Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fettfjerning (reduksjon/fjerning av pondus)

frankhaugen

Anbefalte innlegg

Jeg har trent det siste året og har kommet til et punkt hvor jeg er temmelig fonøyd med den fysiske formen jeg er i. Men jeg har en temmelig stor "Homer Simpson"-mage som antagligvis er noe jeg er genetisk predisponert for, (da alle mennene på min fars side har alltid hatt mage; inkludert onkel som er en iherdig terreng og maraton -løper). Jeg merker at trening ikke har gjort stort og kostholdet er noe magrere enn jeg burde fordi jeg forsøker å gå ned.

Finnes det alternativer der ute som kan hjelpe?

jeg har vurdert fettsuging dog det er ikke ideellt, pga risikoene og ikke minst PRISEN! i tillegg til at det kan være bortkastet penger hvis jeg har rett om at jeg er genetisk predisponert.

takk!

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å redusere fettprosenten er det kosthold, trening, kosthold, trening, kosthold og kosthold som gjelder.

Hva Gary Taube sier er at trening ikke betyr noe (hans egne ord i video), heller ikke hvor mange kalorier man spiser / ikke spiser

http://www.diskusjon...owtopic=1465412

Mange i den tråden trodde ikke på det

(jeg tror det har noe med hvordan folk er "programmert": Når slankeguruer og helsestudioer sier at trening er viktig, og Helsedirektoratet gjentar det, blir folk lett lurt. Vi må huske på at det er mange som har slanking og helsestudio som levebrød, og vi kan ikke forvente at de sier noe annet - like lite som å se en plakat med "Ikke spis sukker! på konditori)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg har trent det siste året og har kommet til et punkt hvor jeg er temmelig fonøyd med den fysiske formen jeg er i. Men jeg har en temmelig stor "Homer Simpson"-mage som antagligvis er noe jeg er genetisk predisponert for, (da alle mennene på min fars side har alltid hatt mage; inkludert onkel som er en iherdig terreng og maraton -løper). Jeg merker at trening ikke har gjort stort og kostholdet er noe magrere enn jeg burde fordi jeg forsøker å gå ned.

Finnes det alternativer der ute som kan hjelpe?

jeg har vurdert fettsuging dog det er ikke ideellt, pga risikoene og ikke minst PRISEN! i tillegg til at det kan være bortkastet penger hvis jeg har rett om at jeg er genetisk predisponert.

takk!

-frank

Høres ut som fettprosenten din fortsatt er ganske høy. Du har sikkert lest nok på treningsforumet her til å vite hvordan du reduserer den.

Lenke til kommentar

En annen ting du bør vurdere er at det kan dreie seg om fett som sitter rundt tarmer og lever. Slikt fett kan ikke suges bort.

Man ser jo ikke tjukk ut av fettet man har rundt våre indre organer. Man ser feit ut av overflødig fett utenfor musklene.

Lenke til kommentar

En annen ting du bør vurdere er at det kan dreie seg om fett som sitter rundt tarmer og lever. Slikt fett kan ikke suges bort.

Man ser jo ikke tjukk ut av fettet man har rundt våre indre organer. Man ser feit ut av overflødig fett utenfor musklene.

Jeg har aldri påstått at Frank er tjukk eller ser feit ut. Det er Frank som sier at han har en "Homer Simpson"-mage. En mann med tynne armer og ben og stor mage, har kanskje ikke så høy totalvekt. Men hans overvekt kan likevel være uheldig for helsen. Dette lagrede fettet kalles også "Bukfett". Det er fett som i hovedsak er lagret innenfor muskulaturen - i bukhulen rundt de indre organer. Dette er den mest helseskadelige type overvekt. Store fettdepoter av slik type gir oftest det som mange kaller eplemage. Dette fenomenet er vanligst hos menn. Slik overvekt kan ikke suges bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...