SVD Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hei, jeg prøver å manuelt slette en del filer med Win 7, men problemet er at selv om jeg er administrator så får jeg en feilmelding som sier at jeg ikke har "Alle tillatelser" til å gjøre dette. Jeg blir så forbannet når jeg ser sånt at jeg kan ta fyr! Er det noen som vet hvordan jeg kan få kontroll over Windows 7? eller må jeg installere Win 98SE... Jeg har satt UAC på laveste Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Administrators og kan ikke endre eier, får bare Error når jeg prøver å endre noe slikt... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvilken mappe/filer er det du prøver å slette, egentlig? Lokaldisk C: er ikke akkurat noe man bør slette, sånn sett. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Da det rant over for meg var det Chrome mappen som ble med Avast... men har sett det flere plasser, misliker sterkt slike Vista tendenser ^^ Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan er rettighetene på den mappen da? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Like bortsett fra at "trusted installer" og "opprettet eier" har "spesielle" rettigheter... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Du må kjøre windows explorer med førhøyet privilegier ,ikke i usermode. Du har ikke admin rettigheter da selv om du er pålogget med en administrative bruker. Enkleste måten å starte utforsker med opphøyet privilegier er vha søke meny. Trykk start - søk - explorer . I resultatet høyreklikk explorer.exe og velg kjør som admin. Alle fil operasjoner i denne utforsker økt/sesjon vil ha lokal administrative privilegier . Endret 24. oktober 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Ok men får fremdeles "Du må ha tillatelse fra administrators for å kunne gjøre endringer i denne mappen"... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Administrators er en gruppe. Er brukeren din medlem av denne gruppen? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Nei, men jeg er såkalt Datamaskinadministrator Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det hjelper lite, da du må være medlem av "Administrators"-gruppen for å ha lov til å endre på de mappene dere. Du kjenner vel til hvordan du legger brukeren din inn i grupper? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Kjører Home premium... så da vet jeg ikke Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Aha, den funksjonen er ikke tilgjengelig i Home Premium, etter hva jeg kan se. Hmm, da er jeg litt usikker på hva som må gjøres. Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Windows anytime uprade funker ikke heller så Lenke til kommentar
SVD Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Eller... har Ultimate nå plutselig, var ikke rare greiene å oppgradere x) La meg i administrators, kjører explorer som admin, får det fremdeles ikke til... Steam på linux så skal jeg flytte sier jeg bare... Endret 24. oktober 2012 av SVD Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har du restartet etter du la deg til gruppen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Har du restartet etter du la deg til gruppen? Skal ikke være nødvendig. Dersom du skal fjerne et progra, så avinstaller det! Da skal denne mappen fjernes. Dersom chrome er i gang, så vil flere filer være låste, og du kan ha all mulig administratorrettigheter og likevel ikke få slettet denne mappen. Administratorbrukeren er skrudd av, og skjult for at folk ikke skal tulle med systemet på den måten du driver med nå. How to enable the hidden administrator account on Windows Vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå