Krelian Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Hei! Jeg har kjøpt meg et nytt hovedkort, et MSI K7N2 Delta-L. Jeg har hatt problemer med å få Windows XP til å finne harddisken, men så fant jeg ut at jeg måtte formatere harddisken. Men nå har jeg et nytt problem. Jeg prøvde først en annen harddisk på maskinen min, for å se om noe var galt med harddisken min. Men det var det ikke siden jeg har prøvd min harddisk på en annen maskin. Så når jeg byttet tilbake til min harddisk, så kommer jeg ikke inn i BIOS, det kommer bare masse fancy farger på skjermen. Starter jeg uten å gå inn i BIOS, så kommer det bare fram en hvit skjerm etter at maskinen har funnet IDE devices, noe som tar uvanlig lang tid, noe det ikke gjorde med den andre harddisken som jeg prøvde med, som er en gammel harddisk. Når den hvite skjermen er fremme, så prøver CD-ROM'en min å starte Windows XP cd'en med jevne mellomrom. Hvordan får jeg pc'en til å starte normalt, slik at jeg kan gå inn i Windows XP cd'en og legge inn Windows på nytt? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Snodig Tror det første jeg ville gjort er å ta skjermkortet ut og inn igjen. Kan være dårlig kontakt på et av kontaktpunktene i agp'n. Hvis det ikke er det.... Er disken større enn 128GB? Kan det tenkes at du har fått en bios som ikke støtter større disk? Sjekk om det finnes noen nyere bios, og evt oppgrader. (Regner med du har muligheten til å boote på floppy.) Kan det tenkes at hd kabelen har en dårlig kontakt? -pg Lenke til kommentar
Krelian Skrevet 7. september 2003 Forfatter Del Skrevet 7. september 2003 Alt fungerte helt fint, unntatt at Windows ikke fant harddisken, før jeg prøvde en annen harddisk og byttet tilbake igjen. Det var ikke slik i begynnelsen med den andre harddisken, og det fortsatte da jeg byttet tilbake til min harddisk. Nå som jeg endelig vet hvordan jeg skal få Windows til å fungere, så fikk jeg dette problemet. Det er ikke noen kontaktproblemer, og BIOS fungerte før jeg begynte med harddisktestingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå