 selger en rekke plikter rundt salget, som hvis ikke oppfylt gir forbruker/"idioter" vide muligheter til å reklamere med loven i hånd.  

 

Jeg er klar over dette sofTest. Selger plikter å opplyse om varens formål etc. Det jeg tenker på, er når kunden bruker varen på en gal måte, eller til feil formål. Man kan f.eks. ikke kreve at en selger skal opplyse om alt varen ikke skal brukes til. Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

Lenke til kommentar

takker for en lækker "tråd"

har jobbet i service yrket siden 96, å en ting er sikkert.

bruker høflig å snill så strekker jeg meg lengere.

begynner kunden med ordbruk som ikke er godkjent i kirka eller med å true med loven eller tv2 osv så får man det man har krav på ikke noe mer.

 

må bare minne om at man ganger flere fluer med honning en med edikk

 

??? å til deg som siterte al cpone. ble ikke han fengslet for dårlig bokføring med skattebetaling da??? hmm det kan gå begge veier hehe

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

 

spissformulert men sann.

 

saken har selvfølgelig funnet sted over dammen. utrolig nok vant kunden og fikk stor erstatning grunnet tapet av katten og micro'en, samt de psykiske lidelser hun ble påført i den forbindelse.

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

 

spissformulert men sann.

 

saken har selvfølgelig funnet sted over dammen. utrolig nok vant kunden og fikk stor erstatning grunnet tapet av katten og micro'en, samt de psykiske lidelser hun ble påført i den forbindelse.

 

Hmmm...seriøst? Hvor har du dette fra egentlig?

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

 

spissformulert men sann.

 

saken har selvfølgelig funnet sted over dammen. utrolig nok vant kunden og fikk stor erstatning grunnet tapet av katten og micro'en, samt de psykiske lidelser hun ble påført i den forbindelse.

 

Hmmm...seriøst? Hvor har du dette fra egentlig?

 

Ingen slike saker har vært dokumentert. Dette er en mange såkalte urbane myter:

 

Forøvrig, i den spissformulerte ånden, hvis kunden opplyste selger at dette var formålet med ovnskjøpet og selger ikke advarte mot dette, så ville det faktisk være en reklamasjonsgrunn. ;-)

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

spissformulert men sann.

 

saken har selvfølgelig funnet sted over dammen. utrolig nok vant kunden og fikk stor erstatning grunnet tapet av katten og micro'en, samt de psykiske lidelser hun ble påført i den forbindelse.

Hmmm...seriøst? Hvor har du dette fra egentlig?

Det er en gammel vandrehistorie. Visstnok sann. Ett av værstingeksemplene fra de saksøke-sinnsyke amerikanerene. Men orginelhistorien var vel at det ikke sto i bruksanvisninga at man ikke måtte tørke kjæledyr i mikroen.

 

En til av værstinghistoriene er han som fikk xxxxxxx $ i erstatning fordi han brente seg på kaffekoppen og mistet den i fanget. Det burde stått "advarsel, kaffen er varm" på koppen... :roll:

 

Men dem om det. Her i norge har vi vel noe i loven som heter "å bruke sunn fornuft".

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en microbølgeovn, med den hensikt å tørke katta, og både katta og ovnen bokstavelig talt ryker. Så kan ikke den ulykkelige kunden, skylde på at selger ikke opplyste om faren ved tørking av katter i microbølgeovner. ( En tanke spissformulert).

spissformulert men sann.

 

saken har selvfølgelig funnet sted over dammen. utrolig nok vant kunden og fikk stor erstatning grunnet tapet av katten og micro'en, samt de psykiske lidelser hun ble påført i den forbindelse.

Hmmm...seriøst? Hvor har du dette fra egentlig?

Det er en gammel vandrehistorie. Visstnok sann. Ett av værstingeksemplene fra de saksøke-sinnsyke amerikanerene. Men orginelhistorien var vel at det ikke sto i bruksanvisninga at man ikke måtte tørke kjæledyr i mikroen.

 

En til av værstinghistoriene er han som fikk xxxxxxx $ i erstatning fordi han brente seg på kaffekoppen og mistet den i fanget. Det burde stått "advarsel, kaffen er varm" på koppen... :roll:

 

Men dem om det. Her i norge har vi vel noe i loven som heter "å bruke sunn fornuft".

Lenke til kommentar

Veldig mye bra her... :)

har forøvrig selv jobbet på Byggmakker i tre år. Snakket med mye rare mennesker der. husker spesielt den sinte litt eldre mannen som sto og skreik til meg fordi han hadde kjørt over ledningen til slipemaskina han hadde leid(!).

 

Og til hvem enn som sa det: (husker ikke akkurat nå..)

Alle som hevder de har vondt i ryggen er ikke whinere. Kjenner selv noen mennesker som har hatt alvorlige ryggproblemer som følge av skiveutglidninger og annet snacks.. er de whinere fordi de ikke kan jobbe/ gå i militæret? :woot:

 

 

ParaNode

Lenke til kommentar

Og til hvem enn som sa det: (husker ikke akkurat nå..)

Alle som hevder de har vondt i ryggen er ikke whinere. Kjenner selv noen mennesker som har hatt alvorlige ryggproblemer som følge av skiveutglidninger og annet snacks.. er de whinere fordi de ikke kan jobbe/ gå i militæret? :woot:

 

Tror nok at hvis det er en reel skade så vil jo arbeidsgiver være skeptisk da det kan gå utover jobben. Og er det ikke så er man en syter. Men f.eks har man en hørselskade så vil jeg tro at det ikke har noe betydning. Hvis man da ikke skal være telefonselger.

Lenke til kommentar

Forøvrig, i den spissformulerte ånden, hvis kunden opplyste selger at dette var formålet med ovnskjøpet og selger ikke advarte mot dette, så ville det faktisk være en reklamasjonsgrunn. ;-)

 

Det er ifølge kjøpsloven helt riktig. :yes:

 

Men hvilke selgere er det som er så dumme at de ikke advarer mot å tørke husdyr i mikroovnen om kunden faktisk forteller at dette er hensikten med å kjøpe den?

 

Joda, det finnes dumme selgere, men også dumme kunder. Vi selgere bør ikke være nødt til å vurdere alle kundene som dumme, for da mister vi de allerede før salget er gjennomført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...