Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er dette

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen si meg hvordan et virus kan spre seg via Internet Explorer/Dialup-programmet?

Altså, det er greit nok at det spre seg via mail, men jeg vet om en som fikk det da han trykket "Koble til", samme som fyren her. Hvordan er det mulig, teknisk sett? Ingen filer har blitt sendt eller mottat! Må vel ha spredt seg fra Telenor eller? At når han koblet til sendte de han filen? Hvordan ellers?

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan et virus kan spre seg via Internet Explorer/Dialup-programmet?

Altså, det er greit nok at det spre seg via mail, men jeg vet om en som fikk det da han trykket "Koble til", samme som fyren her. Hvordan er det mulig, teknisk sett? Ingen filer har blitt sendt eller mottat! Må vel ha spredt seg fra Telenor eller? At når han koblet til sendte de han filen? Hvordan ellers?

Hvor har du vært de siste ukene? Det er blaster viruset, fikset mange maskiner som var infisert.

Lenke til kommentar
Hvor har du vært de siste ukene? Det er blaster viruset, fikset mange maskiner som var infisert.

Sittet akkurat her tusen takk. Og jeg er veldig klar over at det er Blaster. Men hvordan i huleste kan det infisere en maskin når den kobler opp til internett? Kameraten min hade nyformatert PC, bootet for aller første gang, klikket på "Koble til", så var han infisert. Alle andre virus må en iallefall motta en mail for å få det.

Og det å scanne masse engelske setninger for å finne nødvendig info om virus er ikke min sterke side. :)

Lenke til kommentar

Sittet akkurat her tusen takk. Og jeg er veldig klar over at det er Blaster. Men hvordan i huleste kan det infisere en maskin når den kobler opp til internett? Kameraten min hade nyformatert PC, bootet for aller første gang, klikket på "Koble til", så var han infisert. Alle andre virus må en iallefall motta en mail for å få det.

Og det å scanne masse engelske setninger for å finne nødvendig info om virus er ikke min sterke side. :)

Er vel ganske nybegyneraktig å ikke ha en firewall da!

Windows maskinene mine har blitt forsøkt angrepet hvert 5.minutt i flere uker nå. Begynner å bli lei av å lese lange logger fra firewallen.

Folk lærer jo aldri, så dette kommer vel til å vare i helt til flertallet av PC brukerne har gått over til linux.

-pg

Lenke til kommentar

jeg skekka på oppgavebehandling/prosesser for en uke siden, og fant msblast.exe som lå og kjørte. avsluttet det, søkte etter msblast.exe på harddisken og slettet den. Den lå i en prefetch fil eller mappe.

Var dette msblaster eller var det bare noe kødd?

Har hatt flere sånne exe filer som har ligget og kjørt. f.eks "hello kitty" som prøvde å sende seg selv til alle på messenger lista mi.

Er sånne exe filer virus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...