Gå til innhold

le Tour de France 2013 - i 100!

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Kommentar fra leser på tv2.no:

"Han falt meget lett, nå blir filming snart tema i tour de france."

:rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selv om kanskje Veelers hindra han litt så er det livsfarlig å velte en annen rytter i sånn hastighet. Og i mine øyne ser det ut som det er intensjonen til Mark Cavendish. Mark har jo vært kjent for å være stygg i spurter, er ikke så mange år siden han veltet en hel haug med ryttere(tour de suisse) fordi han skiftet bane rett foran noen.

Var dette dagen "alle" skulle bli overkjørt av bil? Stakkars føtter, haha

Lenke til kommentar

Tweet fra Cav:

Mark Cavendish ‏@MarkCavendish 6h

Can all sprint experts on twitter go & try flicking their bike right at 65kph without leaning your body left to balance & come back to me.

Synes ikke han bør straffes for det der. Det ser sånt som skjer, og skal man vinne spurten i et så stort felt må man være aggresiv. Selvfølgelig synd at det skjer, men Cav prøvde bare å komme forbi, vinglet litt og var uheldig.

Lenke til kommentar

Ja, det handler ikke om hvor vanskelig det er å spurte. Da er det jo rart at ikke alle tryner og den som ikke tryner er den som vinner.

Hvis Cav synes det er så vanskelig, så bør han sette ned tempoet litt. De andre klarte å spurte uten å få andre til å dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det som vingler mest er Cev forklaring. Spesielt når han sier han måtte svinge fordi veien svingte til venstre. Alle kunne se at veien svingte ja, men det var lengre unna enn der han med vilje knallet i konkurrenten. Liker ikke holdningen til Cav, men han er en enorm sprinter... Skulle ønske han ble disket, så kunne jeg få Kittel inn på laget mitt igjen.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å se at det var et uhell. Veelers sluttet å tråkke fordi han var ferdig med opptrekket. Plutselig fikk Cav en rytter rett foran seg med lavere hastighet, og han la kraftig over til høyre. Da kom han i ubalanse, og lente seg automatisk til venstre for å gjenvinne balansen. Der var uheldigvis Veelers, og de dultet borti hverandre. Helt feil å legge skyld på noen, det var et uhell og det er sånt som skjer.

Lenke til kommentar

Gratulerer Tony Martin, ikke uventet. Var vel bare Chris Froome som ga deg litt kamp. Bra tempo av Peter Sagan også, men var akkurat utenfor top 15 for å skaffe seg poeng på den grønne trøya.

I dag har jeg 1,2,7,12,14,17,22 på tour laget mitt + omega quickstep sjefen. Ikke det beste men helt ok...

Lenke til kommentar

Lagde denne tråden for noen år tilbake for å få dopingdiskusjonen på ett sted. Var flere år med masse dopingpreik i tour de france trådene, så jeg ble litt lei.

Den er ikke mye brukt i det siste, og godt er det forsåvidt. Men, jeg vil gjerne diskutere tour de france i en tour de france-tråd. Ikke doping.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1265316

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...