julietj Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Når jeg åpnet Mac´en min istad fikk jeg opp en beskjed om at noen bruker internettet vårt med min IP-adresse og noe om at jeg skulle logge på senere eller noe sånn. Husker ikke helt hva beskjeden var. Er dette farlig? Er det noen som hacker seg inn på pcen min? I tillegg fikk jeg opp en beskjed om at startdisken min snart var full + at jeg måtte logge inn på Itunes noe jeg aldri pleier å gjøre. Og når jeg sjekket hvor mye plass jeg har på harddisken endrer den seg i størrelse. I tillegg sjekket jeg på sist brukte objekter, og da kom det opp en Iomega_HDD under tjenere. Når jeg trykket der, fikk jeg opp en beskjed om at det ikke er mulig å koble seg til denne tjeneren eller at den ikke eksisterer, og det var visst en Kennys Berntsson Macbook Pro. Hva skjer?? Jeg kjøpte en ekstern harddisk i Tokyo i helgen, og jeg måtte konfigurere den til å passe macen min. Kan det ha noe med dette å gjøre? Den kan kanskje være brukt ettersom de manualene, standardmappene som lå der var åpnet ulike årstall. Setter pris på et raskt svar! Er redd for å bruke macen. Jeg bor også i Kina, hvis det er til noe nytte. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det hender flere maskiner på et nettverk ender opp med samme IP-adresse. Dette er helt ufarlig, men kan skape problemer med tilgangen til Internettet. Jeg anbefaler deg å koble deg fra og til nettverket. Iomega_HDD er nok en harddisk knyttet til nettverket, men den er enten ikke tilgjengelig eller du mangler rettigheter til å koble til den, så du får en feilmelding når du forsøker. Dette er heller ikke farlig. Jeg ville vært litt forsiktig med å koble meg til åpne trådløse nettverk, selv her hjemme i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå