Crowly Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det er vel ikke det at han vinner etapper, det er vel heller det at tiden/effekten hans kan sammenlignes med Armstrong, Ulrich og Pantani på rundt 2000-tallet Men som du sier, alle er uskydig til det motsatte er bevist. Velger å stole på Kaggestad, han er ikke nådig mot dopere. I følge han har sykkelsporten vært veldig konservativ på trenings metodene, Sky og British Cycling har gjort veldig mye for å modernisere dette. Spørsmålet blir jo da hvor mye bedre man kan bli med mer riktig og mer effektiv trening? Endret 14. juli 2013 av Crowly Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Vel, Sky snakket jo veldig mye om at de gjorde alt annerledes, osv., men så viste det seg jo at de ikke gjorde så mye mer enn de andre lagene. Da sluttet de plutselig med mantraet om at de var så moderne at du ante det ikke. Dessuten, dersom en rytter som Froome kan bli så overlegen bare fordi de andre rytterne trener for "konservativt", da må de jo ha trent etter "engelsk fotball anno 1900" sine metoder; sigarett og en øl som lunsj mellom to totimerstreninger Kaggestad har selvfølgelig uendelig mer peiling enn samtidlig her, men dette er toppidrett og marginene er ørsmå, da syns jeg det er rart at litt andre treningsmetoder kan gi noen et så sinnsvakt stort forsprang. Og før noen sier noe på det; nei, jeg mener ikke at Froome er dopet. Alt jeg sier er at jeg kan godt forstå at enkelte (deriblant meg) er skeptiske, men fordi man har sett hvordan det har gått i denne sporten og når man tenker på at en rytter som for to år siden var meget umerritert nå er bedre enn Armstrong, Ulrich, osv. på sitt mest dopede så blir man forsiktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Helt enig med deg. Men anyway, TdF hadde ikke vært like moro uten Froome Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) I tillegg er det jo merkelig at ikke Michael Rogers - som syklet for nettopp Sky og gjorde det helt enormt i Touren i fjor som en del av firerbanden som dampet avgårde opp fjellene mens ryttere datt av med melkesyre tytende ut av ørene - ikke har tatt med seg de revolusjonerende treningsmetodene videre til Saxo Bank og fortalt Contador og Kreuziger hvordan de kan holde følge med Froome. Kaggestad kan ganske mye om trening, men han har visselig bevist ved flere anledninger at han kan ta alvorlig feil også. Noen sykkelekspert er han i hvert fall ikke. Det er et hån mot ekte sykkeleksperter å sette Kaggestad i bås med dem. I tillegg synes jeg han mangler evnen til kritisk tenkning når det gjelder ryttere. Han er flink til å gi dem så ørene flagrer når de først blir tatt, men før den tid kommer har han skylapper så det synger. For eksempel holdt han jo på å krepere av begeistring når den nye kanonen med de naturlig høye hematokrit-verdiene og tidenes største sammenlagttalent Riccardo Ricco syklet fra alt og alle opp Col d'Aspin i 2008, og når lagkameratene Cobo og Piepoli gjorde det samme opp Hautacam dagen etter var det heller ikke måte på hvor gode syklister de skulle være. Alle og enhver skjønte jo at det var noe fishy med Saunier Duval det året. Mener å huske at det var hyllest til Gerolsteiner og Schumacher og Kohl også, og med en gang de er tatt så er det rett på andre enden av skalaen. Da slår VG og Dagbladet opp med overskriften " - Forbanna tullinger!" og intervjuer med Norges største sykkelekspert Johan Kaggestad som endelig har våknet opp og luktet på sannheten. Endret 14. juli 2013 av Stonemeister 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 609 poeng idag. WHAT. THE. FUCK. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Angående Kaggestad; han kan jo ikke sitte der å si at han må være dopet eller noe sånt. Det har med injurier osv. å gjøre, dessuten hadde det kanskje ikke tatt seg helt godt ut. Jeg er enig i at han til tider kan være litt for "blåøyd", men jeg tror det er mer av nødvendighet og håp enn ren naivitet. Dessuten, å si at Kaggestad er langt fra noen sykkelekspert skal du være litt forsiktig med. Ja, ikke alt han sier er like bra alltid, men fyren har erfaring så tyter ut av ørene. Vær klar over det. 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Tja...Han har relativt bra peiling. Nå. Men du skal ikke mange årene tilbake før du merket at både Kaggestad og Paasche hadde lite peiling på sykling. Litt av problemet ders er at de svært ofte kommer ut som partiske. Var ikke noe tvil om at de hadde svært mye til overs for CSC en stund f.eks. Ikke bare var de verdens beste lag sykkellag, men de hadde også verdens beste antidopingsarbeid innad i laget. Det samme fikk visstnok Astana da Bruyneel og Armstrong ble med. I de siste årene har Sky utvilsomt vært favoritten (hjulpet av å være "norsk"). Men når Kaggestad utbryter at 'Dette er ikke normalt', virker det som om ikke de helt klarer å tro 100% på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Vel, Sky snakket jo veldig mye om at de gjorde alt annerledes, osv., men så viste det seg jo at de ikke gjorde så mye mer enn de andre lagene. Da sluttet de plutselig med mantraet om at de var så moderne at du ante det ikke. Dessuten, dersom en rytter som Froome kan bli så overlegen bare fordi de andre rytterne trener for "konservativt", da må de jo ha trent etter "engelsk fotball anno 1900" sine metoder; sigarett og en øl som lunsj mellom to totimerstreninger Kaggestad har selvfølgelig uendelig mer peiling enn samtidlig her, men dette er toppidrett og marginene er ørsmå, da syns jeg det er rart at litt andre treningsmetoder kan gi noen et så sinnsvakt stort forsprang. Og før noen sier noe på det; nei, jeg mener ikke at Froome er dopet. Alt jeg sier er at jeg kan godt forstå at enkelte (deriblant meg) er skeptiske, men fordi man har sett hvordan det har gått i denne sporten og når man tenker på at en rytter som for to år siden var meget umerritert nå er bedre enn Armstrong, Ulrich, osv. på sitt mest dopede så blir man forsiktig. Froome var kaptein under vueltaen for to år siden og kom på andreplass. Han kom også på andreplass i TDF i fjor. Dette er første året han kjører TDF som kaptein for et av verdens beste sykkel-lag. Sykling er en lag-sport. Din påstand om at han er umerittert faller på sin egen urimelighet. Det tar tid å bli på sykkel og Froome har ikke vært umenneskelig. Han har foreløpig vis en særdeles kjørekløkt og vært enormt heldig. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Froome var kaptein under vueltaen for to år siden og kom på andreplass. Han kom også på andreplass i TDF i fjor. Dette er første året han kjører TDF som kaptein for et av verdens beste sykkel-lag. Sykling er en lag-sport. Din påstand om at han er umerittert faller på sin egen urimelighet. Det tar tid å bli på sykkel og Froome har ikke vært umenneskelig. Han har foreløpig vis en særdeles kjørekløkt og vært enormt heldig. Det faller på sin egen urimelighet at han var umerritert? 2006: 1. plass Tour of Mauritius 2007: 1. plass Mi-Aout Bretonne 1 etappeseier Tour of Japan 2008: 2. plass Giro del Capo 4. plass Herald Sun Tour 2009: 1 etappeseier i Giro Del Capo 1. plass Anatomic Jock Race 2010: 5. plass på tempo i Commonwealth Games 2011: 2. plass Vuelta A Espana 3. plass Tour of Beijing 2012: 2. plass Tour de France 4. plass Dauphine 4. plass Vuelta A Espana Så du mener altså å påstå at Froomes resultater før 2011 skal tilsi at han kom på 2. plass i Vueltaen? At han (sannsynligvis) står med en seier og en andreplass i Touren på to år? Mener du at Tour of Mauritius er noe å skryte av? Dessuten, hvor i alle dager får du det fra at Froome var kaptein under Vueltaen i 2011? Han kjørte for Wiggins. Når du ser på de resultatene jeg har listet opp, forklar meg hvorfor det ikke er det minste besynderlig, ikke i det heeeele tatt rart at han gjør det så bra fra 2011 og utover? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Ble vi ikke enig i å flytte dopsnakket til den andre tråden? Vi vet alle at han er dopet, men vi venter med å konkludere til han blir tatt Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Men når Kaggestad utbryter at 'Dette er ikke normalt', virker det som om ikke de helt klarer å tro 100% på dette. Det var vel bare Paasche og O2 som kom med de ytringene, uten at jeg er 100% sikker. Etter målgang var jo Kaggestad så sinna på Tinkoff som hintet om doping på Twitter at blodårene nærmest sprengte i hodet hans. Når man skal være så himla bastant er fallhøyden desto større om Froome ender opp med å gå i garnet, og det er en gjenganger for Kaggestad at han blir litt for begeistret for prestasjoner som nesten er for gode til å være sanne. Skulle tro at han omsider hadde lært. Froome var kaptein under vueltaen for to år siden og kom på andreplass. Han kom også på andreplass i TDF i fjor. Dette er første året han kjører TDF som kaptein for et av verdens beste sykkel-lag. Sykling er en lag-sport. Din påstand om at han er umerittert faller på sin egen urimelighet. Det tar tid å bli på sykkel og Froome har ikke vært umenneskelig. Han har foreløpig vis en særdeles kjørekløkt og vært enormt heldig. Froome var ikke kaptein i Vuelta 2011. Han var hjelperytter og så låst til Wiggins at det kostet Sky seieren. Taktisk bommert der. I tillegg er det jo mange som mener at Froome kunne vunnet Touren i fjor om han hadde kjørt for egne sjanser. Det er umulig å si hvor mye mer han hadde å gå på, men han var åpenbart sterkere enn Wiggins i fjellene og flere nivåer over nærmeste ikke-Sky-rytter. I tillegg var Froome definisjonen på en umerittert rytter før 2011. Han hadde en grei plassering på den siste tempoen i Tour de France 2008, et par seire i det superkjente ProTour-rittet Anatomic Jock Race, som ikke har sin egen Wikipedia-side engang, samt en etappeseier i Tour of Japan og en sammenlagtseier i Mi-Août Bretonne og Tour of Mauritius. Mi-Aout Bretonne ble faktisk vunnet av vår egen Fredrik Wilmann to år etter at Froome vant der, så da kan det jo hende at Wilmann kjører inn andreplassen i Vueltaen i år. Vi kan jo håpe på samme utvikling... Året før Froome kjørte seg inn blant verdens fem beste temporyttere kom han forøvrig på femteplass på tempoen i Commonwealth Games, slått av blant annet da 19 år gamle Luke Durbridge, 21 år gamle Alex Dowsett og fullstendig ukjente Michael Hutchinson. Merkelig for en som slo Cancellara, Wiggins og tempotalentet Phinney (andre plass i tempo-VM i fjor, etter Martin) kun snaue året senere. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Froome var kaptein under vueltaen for to år siden og kom på andreplass. Han kom også på andreplass i TDF i fjor. Dette er første året han kjører TDF som kaptein for et av verdens beste sykkel-lag. Sykling er en lag-sport. Din påstand om at han er umerittert faller på sin egen urimelighet. Det tar tid å bli på sykkel og Froome har ikke vært umenneskelig. Han har foreløpig vis en særdeles kjørekløkt og vært enormt heldig. Froome var ikke kaptein i 2011. Han kom faktisk inn i vueltaen uten en fornyet kontrakt fordi Sky hadde kun tilbudt han "peanuts". Hvis Froome hadde kommet inn i Vueltaen som kaptein hadde han vunnet vueltaen, fordi da hadde han sluppet å taue på Wiggins. Til og med Brailsford innrømmet den gang å være overrasket (selv om mantraet senere ble at 'han alltid hadde troa' selvfølgelig). Og jeg ser ikke helt hvor han har vist så stor kjørekløt. Mitt inntrykk er derimot at han virker usikker så lenge han ikke fosser fra de andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Det faller på sin egen urimelighet at han var umerritert? 2006: 1. plass Tour of Mauritius 2007: 1. plass Mi-Aout Bretonne 1 etappeseier Tour of Japan 2008: 2. plass Giro del Capo 4. plass Herald Sun Tour 2009: 1 etappeseier i Giro Del Capo 1. plass Anatomic Jock Race 2010: 5. plass på tempo i Commonwealth Games 2011: 2. plass Vuelta A Espana 3. plass Tour of Beijing 2012: 2. plass Tour de France 4. plass Dauphine 4. plass Vuelta A Espana Så du mener altså å påstå at Froomes resultater før 2011 skal tilsi at han kom på 2. plass i Vueltaen? At han (sannsynligvis) står med en seier og en andreplass i Touren på to år? Mener du at Tour of Mauritius er noe å skryte av? Dessuten, hvor i alle dager får du det fra at Froome var kaptein under Vueltaen i 2011? Han kjørte for Wiggins. Når du ser på de resultatene jeg har listet opp, forklar meg hvorfor det ikke er det minste besynderlig, ikke i det heeeele tatt rart at han gjør det så bra fra 2011 og utover? Må bare konstatere nok en person som ikke skjønner at sykling er en lagidrett... For å gjøre det enkelt. Første gang han er kaptein, vil han mest sannsynlig vinne. Å vinne fremfor sin kaptein, er ikke bra... Endret 14. juli 2013 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Må bare konstatere nok en person som ikke skjønner at sykling er en lagidrett... For å gjøre det enkelt. Første gang han er kaptein, vil han mest sannsynlig vinne. Å vinne fremfor sin kaptein, er ikke bra... Unnskyld meg? Etter det du skrev i den forrige posten vil det se ut som at samtlige her har mer sykkelkunnskaper enn deg. Nok om det. Svar på spørsmålet mitt angående prestasjonskurven hans som du mener er helt, 100% naturlig. Dersom du mener at laget han var på spiller en så enorm rolle, gi meg eksempler på ryttere som har hatt den samme framgangen som Froome etter at de skiftet lag. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Må bare konstatere nok en person som ikke skjønner at sykling er en lagidrett... For å gjøre det enkelt. Første gang han er kaptein, vil han mest sannsynlig vinne. Å vinne fremfor sin kaptein, er ikke bra... Skikkelig dumt at Quintana dro fra Valverde i dag, altså. Enhver smart sportssjef kjører for den rytteren med best vinnersjanser. I '11-Vueltaen var det Froome. Du kan kanskje også fortelle meg hvordan det gikk med Cunego i 2004 når han kjørte fra kapteinen sin i Giro d'Italia? EDIT: http://www.vg.no/sport/friidrett/artikkel.php?artid=10105194 Se der... Kaggestad ute med skråsikkerheten sin. Riktignok feil sport, men den mannen er aldri langt unna journalister når folk blir tatt i doping. Endret 14. juli 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Dopingprat skal en ikke ta her, men HER. 2 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Regner med det blir hardkjør som bare det i morgen fra alle lagene som ønsker å stikke kjepper i hjulene til Sky. Nå har jo Froome vist at han er å regne med i harde fjelletapper. Tror nok Saxo lurer på en liten frakjøring i litt flatere terreng. Regner også med at Movistar kjører for Quintana. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hviledagen i dag benyttes til blandt annet plenklipping og bytting av skivebremser på mtb. Viktig å fylle tomrommet 1 Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Man får ihvertfall en solid dose med reklame når man ser på Tour de France... Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ser ut til at det kan bli en solid utbrytergruppe i dag. Så klart sitter Sagan med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå