Gå til innhold

Oppgradering av CPU/HK?! Lønner det seg?

Anbefalte innlegg

Vil det lønne seg å kjøpe en av de nyeste prosessorene/HKene til dags dato eller vente til Haswell kommer? Vil det bli en STOR forskjell, eller vil det holde flere år om man går for TOP NOTCH Cpu og Hk i dag?

Grunnen til at jeg spør er fordi de nyere spillene anbefaler i2600k eller bedre.. Vile ikke ha noen flaskehals her! :-)

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du trenger oppgradering eller ikke kan du vel vurdere selv? :) Hvis du føler at PC-en blir for treig eller hakker i tunge spill, så kan du vurdere å kjøpe ny. Haswell kommer i starten av nyåret, så det er ikke så altfor lenge å vente. Linken funker ikke.

Ser det.. Jeg vurderer oppgradering. Derfor jeg spør om det er nødvendig.. hehe. Men vil det lønne seg å vente til Haswell.? Specsa mine ser du på signaturen. Det er MAX ytelse i spill det dreier seg om.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Jeg har også i5-2500k, og jeg føler at den holder. Tipper du kan få den litt høyere enn 4.3GHz med H80, og du kan uten tvil vente til Haswell. Men det er som sagt opp til deg å bestemme om du er fornøyd med den ytelsen du har nå eller ikke. Selv kommer jeg nok til å vente enda en generasjon før jeg oppgraderer CPU-en.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

Om du trenger oppgradering eller ikke kan du vel vurdere selv? :) Hvis du føler at PC-en blir for treig eller hakker i tunge spill, så kan du vurdere å kjøpe ny. Haswell kommer i starten av nyåret, så det er ikke så altfor lenge å vente. Linken funker ikke.

Ser det.. Jeg vurderer oppgradering. Derfor jeg spør om det er nødvendig.. hehe. Men vil det lønne seg å vente til Haswell.? Specsa mine ser du på signaturen. Det er MAX ytelse i spill det dreier seg om.

Jeg ser ingen grunn til at du trenger å oppgradere med det oppsettet du har. I gaming vil du ikke merke noen som helst ytelsesforskjell hvis du oppgraderer til en 2600k, med mindre du gamer med en sinnsyk lav oppløsning der prosessoren blir "flaskehalsen". Et eksempel på dette kan du se her: http://www.guru3d.com/articles_pages/core_i5_2500k_and_core_i7_2600k_review,21.html

Lenke til kommentar

Hmmm.

Hvis en skal vente til det kommer nye nytt kan det fort bli en venter til evig tid i jag etter noe som er raskere.

Det er et godt poeng som jeg er veldig klar over.

Om du sliter med ytelsen i dag, så er det skjermkortet ditt som holder deg tilbake.

Nei, jeg sliter ikke, men er litt redd for at det kan bli et problem om ikke veldig lenge :-) Men kanskje best å vente på Haswell uansett.

Jeg ser ingen grunn til at du trenger å oppgradere med det oppsettet du har. I gaming vil du ikke merke noen som helst ytelsesforskjell hvis du oppgraderer til en 2600k, med mindre du gamer med en sinnsyk lav oppløsning der prosessoren blir "flaskehalsen". Et eksempel på dette kan du se her: http://www.guru3d.co..._review,21.html

Det ville isåfall ikke blitt i2600. Men noe av det beste til dags dato.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et eneste spill jeg får bedre ytelse i av å aktivere Hyerthreading på min 2600k, og det er helt klart at BF3 trenger en kraftigere CPU enn hva man kan kjøpe i dag om 120fps er målet.

Enkelttrådet ytelse bør være førsteprioritet når du ser på å oppgradere, slik markedet er nå finnes det ingen betydelig oppgradering fra en 2500k.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke et eneste spill jeg får bedre ytelse i av å aktivere Hyerthreading på min 2600k, og det er helt klart at BF3 trenger en kraftigere CPU enn hva man kan kjøpe i dag om 120fps er målet.

Enkelttrådet ytelse bør være førsteprioritet når du ser på å oppgradere, slik markedet er nå finnes det ingen betydelig oppgradering fra en 2500k.

Det er det jeg tenker jeg også, men vil det bli en stor forskjell på Haswell, og det "beste" den dag i dag? Som jeg skrev i overskriften, så må jeg jo eventuelt bytte HK også. Gjør jeg ikke det er det klart at det ikke gir meg noe ekstra.

Det du kan oppgradere til i dag uten å bytte hovedkort er jo bare 3570k og 3770k, og det er ikke så store forskjeller mellom 3570k og 2500k.

Vet det. Isåfall er det i7 som er aktuelt, dersom det er aktuelt :-)
Lenke til kommentar

Det er umulig å si noe om hvor mye bedre Haswell vil bli, Intel har sagt 5-15% raskere, men om den vil klokke høyere er umulig å si nå.

Det finnes ikke en oppgave en i5-2500k ikke takler som en i7-3770k takler, som sagt har ikke Hyperthreading hjulpet meg i et eneste spill hittil, og da er det lite sannsynlig flere kjerner vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...