Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg av og på(helt nybygget pc)

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat bygget ferdig min egen pc, men det eneste som skjer er at den slår seg på i 2-5 sekunder, før den er av i 2-5 sekunder. Sånn fortsetter det helt til jeg slår av strømmen. Dette er første oppstart så jeg har ikke gjort noe med BIOS eller noe annet. Prøvde også tidligere uten skjermkort, altså kun med skjermkortet til hovedkortet, men samme problem oppstå.

Noen som kan hjelpe meg? :dontgetit:

Maskinvare:

Hovedkort: Asus P8Z68-V PRO

Prosessor: Intel Core i5 3570K

Kjøler: Noctua NH-D14

RAM: Corsair Vengeance DDR3-1600 XMS3 16GB CL9

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 7950 3GB Dual fan

Strømforsyning: Corsair CX 600W V2

SSD: Corsair Force Series GT 120GB

Harddisk: Seagate Barracuda 1 TB F3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se også etter at du har i alle ledninger. ATX pluggen pluss- fra power til HK.

Sjekk også at du har gjort riktig kjølepasta på prosessor. (ikke for lite)

At alle avstandspinner er montert på h-kortet. (ingen kortslutninger)

At et eventuelt Grafikk kort er installert rett.

Sjekk også alle tilkoplinger til HD og til DVD.

BmOnline

Lenke til kommentar

Kan du prøve å forklare det litt annerledes? Har dårlig med kunnskap om komponentene og forkortelser osv. Men tror atx pluggen er kobla riktig, samt at kjølepastaen. Skjermkort er installert riktig regner jeg med, da jeg bare dytta den nedi slotten og satt inn kablene fra strømforsyningen. Samme gjelder HD og SSD, DVD er ikke i bruk

Lenke til kommentar

Satte reset knappen tilbake, og nå vil den ikke skru seg på engang...

Nå kan du sjekke om ATX pluggen er lang eller om den er to-delt fra strømforsyningen? Pleier å være todelt. Så se etter om at alle pinnene på HK er i bruk? Hvis ikke alle er i bruk på powerkontakten, så skal det settes en til på enden med tre pinner tror jeg- som er i en kontakt. Noen strømforsyninger har et slikt oppsett. Det er orange, røde og sorte kabler som går til atx koplingen.

Hvis de er todelt, så kan det være et "knippe" med rødt, tror jeg som også skal inn. Men i hovedsak kan denne altså være todelt- så sjekk om det er en lang som kopler alle på en gang?

BmOnline

ps: Ved montering må du huske på at avstandshylser under Hovedkort er satt på plass på de stedene som anvist. Hvis ikke dette er gjort, så kan det føre til at hovedkortet kommer borti sjassi og kortslutter.

BmOnline

Lenke til kommentar

Sjekk at ingen av avstandsstykkene som skrus i kabinettet ikke tar borti feil plasser på hovedkortet...at det ikke står en stud midt under hovedkortet der det ikke er skruer og jorder hovedkortet på feilplasser...har gjort den tabben selv før i tiden og da starter viftene i maskinen men skjermen forblir svarf og maskinen skrur seg av etter noen sekunder.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er et slags todelt opplegg på strømforsyningen, men det er en lang, tykk en til strømmen på HK og den passer perfekt. Har også en kompis med samme HK og han gjorde akkurat det samme.

Har satt på alle avstandshylsene utenom 2 stk tror jeg

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan jeg kan gå inn i bios uten at pcen er på i det hele tatt :confused:

Har prøvd å starte pcen flere ganger nå, uten hell. Det eneste jeg har lagt merke til er at det er en ekstrem lav lyd "suse" lyd fra strømforsyningen når den slås på( vet ikke om det er meningen, men) og at på hovedkortet så lyser både power og resetknappen

Lenke til kommentar

Prøv elimineringsmetoden. Ser ut som at det kan være noe med RAM som kanskje er montert feil vei (ja, det er mulig. Har gjort det selv :p) eller i feil port. Ta ut alt fra PC-en bortsett fra hovedkort, PSU, 1 RAM-brikke, CPU og CPU-kjøler. Se om du får den på da. Sjekk manualen til hovedkortet for hvilken av de 4 du skal sette RAM-brikken i. Om alt fungerer nå, setter du inn del én etter én.

Lenke til kommentar

Spør igjen, har du koblet på alle strømkontaktene??

Du skal i tillegg til den du nevner koble på en 4 pin atx 12v.

Uten denne vil ikke kortet få nok strøm og medfører typiske problemer som du nevner.

Bios vil du ikke kunne få oppdatert uten at maskina fungerer.

Det er dessuten svært risikabelt å tukle med biosoppdateringer med en ustabil pc da dette i verste fall kan føre til et chrash mitt i oppdateringa og du står igjen med ubrukelig hovedkort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...