razh0r Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hei. Har en del problemer med at det trådløse og kablede nettverket ikke jobber sammen lokalt. Har fibernett fra Loqal, og routeren heter Inteno FG101. Denne routeren består av LAN-porter, og en egen trådløssender. Et par eksempler: * Apple TV (koblet trådløst) finner ikke datamaskinene som er koblet inn via kabel. * Apple TV (koblet kablet), AirPlay fungerer ikke fra f.eks en iPhone på trådløsnettet) Er det noen som vet hvordan jeg kan få trådløse enheter til å kommunisere med kablede enheter? Takker for all hjelp. edit: Ser jeg har postet litt i feil kategori. Kanskje en moderator kunne flyttet tråden til "Hjemmenettverk"? Endret 24. oktober 2012 av razh0r Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Bumper denne jeg. Ingen som har noe aning? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Sjekk om du kan pinge mellom trådløs og kablet nett. Det kan være en funksjon som heter AP-isolation eller lignende. I såfall vil trådløs bare ha kontakt mot internett. Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 25. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2012 Fra min PC koblet til nettverket med kabel får jeg pinget min iPhone, Apple TV og en laptop. Alle disse enhetene er koblet til via wifi. Legger ved en del skjermbilder fra routerkonfig til Inteno-routeren. Valgmulighetene på Wireless Bridge (om det har noe med dette å gjøre): AP Mode: "Access Point" eller "Wireless Bridge" Bridge Restrict: "Enabled", "Enabled (Scan)" eller "Disabled" Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Den skal nok stå på aksesspunkt ja. Du har jo client isolation avslått, så da burde det fungere. Du kan jo høre med ISP om de har noen løsning. Alternativt kan du vurdere å sette sentralen i bridge (gjøres av ISP, og gjør sentralen om til et slags modem) og så bruke en egen trådløsrouter bak. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hvilken IP-adresse og nettverksmaske får enhetene tildelt når de kobles til trådløst og når de kobles til med kabel? Det kan være at det tildeles IP-adresser fra 2 forskjellige subnet slik at broadcast ikke fungerer og at enhetene derfor ikke finner hverandre med mindre du vet IP-adressen til maskinen du skal koble til. F.eks kan det være at det kablede nettverket tildeler 192.168.0.x mens det trådløse tildeler 192.168.1.x med nettverksmaske på 255.255.255.0 Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 11. november 2012 Forfatter Del Skrevet 11. november 2012 Både kablet og trådløst gir en 192.168.1.x-adresse. Nettverksmaske er det samme på begge. I dag fungerte AirPlay fint med Apple TV'en koblet med kabel. Rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå