Gå til innhold

le Tour de France 2013 - i 100!

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om tradisjonen fortsetter så er ikke Froome med i Tour de France til neste år og det blir da Porte sin tur til å være kaptein :p

Og da er det Kennaugh som havner på andreplass på alle fjelletappene, også fortsetter det sånn året etter.

Fire forskjellige vinnere på fire år for Sky, fordi de kan.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Froome er nok ren, alle er uskyldig til det motsatte er bevist, men det er litt rart å tenke på at en rytter som nesten ingen hadde hørt om for noen år siden plutselig er oppe og presterer verdier på lik linje med de satt rundt årtusenskiftet.

Likevel, Brailsford har jo selv sagt at på et tidspunkt vil de rene prestasjonene ta igjen de dopede, og det er sant. Bare se på friidrett, der er de nå oppe på det nivået som sovjeterne var på for 40 år siden. Det som derimot skurrer med Brailsfords uttalelse er at her er det snakk om 5-10 år, ikke 40.

Og at "nye" personer kommer og presterer slik kan jo også være et resultat av et renere felt da en dårlig dag har mer og si. Tidligere hadde jo ingen dårlige dager, da var jo alle 110% i samtlige 3 uker selv om de jobbet som gale. Dwt blir spennende å se i morgen hvordan Sky gjør det, jeg er redd at maskinsyklingen starter nå og vi får to uker hvor Sky har feltet i et jerngrep og sakte kontrollerer alt.

Jeg har et ambivalent forhold til Sky, de er for metodiske og mekaniske.

Lenke til kommentar

Fikk ikke mer en 583. Gjorde en del bombytter her forleden..

Edit: Noen andre som bruker Chrome og sliter med at innholdet til manageren ikke loader?

Istedenfor så dukker nedlastingsdialogen opp og spør om du vil laste ned index.php..

Irriterende greie..

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Katastrofedag i og med at jeg hang håpet på van Garderen og Contador. Ikke hadde jeg Porte inne heller.

Kreuziger, Porte, Quintana og ten Dam skal helt klart inn før Alpene. Har masse bytter igjen, så det blir forhåpentligvis en sterk avslutning. Føler jeg har bommet på alt utenom Sagan til nå.

Lenke til kommentar

Må si det er litt merkelig når Froome, som var relativt ukjent for et par år siden kjører ifra Evans/Schleck/Contador med 2-4 minutter, og dermed matcher tidene til dopede Ullrich og Armstrong for ikke mer enn 10 år siden..

Menmen, uskyldig inntil det motsatte er bevist :p

Lenke til kommentar

Tallenes tale er i hvert fall klar. Froome har en output som ikke har vært sett siden EPO-gjengen rundt årtusenskiftet holdt på, og det er jo ikke helt bra.

Er mye røyk, kan du si.

Dagens mann for min del var Nairo Quintana. Pen stil og offensiv kjøring opp Pailheres i dag, som ga Valverde et gratis hjul hos Froome som han kunne holde til Sky begynte å døtte grensene litt vel langt. Gleder meg som faen til å se den fyren kjøre for egne sjanser med et lag rundt seg i en Giro eller Tour. Samme med Kwiatkowski, som til tross for spurt og opptrekk avslutter som 16. mann i dag. De som kjemper om hvitt i GT-ene i år er en sykt spennende generasjon med talenter.

Lenke til kommentar

Enig, om Quintana ikke hadde angrepet på Pailheres så vil jeg tro han hadde han begrenset tapet sitt mer. Den mannen er jo født for fjelletapper, var han ikke født på en plass på rundt 3000 meters høyde?

Omrokkerte på hele laget mitt nå jeg :p Plutselig har jeg igjen bare 9 bytter :p

Lenke til kommentar

Suspekt. Alarmlysene burde blinke hos de fleste nå. Glad Nibali ikke var med. Slipper å bli stilt i skyggen av den hvite kenyaner. Hører snakk om at Sky kan ha tatt i bruk en ny form for doping som ikke kan oppdages. Kan det være mulig? Hvis Froome og Porte er clean får man jo bare bøye seg i støvet ig gratulere. Raskere enn Lance og Ullrich. Sykt. Skandaledårlig av van Garderen. Kan det ha kostet så mye å vinne ToC?

Endret av Enrich77
Lenke til kommentar

Jeg syns det er så jævla trist at hver eneste gang noen gjør det bra så kommer doping snakket. Kan ikke folk bli imponerte over den maktdemonstrasjonen Froome og Porte gjorde idag, så får vi heller slakte de hvis de skulle bli tatt. Jeg syns det er bra at sykkelsporten har tatt ett oppgjør med tidligere dopere, men kanskje de burde stoppe nå?

Eneste som skjer hvis de fortsetter med dette, er at når noen faktisk gjør noe bra, så er de dopa...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok å vinne solo på en bakkefinish, men at to ryttere fra samme lag gjør det med wattmålinger som overgår alt som har blitt gjort etter EPO-æraen gjør jo at enkelte blir skeptiske. Spesielt med tanke på de to aktuelle rytternes relativt anonyme prestasjoner før de kom til Sky.

Lenke til kommentar

Froome og Porte har vært i egen klasse i hele vår. Er ikke overraskende at de gjør det så bra. Dopingsnakken er latterlig. Har man sunket til et sånn nivå at alle som gjør det bra skal mistenkes?

Som andre skrev over her så har utviklingen av utstyr og trening gjort at dagens toppsyklister kan overgå EPO-idiotene fra 90-tallet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt snodig at det bare er Sky som har fått tak i dette utstyret og disse treningsmetodene, men vi får se utover i Touren om det rett og slett er Sky som har lagt formtoppen til en annen uke enn resten eller om de rett og slett har funnet en vidunderformel som ingen andre lag er i nærheten av.

Apropos toppform: Har ikke Froome vært i kanonform litt for lenge i år? Han har kunnet plukke fra øverste hylle når det gjelder etapperitt (bortsett fra Giro d'Italia) fra februar til juli og har vunnet fire av fem (andreplass i Tirreno-Adriatico) og attpåtil fått følge av Porte i mange av de rittene. Synes det virker litt vel bra. Greit at han er god og at Porte er god, han også, men man skal treffe jævlig bra på formen når man utklasser konkurransen i fire etapperitt fordelt på seks måneder og fortsatt er i form til å gjøre det samme om igjen i sjuende måned.

Lenke til kommentar

En ting er å si at folk er dopet etter en god prestasjon, men en ny form for doping, haha.

Jeg er mektig imponert, og gidder ikke å bruke energi på å tenke på at de kan være dopet. Så får jeg heller bli skuffet om de blir tatt...

@Stonemeister :

Jeg og har tenkt på dette. Jeg trodde at Froome hadde nådd formtoppen sin, etter at han var i så god form i Dauphine(?), samt at han allerede presterte på topp i Tirreno-Adratico.

Men slik som resultatene er nå, innehar han og Porte et helt eget nivå, som betyr at han nødvendigvis ikke var i toppform da, eller? Blir bare spekulasjoner fra min sin side da...

Lenke til kommentar

Hvis alle hørte på Kaggis nå, så skal jeg ikke gå dypere inn i det.

Jeg nøyt den maktdemonstrasjonen fra Sky, og det jeg tenker er at grunnen til at de kjører så hardt nå er fordi de vet at ikke alle ventet det. De fleste TDF blir jo avgjort i de siste fjellmassivene, og alle slapper av i forhold til det. I går kom Sky dem i forkjøpet og de fleste fikk en knekk. Dette var planlagt spill.

Sky benytter seg også veldig mye av wattmåling/puls, og sykler jevnt under terskelen sånn at de skal holde jevnt tempo. Det er det de gjorde i fjor, og da ser man at folk kan stikke i fra, men de kommer alltid tilbake igjen fordi de ikke klarer å holde intensiteten oppe lenge nok og går i kjellern.

Dette er resultatene av renere sport + sky sin taktikk

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...