Gå til innhold

Stille Pc til lydstudio

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker å kjøpe pc på komplett.no og sette sammen et eget valg der basert på Komplett Gamer i20. Pcen skal brukes i lydstudio og ørlitegrann til spill også. Hovedfokus er uansett lyd, og det er derfor viktig at den er så stille som mulig. Det er to ting jeg håper noen kan hjelpe meg med her

Det står mellom to kabinett:

Corsair Graphite 600TM - ble først anbefalt denne av komplett kundeservice

NZXT H2 Midi Tower - falt litt for dette pga alle støyløsningene, men er i tvil om hvilket som vil være best av disse to med tanke på støy og temperatur

Vannkjøling er fast oppsett i pakken og en av disse må velges:

Corsair H60 Hydro Series

Corsair H80 Hydro Series - fått bra anmeldelser, men det står at vifta bråker. Vil dette da typisk gjelde for begge modellene? Trodde noe av poenget med vannkjøling var at det skulle være et stille alternativ..

Resten av pcn består forøvrig av

Intel® Core i7-3770K

ASUS SABERTOOTH Z77

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

HIS Radeon HD 7950 3GB

Crucial m4 SSD 2.5" 128GB

Seagate Barracuda 2TB

Takk på forhånd for svar og rop gjerne ut om jeg har gjort noen dårlige valg her. Håper dette blir fetere enn den hvite macbooken fra 2006 som jeg kjører nå hvertfall :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i alt phlake sa. Den fra komplett er lite egnet hvis du vil ha en stillegående PC. Mye bedre å bygge selv hvis du klarer det eller eventuelt kan få noen til å hjelpe deg. Og hvis du lurer på noe under byggingen, så er det bare å spørre her. Vi hjelper gjerne til :) Kan også sette opp en liste over kompontenter til deg hvis du bestemmer deg for å bygge selv.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! Jeg vil gjerne ha en komplett liste over hva jeg bør kjøpe, for å få en god og stillegående kontor PC. Pris er underordnet. Skal primært kjøre Win7 og office 2010 i 64 bits med Citrix applikasjoner og sql. Håper noen som har god peiling på stillegående pc'er kan lage en bra liste til meg. Mvh Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...