Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mulig temperaturproblem(?) med nybygd pc..

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig bygget min første datamaskin, og har hatt en del problemer med at bilde og lyd plutselig kuttes.

Kan jo begynne med delene jeg har:

Hovedkort: Jetway BA-500 Pro

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz Socket AM3

Minne: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE

SSD: OCZ Agility 3 120GB

Strømforsyning: CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

Jeg har pc'en tilkoblet tv i stua, og ønsker å bruke denne som en slags stue-pc. Har for det meste brukt den til spotify så langt, og det som skjer er at bildet og lyden kutter plutselig. Er tilkoblet med HDMI, og jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Når det skjer, slår jeg av maskinen, og slår den på igjen. Da fungerer alt som det skal. Opplever det slik at det som regel skjer når jeg bruker spotify.

Etter å ha lest litt på nett begynner jeg å lure på om det kan være et temperaturproblem? Men hva skal jeg gjøre med det evt? Noen som har noen forslag?

Jeg har ikke så altfor mye peiling på data enda, og er ganske ny i det å bygge pc. Men tar imot tips med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Speccy, og se tempraturen på pcen

Har nå lastet ned og sjekket. Kjører også spotify samtidig. Ser at CPU temperaturen ligger mellom 24 og 30, går opp og ned. Er dette normalt? Hovedkortet ligger på 22-23, og SSD på 30.

Hvis det ikke er temperaturen som er problemet, har du eller noen andre tanker om hva annet det kan være?

Lenke til kommentar

Har du siste firmware på SSD'en din ? Siste versjon er 2.25.

Her er siste firmware med verktøy for å oppdatere http://www.ocztechno...andForce_Based/

Edit:

Sjekk også at SSD'en er satt til AHCI-mode i BIOS.

SSD'en var ikke satt til AHCI-mode, har endret dette nå. Men du tror at det kan være grunnen til at bilde og lyd plutselig kuttes?

Når det gjelder firmware, så har jeg forsøkt å finne ut hvilken firmware jeg har, men finner ikke informasjonen noen plass. Lastet ned SIW, men finner ikke informasjonen der heller. Hvor kan jeg finne det? En annen ting er at jeg har forsøkt å oppdatere firmware, men ser jo at jeg ikke kan oppdatere firmware på SSD'en pga at det er den eneste disken jeg har i drift, og kjører windows på. Prøvde å koble den til en bærbar via usb, men den må vel kjøres som en vanlig disk.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig bygget min første datamaskin, og har hatt en del problemer med at bilde og lyd plutselig kuttes.

Kan jo begynne med delene jeg har:

Hovedkort: Jetway BA-500 Pro

Prosessor: AMD Phenom II X4 965 3.4GHz Socket AM3

Minne: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE

SSD: OCZ Agility 3 120GB

Strømforsyning: CORSAIR CX 600W V2 ATX12V 2.3 / EPS12V PSU

Jeg har pc'en tilkoblet tv i stua, og ønsker å bruke denne som en slags stue-pc. Har for det meste brukt den til spotify så langt, og det som skjer er at bildet og lyden kutter plutselig. Er tilkoblet med HDMI, og jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer. Når det skjer, slår jeg av maskinen, og slår den på igjen. Da fungerer alt som det skal. Opplever det slik at det som regel skjer når jeg bruker spotify.

Etter å ha lest litt på nett begynner jeg å lure på om det kan være et temperaturproblem? Men hva skal jeg gjøre med det evt? Noen som har noen forslag?

Jeg har ikke så altfor mye peiling på data enda, og er ganske ny i det å bygge pc. Men tar imot tips med stor takk! :)

Gå inn på strømalternativer og hak av for at maskinen ikke skal gå i dvalemodus ALDRI.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...