Gå til innhold

Her er en post helt motsatt av hva dere er vant med


Anbefalte innlegg

Ikke for å strø salt i såret til noen,men jobber man i servicbrsnsjen er det en viktig del av jobben å kunne takle sure kunder, helst på en sånn måte at de er litt mer fornøyde når de forlater butikken enn da de kom , selv om de egentlig ikke har fått noe.

Og hvem andre skall de vere sure på om de har fått en vare med feil, det er jo dere/jeg som har solgt varen.

Så til slutt, tenk på dere selv når dere er i andre butikker eller på et utested der dere synest servicen er dårlig, blir dere aldri sur.

 

PS: jobber selv i servicbransjen. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Btw - det med posene: Det at en liten klatt plastikk som har Gigantiske logoer på skal koste noe synes jeg er uhørt! Burde vært ulovlig. Her går vi rundt omkring med disse gigantisk reklameskiltene også skal dere ha BETALT for det? Skamme seg skulle dere! :x

 

Åhh, akkurat som jeg skulle sagt det selv :wink:

 

Ellers veldig interessant post, har selv jobbet som selger/konsulent og kjenner meg veldig godt igjen. Ærlighet og en god tone varer lengst..

Lenke til kommentar
Ikke for å strø salt i såret til noen,men jobber man i servicbrsnsjen er det en viktig del av jobben å kunne takle sure kunder, helst på en sånn måte at de er litt mer fornøyde når de forlater butikken enn da de kom , selv om de egentlig ikke har fått noe.

Og hvem andre skall de vere sure på om de har fått en vare med feil, det er jo dere/jeg som har solgt varen.

Så til slutt, tenk på dere selv når dere er i andre butikker eller på et utested der dere synest servicen er dårlig, blir dere aldri sur.

 

PS: jobber selv i servicbransjen. :wink:

 

Problemet er at det som oftest er kunder som ikke har grunn til å bli sure som blir sure. Og det er mange kunder som er uærlige og prøver å lure oss. Samtidig er det kunder som legger skylden på oss i butikken, når det faktisk er en underleverandør som har skylden og som vi ikke har noe makt over.

 

Selvfølgelig gjør vi som selgere feil en gang i blant, men det er menneskelig å feile, og hvorfor skal kunden bli så utrolig sur og sint når vi faktisk løser problemet for kunden i etterkant? Jeg tar faktisk ansvar for når jeg har gjort noe feil.

 

Blir jeg dårlig behandlet i en butikk, så prøver jeg å løse saken ved å være høflig... eller går og handler ett annet sted. Jeg gidder ivertfall ikke å krangle. Men nå føler jeg meg sjelden og aldri dårlig behandlet i butikk da... kanskje fordi jeg opptrer på en høflig og sivilisert måte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
.... Men nå føler jeg meg sjelden og aldri dårlig behandlet i butikk da... kanskje fordi jeg opptrer på en høflig og sivilisert måte?

 

Amen :yes:

Lenke til kommentar
Lykke til videre Snabben. Jeg ER reservert mot alt sånt der. Noen ganger kan jeg kanskje skjønne folk også men det er bare å regge seg på www.brreg.no så slipper vi sånne som deg :roll:

 

"Sånne som deg"? Han prøver bare å tjene penger til livets opphold... han gjør det ikke fordi han synes det er morsomt å forstyrre folk? Jeg jobbet som telefonintervjuer når jeg var student. Omtrent eneste jobben vi kunne jobbe fleksitid (noe som er nødvendig når man studerer). Jeg ville ikke plage folk, men fikk allikevel drittkjeft når folk mente at jeg forstyrret dem. Det er slitsomt... spesielt når man sitter 5-6 timer og prøver å være hyggelig mot alle man prater med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

"Sånne som deg"? Han prøver bare å tjene penger til livets opphold... han gjør det ikke fordi han synes det er morsomt å forstyrre folk? Jeg jobbet som telefonintervjuer når jeg var student. Omtrent eneste jobben vi kunne jobbe fleksitid (noe som er nødvendig når man studerer). Jeg ville ikke plage folk, men fikk allikevel drittkjeft når folk mente at jeg forstyrret dem. Det er slitsomt... spesielt når man sitter 5-6 timer og prøver å være hyggelig mot alle man prater med.

 

Hallo?!? Det var faktisk ment som en spøk. Disser aldri noen. Om de soper gatene eller tømmer bæsj. Alle sammen trengs for at landet skal gå rundt.

 

Men hvis noen ble litt pinlig berørt skal jeg legge til at det var en spøk

Lenke til kommentar
Ikke for å strø salt i såret til noen,men jobber man i servicbrsnsjen er det en viktig del av jobben å kunne takle sure kunder, helst på en sånn måte at de er litt mer fornøyde når de forlater butikken enn da de kom , selv om de egentlig ikke har fått noe.

 

Er enig med deg, sure individer finner du over alt. Så lenge vi mennesker ikke er roboter vil vi alltid ha et vidt spekter av humør og oppførsel.

Er selv i en posisjon som gjør at jeg har en form for kundeforhold. En viss prosentandel av disse vil jeg kalle provoserende og meget spydige. I vårt firma har vi forlengst innsett at vi må leve med disse. Det viktigste for oss er å holde antall "uønskede" kunder på et så lavt nivå som mulig. Om det stiger så gjør vi kanskje en dårlig jobb, eller så har vi dårlige produkter å selge. Er faktisk av den oppfatning at kunden alltid skal ha rett uansett. Men farer kunden med løgn og usannheter skal selvfølgelig ikke dette være gjeldene.

 

Nei dette må alle i selgerbransjen leve med, dessverre. Om noen ikke takler dårlige kunder på jobb eller ikke kan legge dette bak seg når kunden forlater butikken, er disse dessverre i feil yrke.

 

Rune.

Lenke til kommentar

Hallo?!? Det var faktisk ment som en spøk. Disser aldri noen. Om de soper gatene eller tømmer bæsj. Alle sammen trengs for at landet skal gå rundt.

 

Men hvis noen ble litt pinlig berørt skal jeg legge til at det var en spøk

 

Sorry... hender jeg er dårlig til å bedømme hva som er ironi og ikke. Men når jeg leser de andre postene dine, ser jeg jo at du nok ikke mente det seriøst. :oops:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Sorry... hender jeg er dårlig til å bedømme hva som er ironi og ikke. Men når jeg leser de andre postene dine, ser jeg jo at du nok ikke mente det seriøst. :oops:

 

Neida det er menneskelig å feile. Jeg kanskje uttrykte meg litt uklart også. Bare si ifra du, neste gang også.En liten pekepinn trengs alltid, uansett hvor flink man er :wink:

 

Cheers smily437.gif

Lenke til kommentar

Verkstedene følger kjøpsloven, og i følge kjøpsloven skal dette kamera ha en garanti på tre år, hvis det er behandlet relativt pent. (sakset fra den første posten)

 

Jeg er enig med poststarter at sure kunder ikke er hyggelig, men det største problemet synes jeg er at mange selgere/firmaer ikke forstår forskjellen på garanti og reklamasjons rett.

 

Garanti er noe som butikken eller produsenten av en vare gir til kunden, og har ingenting med kjøpsloven å gjøre.

 

Reklamasjonsrettigheter er noe som er lovbestemt (kjøpsloven) og kan ikke fravikes av selgerne/butikkene.

 

Er du forbruker, og tingen du kjøper er laget for å holde i "vesentlig lengre" tid enn 2 år, er reklamasjonsfristen hele 5 år!

 

Vil anbefale alle og lese juss guiden til hw den er bra!

Link http://www.hardware.no/guider/juss/index12.html

 

Vil idag benytte anledingen til å skryte litt av komplett :) Jeg sendte inn et gammelt hovedkort som gikk istykker, det var fra 16.3.2001 fikk da et helt nytt hovedkort som er av nyere type da det gamle ikke er i produksjon lengre.

 

Komplett kan dette med reklamasjoner :) , det kan ikke itbutikken :evil:

Lenke til kommentar

Kan bare si en ting... jeg er overveldet over responsen. Har ivertfall fått styrket troen på at det fortsatt finnes seriøse og fornuftige folk på dette forumet. Takk alle sammen, for alle synspunkter, selv om dere er enige eller uenige med meg.

 

Hvis flere har lyst til å slenge seg på debatten, så kom igjen.

Lenke til kommentar
amen? :)

 

moralen må vel være at du kommer så mye lenger med et smil.

og at butikken er et privilegium(rett skrevet?), ikke en rett.

 

edit: jeg tror vi har samma kunder :D, jeg jobber på rema, og det er mange av de folka du beskriver :lol:

 

har til og med de folka som ikke sier noe når jeg spør om de skal ha pose, og akkurat når de har fått igjen penga, DAA skal de ha pose.

nei uff, tenk så dyrt, 50 øre for en pose når du har handla for flere hundre.. :lol:

 

Poseavgiften er det dummeste som finnes. Tenk over at hver og en av oss sannsynligvis kaster bort flere hundrelapper i året på slikt søppel! Nei, ta med dere plastposer hjemmefra...

Lenke til kommentar

Er du forbruker, og tingen du kjøper er laget for å holde i "vesentlig lengre" tid enn 2 år, er reklamasjonsfristen hele 5 år!

 

Ja, det var reklamasjonsfrist jeg mente, selv om jeg kan ha sagt garanti. Og det er kanskje 2 år, og ikke 3 år, på dette kamera. Det er av en billig type, som ikke er forventet å vare vesentlig lengre tid enn 2 år. En annen ting er at verkstedene gjerne ikke følger reklamasjonsfristen så lenge de kan få én liten grunn til at de ikke behøver følge den (tegn på støtskade, litt røff bruk osv...), men det er det dessverre ikke noe vi i butikkene kan gjøre noe med. Derfor kan vi aldri love en kunde at det går på garanti/reklamasjon så lenge det er mer enn ett år siden kunden kjøpte kameraet.

Lenke til kommentar
Kan bare si en ting... jeg er overveldet over responsen. Har ivertfall fått styrket troen på at det fortsatt finnes seriøse og fornuftige folk på dette forumet. Takk alle sammen, for alle synspunkter, selv om dere er enige eller uenige med meg.

 

Hvis flere har lyst til å slenge seg på debatten, så kom igjen.

 

Er ikke uenig med deg, så jeg håper du ikke missforstår, men vi har engang valgt å gå inn i serviceyrket og da må vi bare ta det som det kommer, har selv opplevd kunder som jeg kunne tenkt meg å gi en for i ræva men man må bare bite i det sure eplet og gjøre det beste utav det.

Tror heller ikke du er ufin på andre butikker , men jeg kjenner godt til butikkeiere som kommer til andre steder og tror de eier hele verden, det var mere dem jeg tenkte på.

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en mobilbutikk, vi solgte ti telefoner til en stor kunde. Kunden kom tilbake med en telfon som han mente var deffekt ved kjøpet. Denne telefonen skulle inn på service, men havnet ved en feiltakelse i hyllen for nye telefoner (som dere sikkert vet er det mye service på mobiler). Det kom inn en 18 årig jente som hadde ødelagt telefonen til faren, og ville kjøpe ny før han merket det. Uheldigvis fikk hun telefonen som var levert inn. Faren kom inn å ville heve kjøpet av telefonen som var kjøpt med bindingstid. Han hevdet at den ikke hadde vært ute av eksen. Jeg sjekket telefonen og den var tydelig slagskadet, og full av støv innvendig. Jeg var derfor sikker på den var brukt. Siden faren hadde med kvitering sjekket jeg ikke telefonen historikk på dataen. Faren blånektet, den hadde ikke vært ute av esken sa han, han dobbelsjekket dette med datteren sin. Jeg sa at den måtte han lenger ut på landet med, på en høflig måte. Han ga seg ikke, og ble heller fortivlt. Dette pågikk en stund. Han krevde å få snakke med sjefen, som kom frem til det samme som meg - telefonen var tydelig brukt og slagskadet. Han hevdet forsatt at den ikke hadde vært ute av esken. Jeg gikk med på å oppheve kjøpet, men krevde at telefonen skulle på service for å sjekke for eventuelle fuktskader. Da jeg slo opp telefonen på dataen, for å lage serviceordre, så jeg i historikken at dette var telefonen som var levert inn av den store kunden. De hadde slagskadet telefonen, og kommet inn å sagt at den ikke fungerte ved kjøp. Jeg måtte da beklage så mye overfor faren, som jeg i praksis hadde kalt en løgner. Jeg gav han mange gode kjøp, som plaster på såret.

 

Stressa butikkselgere kan også gjøre feil!

Lenke til kommentar

Jepp! Synes gjerrigknarker er slitsomt særlig når en står bak en i kassakøen som begynner å messe med alt mulig piss, når en selv bare vil betale og fortette med sitt. Blir flau på deres vegne pga. at de selv ikke skjønner hvor tåpelige de er. :grumpy:

 

Men det skal heller ikke være sånn som med Telenor, Posten og NSB. Hvor de seir nesten at det er kundene som er det største problemet :wink:

Lenke til kommentar
Jepp! Synes gjerrigknarker er slitsomt særlig når en står bak en i kassakøen som begynner å messe med alt mulig piss, når en selv bare vil betale og fortette med sitt. Blir flau på deres vegne pga. at de selv ikke skjønner hvor tåpelige de er. :grumpy:

 

Det er flere som deg. Har faktisk blitt forsvart av andre kunder som har vært i butikken samtidig. Hehe. Det er litt kult å se hvordan den sure kunden da reagerer.

 

Men det skal heller ikke være sånn som med Telenor, Posten og NSB. Hvor de seir nesten at det er kundene som er det største problemet :wink:

 

Nei, så klart. Man skal være serviceinnstilt mot kunder og tilby ett produkt som er bra og som står i forhold til pris. Men nå har man jo den friheten å velge bort produkter man ikke vil ha, selv om det kan være vanskelig med monopolbedrifter som NSB og Posten.

Lenke til kommentar
Fikk bare lyst til å gi beskjed angående bære poser. En bærepose koster ikke bare noen få ører. Har tidligere jobbet i Narvesen. Stor kjede eid av "rema 1000" (reitan familien). En pose koster i innkjøp 75 øre. Så butikker/kiosker går med tap når de selger poser for 50 øre.
Da lurer jeg på hvor mange poser dere kjøper av gangen. Der jeg jobber kjøper vi 2-3 paller av gangen....

 

[reklamemode]Hvis dere handler på Meny får dere posene gratis![/reklamemode]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...