Aeyoun Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Xbox Music Pass (for Windows Phone 8, Windows 8, og Xbox) er nå tilgjengelig fra Min konto på Xbox.no. Prisen er 99 NOK/mnd eller 990 NOK/året. 30-dagers prøveperiode. Krever Gold Membership i tillegg. Jeg skal vente til jeg får Windows 8 (forhåndsbestilt til fredag) og min nye Nokia Lumia 920 (forhåndsbestilt til midten av november) før jeg starter prøveperioden. Har noen vært mer ivrige enn meg og starter allerede? Hvordan er utvalget og kvaliteten? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 så en må ha Gold membership til cirka 500 kroner og i tilleg betale 990 kroner for musikk? Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) så en må ha Gold membership til cirka 500 kroner og i tilleg betale 990 kroner for musikk? Fælt gitt. begynner dere ikke å bli lei av å mase om Live nå, 7 år etter? jeg begynner i alle fall å bli rimelig lei alt Live maset, fra folk som egentlig ikke er særlig xbox interessert uansett. For hvis man var det så ville man skjønt at Live til "500" kr, dvs 250-300kr hvis man gidder lete litt, er verdt pengene. Tror du denne musikk tjenesten med 40 millioner låter og haugevis av musikkvideoer bl.a har vært gratis for MS å produsere? Selvsagt ikke. 99kr mnd for uendelig tilgang til musikk er da ikke så ille, det er vel mindre enn hva enn hva en cd koster. Endret 24. oktober 2012 av Knuttsen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg bruker faktisk xBoxene mine en del, men takk som spør. Ja, jeg synes det er ganske snodig at Microsoft tar penger for at du i det hele tatt skal kunne bruke andre abonnementstjenester på konsollene. Jeg synes det er veldig greit å betale for å bruke Netflix, Spotify, Wimp og tilsvarende tjenester da det sikrer at utgiverne får en slant penger for det jeg ser på og hører på. Sony har jo tilrettelagt for at du kan bruke disse tjenestene gratis på PS3 så hvorfor må Microsoft gjøre det annerledes? (Sony har jo en streamingtjeneste for musikk som heter Music Unlimited som er tilsvarende Wimp og Spotify). For min del er det at en må ha Live Gold for å bruke slike tjenester en fjær i hatten for at jeg ikke bruker xBoxene til noe annet en spilling. Lenke til kommentar
Aeyoun Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Du må ha LIVE Gold for å bruke Netflix på Xboxen også. Dét synes jeg er merkeligere. —og nylig Internet Explorer også. Men på den annen side: Jeg er veldig glad i enkle og oversiktlige forretningsmodeller. Jeg gir de penger og de gir meg en tjeneste. (Ingen gmail fan er, altså.) Tilbake til tema: erfaringer med Xbox Music? Jeg vurderer Xbox Music eller RDIO om dagen. Endret 24. oktober 2012 av Aeyoun Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Jeg bruker faktisk xBoxene mine en del, men takk som spør. Ja, jeg synes det er ganske snodig at Microsoft tar penger for at du i det hele tatt skal kunne bruke andre abonnementstjenester på konsollene. Jeg synes det er veldig greit å betale for å bruke Netflix, Spotify, Wimp og tilsvarende tjenester da det sikrer at utgiverne får en slant penger for det jeg ser på og hører på. Sony har jo tilrettelagt for at du kan bruke disse tjenestene gratis på PS3 så hvorfor må Microsoft gjøre det annerledes? (Sony har jo en streamingtjeneste for musikk som heter Music Unlimited som er tilsvarende Wimp og Spotify). For min del er det at en må ha Live Gold for å bruke slike tjenester en fjær i hatten for at jeg ikke bruker xBoxene til noe annet en spilling. Man må da betale for Music Unlimited også så hva er forskjellen? Hvis MS lot silver medlemmer også kunne bruke tjenesten så hadde det vel blitt 150kr mnd isteden for 99. Synes det er bedre at de pakker alle tjenestene inn i gold pakka enn at ting koster kanskje 49kr mnd her og der. Og Sony gjør det samme med det kommende Viaplay til PS3, der må man først ha PSN plus og så må man betale 199kr mnd. Så ingen er så særlig mye bedre eller verre enn andre her. Endret 25. oktober 2012 av Knuttsen Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Starta 30 dager prøveperiode i går. Virker bra så langt. Enkelt å søke på artister samt at det legger ute en del videoer på mange av artistene. Mye musikk og godt å se at pink floyd var tilgjengelig. Skal teste det ut mer i helga. Prisen er grei nok. Bruker 30 esker snus pr. Mnd så kan liksom ikke klage over 99 pr.mnd på dette. Endret 25. oktober 2012 av firberblad Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Live koster fordi det koster å drive en tjeneste som går PSN en høy gang. Skandaler som man har hatt med PSN finner man ikke på Live. Dessuten kastet Sony inn håndkleet og lanserte PSN+. Snart er tjenesen uten + så liten at man likevel betaler + på PSN også. Det koster å drive slik tjenester. Men jeg har hentet Smartglass på HTC Titan (måtte lete idag tidlig da den ikke lå på marked). Men den fungeer jo ikke med explorer ennå. Merkelige greier egentlig. Og er Xbox Music kun for Win Phone 8? Det er jo også merkelig å utestenge alle med Win Phone fra denne D1 Men kommer sikkert iløpet av dagen. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. november 2012 Del Skrevet 10. november 2012 PSN+ er dog en mye bedre valuta for pengene (for forbrukeren) enn det Xbox Live er per dags dato. Og jeg er enig med ilpostino. Å måtte ut med 500 kroner for i det hele tatt ha tilgang til disse tjenestene er bak mål for min del, spesielt når tjenestene i seg selv koster penger også. Hadde det ikke vært for at jeg fremdeles bruker xboxen min til spilling med venner hadde jeg aldri betalt for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå