ehauger Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Nikon 1 V2 skal være raskere enn forgjengeren. Nikon med nytt speilløst kamera Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Kan jo bli et greit lite "håndvåpen" for de som har nikon-optikk! Bra skuddtakt iallefall! Lenke til kommentar
Pjalter Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Spesifikasjonene under ved prisguide skremmer i alle fall meg til ikke å kjøpe det. Blir litt stort med kamera som er 109 cm bredt, 82 cm høyt og 46 cm dypt (godt det ikke står noe om vekt ) Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Bah, jeg la inn mm og så ikke at default i systemet var cm. Skal være fikset nå. Og vekten er 178 tonn... Jeg mener, gram... 5 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Sikkert et bra kamera dette, men en ting er sikkert. Pent var det ikke! Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2012 Spesifikasjonene under ved prisguide skremmer i alle fall meg til ikke å kjøpe det. Blir litt stort med kamera som er 109 cm bredt, 82 cm høyt og 46 cm dypt (godt det ikke står noe om vekt ) Pressekonferanse-gutta var glade når Nikon-trucken kom for å hente alt utstyret - for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ligna litt på den første digitale minoltaen jeg hadde; Minolta DiMage Z1, #spaceship Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Nå begynner dette systemet å bli interessant. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 ser ut som en bastard mellom nex & omd. Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Det ser ut som et stort skritt i riktig retning for meg, bort med det nesten helt glatte kamerahuset og inn med grep og bedre modusratt. 14MP er nok også mer salgbart enn 10, men hvis jeg har forstått det riktig kan Nikons vanlige blitser forsatt ikke brukes. Klumpen på toppen er sikkert fin for å få plass til innebygd blits og søker, men akkurat der likte jeg V1-designet bedre. Edit: Div feilrettinger Endret 24. oktober 2012 av seriksen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Nå begynner dette systemet å bli interessant. Det er interessant, fordi det er litt annerledes, men synes fortsatt det er litt for stort (hus og objektiv), kontra konkurrentene med større sensor. AtW Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Hvis Nikon virkelig hadde villet, så hadde de fint kunnet lage et ganske kompakt kamera i størrelse med Leica M/Fuji X, men etter min mening så tør de ikke. De hadde antagelig tatt livet av egne serier med kamera hvis de hadde laget et skikkelig godt kompaktkamera med DX/FX sensor. Så det et kanskje forretningsmessig smart, men jeg skulle så gjerne sett at de virkelig hadde baller nok til å satse skikkelig. Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-) 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal mene om dette nye kameraet - likte V1 designet bedre. Men dette er nok mer praktisk. Jeg er ikke sikker på om 1 serien vil overleve; det vil tiden vise. Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-) Og om et halv år, X Pro 1 eller X E-1? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Jeg vet ikke hva jeg skal mene om dette nye kameraet - likte V1 designet bedre. Men dette er nok mer praktisk. Jeg er ikke sikker på om 1 serien vil overleve; det vil tiden vise. Så etter mange år med Nikon har det nå blitt Fuji på meg. En X100, en ordentlig nyforelskelse...:-) Og om et halv år, X Pro 1 eller X E-1? Nei. Nå har jeg X100 til hverdagsfoto og Nikon D7000 til de gangene jeg trenger andre brennvidder. Så jeg skal ha kurert kjøpetrollet for en stund fremover... (...trur eg...) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (...trur eg...) Dream on (X100 er en fin makker til D7000) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg