Gå til innhold

le Tour de France 2013 - i 100!

DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad jeg bytta inn Cav i dag. Dessverre klarte jeg å bytte ut Navardauskas med et uhell (som fikk 8.plass) når jeg egentlig skulle hive ut Costa. Jaujau! Gøy å se på med norske øyne også i dag :D

edit: hadde visst navardauskas enda.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Da har det blitt gøy her. Flate etapper er generelt et eneste langt gjesp, og når ikke vinden klarer å innfri blir det jo bare ræl, men en skikkelig gorillaspurt fra Greipel og resten av kanonene gjorde allikevel at det ble 5 sekunder mellom spurterne og resten av røkla. Da er Edvald plutselig bare tre sekunder bak Impey i sammendraget, med denne gøyale etappen i morgen.

PROFIL.png

Over 20 mil, og det midtpartiet der kan fort sprenge feltet. De tre første stigningene er på like under 7km lange, og har stigninger på henholdsvis 5,6%, 6% og 4% i snitt. De to første kommer like etter hverandre og Impey kan teoretisk sett havne bakpå, selv om han har åtte Orica-ryttere som tauer han gjennom dagen. Spesielt stigning nummer to, Col de la Croix de Mounis, er vrang, med enkelte partier som nærmer seg 10% stort sett opp hele veien, før avslutningen bikker over med 10,7% i snitt. Profilen kan man se her: http://www.climbbybi...ountainID=14786

Avslutningen på etappen er ikke vanskelig, så det store spørsmålet blir om feltet greier å droppe Impey og holde han unna. En Edvald i slag trives som en fisk i vann i sånt terreng, så det kan fort bli gult på norske skuldre i morgen!

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Gratulerer til Impey som første afrikaner i gul trøye noensinne.

Og nå har Edvald en kanonsjanse til å havne i gult.

I morgen blir det spennende.

Btw, får man ekstra poeng i tourmanager for at en rytter kommer i gult?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...