Gå til innhold

telefonselger - Salg mot bedrifter. Erfaringer?

Laffe

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg begynner snart på en ny jobb som telefonselger rettet mot bedrifter, og lurer da bare på hvordan det er ifht telefonsalg mot enkelt personer(hjemmet) Nå vet jeg hvordan det er mot enkelt personer(masse drittslenging og slikt) så er det noen som har jobbet bed bedriftsalg? tips taes gjerne imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Bedriftssalg tar ofte lengre tid, men hvert salg er verdt mye. Kommer litt an på hva du skal selge. Mange bedrifter har avtaler de ikke kan bryte osv. Jeg ville nok startet med små bedrifter man har råd til å miste salget på, før man kaster seg ut i å selge til f.eks hydro eller statoil. Bedrifter er også mer fokusert på kostnader, og hvorfor de må bytte. En privatmann kan bytte for å prøve noe nytt eller få spesifikke nye fordeler. Bedrifter er mer, tja, vi har klart oss med det vi har så langt så hvorfor skal vi bytte?.

Det kan også være vanskelig å få tak i noen som kan ta den endelige avgjørelsen om å bytte. Hørte en historie om en selger som fortalte han hadde jobbet med en bedrift i et helt år før salget gikk inn, men da tjente han til gjengjeld en god årslønn på det så det var verdt slitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...