Sexylubb1 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Amatørfeil fra Froome, som også bryter rittreglene Blir det bot på hundre franc da, eller er det mer seriøst? Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Nordhaug på 32. plass i dag, kun sju minutter bak Riblon og tre små sekunder bak Super-Kwiat. Det er insane! Blir det bot på hundre franc da, eller er det mer seriøst? Det vet jeg faktisk ikke. Det samme skjedde jo på Ventoux, men jeg hørte ikke noe mer om det. Er nok en ubetydelig bot som Sky betaler med glede. Er jo bare lommerusk for et lag med sånne midler. Endret 18. juli 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Og i tillegg måtte han holde Beuke oppe hele veien. Tror han kunne gått høyere opp! Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Og i tillegg måtte han holde Beuke oppe hele veien. Tror han kunne gått høyere opp! Ja, om han hadde vært "verdensmester i prolog" som han selv sa og greid å bli med i bruddet ville han hatt bufferen på åtte minutter inn i fjellet. Hadde han fått kjøre for egne sjanser da, noe han garantert ville fått gjøre med tanke på at en etappeseier er helt enormt for et lag med flunkende ny sponsor, så hadde han antakeligvis kjempet om etappeseieren. Vanvittig bra dag for Nordhaug. På tide at vi får en geit inn i pelotonen igjen. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 20 sekunder i straff for Froome etter det jeg har hørt. Det er visst offisielt og er lagt til nå. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Et lite klipp fra 2000 viser hvordan selv de beste rytterne (uansett hva de har puttet i kroppen) kan møte veggen på et øyeblikk når de glemmer å spise: Snakkes om tidsstraff for Froome. Blir gøy å se hva juryen sier. Endret 18. juli 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
Justified Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 som også bryter rittreglene ved å få mat med mindre enn 20km til mål. Hvor finner du denne regelen? Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Fikk 20 sek ifølge Kaggis. Dag O2 synes det var helt OK å jukse og synes det var feil å gi straff til Froome.. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 To ting; 1) Froome skulle vel ikke hattstraff i og med at han ikke hentet noe, men så er det jo det at han spiste og 2) 20 sekunder er latterlig når de først skal gi straff. Hvor finner du denne regelen? Den er å finne i reglementet. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Hvor finner du denne regelen? Siterer fra reglementet som kan lastes ned på letour.com "• in general, continuous supplying is authorised between the signs located near the 50th kilometre and the signs marking the end of the feeding zone posted 20 kilometres from the finish. Race directors may, with the approval of the stewards, change these provisions during a stage to adapt to weather conditions or any exceptional circumstances." Endret 18. juli 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Nei, det er to tøffe og så Paris. Da tror jeg du burde studere de neste dagers løypeprofiler... Husk det avsluttes søndag, i dag er det torsdag. Helvetes fredagsfølelse..... he he... Selvsagt to til..... Endret 18. juli 2013 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Fikk 20 sek ifølge Kaggis. Dag O2 synes det var helt OK å jukse og synes det var feil å gi straff til Froome.. Enig med O2. Sykkel er taktikk. Hvis Porte vil ta straffen for Froome så burde det være greit, imo. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Enig med O2. Sykkel er taktikk. Hvis Porte vil ta straffen for Froome så burde det være greit, imo. Taktikk ja, men da blir det åpent for å utnytte reglementet. Uansett var det en svært mild straff. Kunne fort gått mye værre for Froome om han ikke hadde fått noe næring. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Forøvrig fant jeg en tabell som viser straffene UCI gir for ulike forseelser. Å motta mat innenfor de siste 20km gir en straff på 50 sveitserfranc (regner med at det er sveitserfranc selv om det ikke er spesifisert) og 20 sekunder som tidsstraff, så Froome har blitt straffet helt etter boka. Antakeligvis tjente han ganske godt på dette. Kunne fort blitt stygt uten den lille matbiten. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Snakkast, DJ. 1160p. Rett bak - det jeg regner med er - Stonemeister nå. (Men nå har jeg knapt bytter igjen til siste etappe.) Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Tok et jafs sammenlagt selv. 1159 poeng (håper du har rundet opp, Jørgen...) og 800 plasser i sammendraget. Ligger helt i rute med tanke på mitt mål om topp 1000, spesielt med tanke på den genuint elendige starten og det faktum at dette er første gangen jeg spiller. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Nei, jeg tok nok ett poeng mer enn deg. Stort hopp for meg også. Andre gangen jeg spiller ordentlig. Det ble vel en plassering på det høye 800-tallet i fjor, og jeg er fornøyd med topp 1000 i år også. Spesielt uten å ha hatt Kwiatkowski før fjelltempoen. Jeg tapte vel rundt 1400p på å ikke ha Kwia. Håper på en etappeseier på min favorittrytter (i årets tour) Quintana i løpet av de neste to dagene. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Taktikk ja, men da blir det åpent for å utnytte reglementet. Uansett var det en svært mild straff. Kunne fort gått mye værre for Froome om han ikke hadde fått noe næring. Det gjøres jo uansett. Henge på bilene, sticky bottle, osv osv. At Sky får straff syns jeg er helt greit, men da burde den bare gått til Porte. Hadde Froome fått straff om Porte hadde hatt noe å gi han, uten å gå ned til bilen? Ser ikke helt den store saken her. Men det er ulovlig, og det er greit. Er bare uenig i at Froome skal få den straffen. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Ifølge reglementet er det bare Porte som skal få straffen, men det er bra at juryen bruker skjønn og gir Froome straff i tillegg. Det er tross alt bare han som drar fordel av regelbruddet til Porte. Enig i at sykkel er en taktisk idrett, men jeg er uenig i at man skal prøve å "taktisk" lure seg forbi reglementet ved å la en mellommann ta straffene for kapteinen. Regelbrudd er regelbrudd, og det var Froome som begikk det, med hjelp fra en lagkamerat. Men regelen bør skrives om slik at ikke flere ryttere prøver seg på sånne smutthull, så unngår man flere diskusjoner rundt en sak som egentlig bør være 100% rett frem. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Jeg tror heller ikke at den straffen på 20 sekunder blir avgjørende til slutt. Froome leder med 5.11 på Conta, det taper han ikke. Selv er jeg mektig irritert over at han fikk den gelen da jeg vil ha en spennende avslutning i teten (ikke for det, fra 2. til 5. er det 45(?) sekunder) og da kunne det vært greit om han tapte 1:00, kanskje 1:30 i dag samtidig som han nok ville vært litt tung i morgen. Uansett så kjenner han nok den lille smellen i dag, gjør han ikke det så er han ikke menneskelig. Han traff kanskje ikke veggen, men spente tåen i dørstokken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå