chri-ot Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg hadde faktisk trudd at prisene skulle bli lavere. Jeg så for meg nærmere OSX pris. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan er det med minne osv? Win 7 Home Premium støtter kunn 16gb minne. Er det samme for Win 8? Må man ut med Professional eller bedre om man skal ta ibruk mer minne? 2 Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Versjonstøvet er i gang igjen. Og prisene som vanlig vanvittige. Lykke til med oppdateringer, restarter og BSOD. VB. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvordan er det med minne osv? Win 7 Home Premium støtter kunn 16gb minne. Er det samme for Win 8? Må man ut med Professional eller bedre om man skal ta ibruk mer minne? Windows 8 "Core" = 128GB RAM Windows 8 Pro = 512GB RAM Kilde Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Pro støtter 512 GB RAM. Vanlig støtter 128 GB RAM. adder1972: BSOD har jeg ikke hatt siden Vista (og da fordi Creative's drivere var pill råtne). Hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvor ble det av den "pc-bygger"-versjonen da? Virket jo egentlig som en grei løsning den! 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Burte ikke Microsoft sluttet å gi ut 32-bit OS nå snart? Får man kjøpt 32-bit systemer om dagen for oss normale folk? Og de få som sitter med såpass gamle systemer, er ikke ny Windows en fin mulighet å oppgradere maskinvare også? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 kan ikke en OEM versjon installeres pånytt på samme Pc ? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har registrert meg for "windows upgrade offer". Hva vil det si i praksis og når får jeg tilgang til dette? Hvilken versjon gjelder det? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Fra artikkelen: I motsetning til Windows 8 og Windows 8 Pro kan Windows RT kun kjøre programmer lastet ned fra Microsofts applikasjonsbutikk Marketplace. Den heter Windows Store (og Windows Phone Store på Windows Phone 8). En OEM-utgave er det samme som en fullversjon av operativsytemet, men kan bare brukes til ny installasjon og ikke til oppgradering fra tidligere Windows-versjoner. I tillegg er en OEM knyttet til maskinvaren og ikke til forbrukeren. Dette betyr at du ikke har en produktnøkkel du kan bruke på en ny maskin, og du kan ikke bytte PC eller formatere uten å miste tilgangen til operativssytemet. Jeg henviser til deres egen artikkel, hvor det informeres om nye lisensregler for OEM-versjonen (System Builder License): Den store forskjellen mellom PULSB-lisensen og de tidligere lisensene er at det er åpnet opp for å overføre operativsystemet mellom datamaskiner, i tillegg til at du får bruke det i en virtuell maskin. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 For en tid siden leste jeg vel her ? at en kunne oppgradere til og med fra Xp ? og at det skulle koste bare noen hundrelapper ? Har de forlatt muligheten, eller kommer den senere ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Burte ikke Microsoft sluttet å gi ut 32-bit OS nå snart? For privatmarkedet er jeg helt enig. Men Microsoft må tenke på bedriftsmarkedet også. Det finnes en haug med programvare som ikke virker, eller virker dårlig, på 64-bits Windows. Gjerne egenutviklet og bedriftskritisk programvare. Lenke til kommentar
ZweiNor Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Burte ikke Microsoft sluttet å gi ut 32-bit OS nå snart?Får man kjøpt 32-bit systemer om dagen for oss normale folk?Og de få som sitter med såpass gamle systemer, er ikke ny Windows en fin mulighet å oppgradere maskinvare også? Pc'ene i det laveste sjiktet, og de fleste 10.1" - 12" er fortsatt 32 bit. De leveres ikke med mer enn 2 gb ram Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 kan ikke en OEM versjon installeres pånytt på samme Pc ? Selvsagt kan den det. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så for meg som har bestilt en laptop uten windows, så koster win8 $99, noe jeg synes er alt for dyrt for et OS. Bra det finnes alternative måter å skaffe seg win på. Lenke til kommentar
Bruker-182606 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Skjønner ikke hvorfor MS ikke utgir en hybridversjon som kjører 64bit men som også kan kjøre 32bit apps som OSX. Det å utgi en egen 32bit utgave holder tilbake utviklingen vil jeg tro. Dessuten må de vel lage to versjoner av oppdateringer? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Skjønner ikke hvorfor MS ikke utgir en hybridversjon som kjører 64bit men som også kan kjøre 32bit apps som OSX.Det å utgi en egen 32bit utgave holder tilbake utviklingen vil jeg tro. Dessuten må de vel lage to versjoner av oppdateringer? Personlig ser jeg ikke en kjempenytte av å reboote for å bytte mellom 32 og 64 bit modus. Det er ikke slik at man kankjøre disse om hverandre samtidig. Dette er nok lettete å implementere når man har 100% kontroll på HW og drivere. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hvor ble det av den "pc-bygger"-versjonen da? Virket jo egentlig som en grei løsning den! Her blander du mellom programvareversjoner og lisenseringsmetoder. Denne artikkelen tar for seg førstnevnte. Vanlig W8 og W8 pro kan for eksempel begge lisenseres som OEM, og således kan dette også potensielt gjelde PC-bygger versjonen. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Fra artikkelen: I motsetning til Windows 8 og Windows 8 Pro kan Windows RT kun kjøre programmer lastet ned fra Microsofts applikasjonsbutikk Marketplace.Den heter Windows Store (og Windows Phone Store på Windows Phone 8).En OEM-utgave er det samme som en fullversjon av operativsytemet, men kan bare brukes til ny installasjon og ikke til oppgradering fra tidligere Windows-versjoner. I tillegg er en OEM knyttet til maskinvaren og ikke til forbrukeren. Dette betyr at du ikke har en produktnøkkel du kan bruke på en ny maskin, og du kan ikke bytte PC eller formatere uten å miste tilgangen til operativssytemet. Jeg henviser til deres egen artikkel, hvor det informeres om nye lisensregler for OEM-versjonen (System Builder License):Den store forskjellen mellom PULSB-lisensen og de tidligere lisensene er at det er åpnet opp for å overføre operativsystemet mellom datamaskiner, i tillegg til at du får bruke det i en virtuell maskin. Slik jeg oppfattet dette er ikke PULSB nye regler for OEM lisensen, men en helt egen lisens. Kjøper man en maskin med en OEM lisens, eller en "fri" OEM, kan ikke disse vidreføres til en ny maskin. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Feil posting, slett innlegget. Endret 25. oktober 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå