Gå til innhold

Mass Effect 3 enormt problem

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=bUJNW2e_E5s&feature=plcp

Okey, jeg har dette problemet, og en kamerat av emg har også dette.

Jeg har en godt brukbar pc for øyeblikket og kameraten min har nettopp kjøpt nytt hk cpu og ram.

eneste min og hans maskin har til felles er vi har det samme skjermkortet, gtx 660TI

Dette problemet gjelder både kjøpt på origin versjon, og demo, og reloaded og de andre sin pirat versjoner

Har rota med dette i flere dager, og prøvd det meste, physx instillinger, directx instillinger, nyeste drivere, regedit og alt mulig er blitt prøvd ut.

på demoen forsvinner dlc sjekker baren og kommer inn i spillet men laggen er der fortsatt, kun loadinga som går fint uten problemer. men for piratversjon og kjøpt versjon så går ikke dlc sjekker baren vekk engang og kommer ingen vei

Er det noen andre som har dette problemet?

hva skyldes det og hvordan kan jeg fikse dette?

Tusen takk for hjelp

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm

det var til liten hjelp egentlig :p

har du mange egne instillinger og deaktivering av services og diller i OSet?

pirat os?

win 7 pro? enterprise?

ME3 er jo origin då men 1 og 2 er steam

Jeg kjører:

amd phenom II 940 black edition 3ghz cpu

8gb ram

gtx 660 TI gpu

win7 enterprise pirat (customized)

han kameraten min som har samme problem kjører:

amd fx 8 core cpu

16gb ram

gtx 660 TI gpu

win 7 enterprise genuin (customized)

vi begge prøvde å sette inn våres gamle skjermkort for å se om det var noe med gpuen, men nei det hjalp ikke. prøvde me1 og me2 i dag og me1 går fint men me2 er like dann som på videoen

vi har gjort følgende til nå:

regedit, fjerna alt av bioware og mass effect og physx, gjort reine installer med både eldre og nye drivere, både physx, nvidia og directx.

installert på anna hdd og på ssd

googla mye om dette men finner ikke noen som har lignanes problem

dilla og dulla i spill filane,

dilla i nvidia control panel

dilla i directx sdk control panel

kobla av nettet

prøvd anna gpu

compatibility mode til xp sp3 (og sp2)

admin mode

satt ned grafikken

satt opp grafikken

physx til cpu - physx til gpu

prøvd nedlasta og kjøpt versjon fra origin

prøvd reloaded og et par andre pirat versjoner

prøvd demoen

eneste vi omtrent ikke har gjort enda er å formatere men ville aller helst slippe unna det der

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Kanskje dette kan være til noe hjelp. Det at det skjer på ME2 også virker veldig rart.

Mass Effect 3 Crash To Desktop, Low Frame Rate, Freezing Fix

If you come across any of these issues, first thing you should check is if your video card is using the high end graphics driver. If it isn’t, you should force it to use these.

How To

Search for “Nvidia Setting”, it should have come with your computer. Open the program

Go to 3D setting, Select the “Manage 3D Settings”

Now click the “Program Settings” Tab

Click the “Add” Button

Navigate to “File Path..\Origin\Mass Effect 3 Demo\Binaries\Win32″ and click on the “MassEffect3.exe”

Now you’re free to decide how the graphic cards handle the program.

Underneath the above option, you should find the “Select the preferred graphics processors for this computer”.

Tell it to choose “High Performance NVIDIA processor” it may vary, but the idea is the same.

Don’t forget to look at the bottom left and click the “Apply” button.

Restart the game and Origin to make it WORK!

Lenke til kommentar

Det har vi testa og vi har prøvd mange forskjellig kombinasjoner inne på nvidia control panel.

har til og med brukt nvidia inspector au

ja det er utrolig merkelig, spesielt da ingen av oss har hatt dette tidligere med disse spillane og for meg er det første gang jeg opplever problemer med et spill der det ikke er en velkjent bug som alle her

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg fant feilen. helt tilfeldig.

GIGABYTE_OC_GURU

den må skrues av.

den har fucka opp mange spill her og det var helt tilfeldig at jeg slo den av og prøvde.

hahaha

gud så teit

jaja im happy. det virker :)

men nå kan deere vite au i tilfelle andre har problemer med forskjellige spill som for eksempel garrys mod, anno 2070, emergency 2013 online,

ALT+TAB i mange spill som for eksempel borerlands 2 og gangwars på steam.

mange spill som blir påvirka av den der

Lenke til kommentar

jeg har 227 spill på steam som er kjøpt og betalt også har jeg 6 spill på origin åsså har jeg 53 xbox 360 spill som er kjøpt og betalt.

så om jeg har noen få spill på maskina som er piratkopiert så har jeg lagt fra meg penger til produsenten uansett så de har tjent penger på meg.

i tillegg så gjelder dette problemet kjøpte spill i tillegg til piratspill. gjelder alle versjoner og alt

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...