1245112654122755325882462 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Så var det Afrika. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Du trues ikke til ikke å klage. Nei, jeg trues til å være enig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Nei, det gjør du ikke. Ingen tvinger deg til å mene noe som helst i et demokrati. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Nei, det gjør du ikke. Ingen tvinger deg til å mene noe som helst i et demokrati. Joda, staten tvinger minoriteten til å være enige, og dem har ingenting dem skulle sagt fordi staten er en stoooooor stygg ulv som bare øser penger inn i egen lomme og ikke gir noe tilbake. /Sarcasm. Men tråden handlet faktisk om Afrika og har lite relevanse til Anarkiet, det finnes nok poster her på forumet som er forpestet av temaet akkurat nå. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Nei, det gjør du ikke. Ingen tvinger deg til å mene noe som helst i et demokrati. Jeg kan mene hva jeg vil men jeg kan ikke være uenig. Jeg blir uansett tvunget til å gå med på det andre er enig om. Men tråden handlet faktisk om Afrika og har lite relevanse til Anarkiet, det finnes nok poster her på forumet som er forpestet av temaet akkurat nå. Det Afrika trenger er mer anarki, så det er veldig relevant. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ingen trenger anarki. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ingen trenger anarki. Skrev du den setningen helt på egenhånd så er du rimelig hyklersk. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Skrev du den setningen helt på egenhånd så er du rimelig hyklersk. Det får du mene som du ønsker om Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Det får du mene som du ønsker om Nei. Seriøst, om du på anarkistisk vis skrev den setningen så mener du å si at du ikke trenger den setningen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Nei. Seriøst, om du på anarkistisk vis skrev den setningen så mener du å si at du ikke trenger den setningen. Setningen var vell ikke livsviktig for min videre eksistens så du får vell da delvis riktig? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Anarki er faktisk ikke en uvanlig tilstand I afrika. Ja, man ender ofte med at militare bander styrer landet, men det vil alltid vare noen som prover a ta til seg makt. Ser vi pa de landene som har hoy vekst sa er ikke det anarkistiske land pa noen mate. De landene som gjor det best er land som 1. Legger til rette for at private kan invistere I landet deres 2. Har god struktur I samfunnet. Ergo om noen bryter lovene sa er det mulig a fa dem straffet. 3. Planlegger for fremtiden og har en stat som loser fremtidlige problemer Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Anarki er faktisk ikke en uvanlig tilstand I afrika. Ja, man ender ofte med at militare bander styrer landet, men det vil alltid vare noen som prover a ta til seg makt. Ser vi pa de landene som har hoy vekst sa er ikke det anarkistiske land pa noen mate. De landene som gjor det best er land som 1. Legger til rette for at private kan invistere I landet deres 2. Har god struktur I samfunnet. Ergo om noen bryter lovene sa er det mulig a fa dem straffet. 3. Planlegger for fremtiden og har en stat som loser fremtidlige problemer Så det du sier er at de stedene der den mest hensynsløse og sterkeste grupperingen, også er tilhengere av investering, struktur, og orden, der er det best å leve. Dette er ikke noe nytt.. Det er av samme grunn Norge er bedre enn Russland. Nå snakket jeg om anarki, som du selvfølgelig måtte blande med geriljakrig. Setningen var vell ikke livsviktig for min videre eksistens så du får vell da delvis riktig? Du får slutte å gå på do også, siden det ikke er bestemt på demokratisk vis. Så får du se hvor lenge du holder før du bryter ut i anarki. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Så det du sier er at de stedene der den mest hensynsløse og sterkeste grupperingen, også er tilhengere av investering, struktur, og orden, der er det best å leve. Dette er ikke noe nytt.. Det er av samme grunn Norge er bedre enn Russland. Nå snakket jeg om anarki, som du selvfølgelig måtte blande med geriljakrig. Du får slutte å gå på do også, siden det ikke er bestemt på demokratisk vis. Så får du se hvor lenge du holder før du bryter ut i anarki. Det er veldig demokratisk bestemt Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Det er veldig demokratisk bestemt Så du har flertallsavsteming i huset før dobesøk? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Så du har flertallsavsteming i huset før dobesøk? Det stemmer eg tar er realt oppgjør meg selv og går igjennom en viktig valgprosess der eg alltid seirer pågrunn av mangel på motparter, litt dumt det er sånn egentlig. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det stemmer eg tar er realt oppgjør meg selv og går igjennom en viktig valgprosess der eg alltid seirer pågrunn av mangel på motparter, litt dumt det er sånn egentlig. Det høres da veldig ut som anarki. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Med et anarki så er det ulempen med at alle må klare seg selv. Derimot vil et anarki uansett lede til et demokrati om man følger prinsippet om byttehandel og forfalskning. Enkelte mennesker må stå for produksjon av varer som mat og bekledning. Her vil det forekomme en byttehandel, og det å gå over til et naturalhushold med en kylling i byttehandel for en gjeit er ikke ønskelig. Her trenger man valuta i form av papirsedler og/eller mynter i metaller: For at man skal trenge valuta så må man opprete et konsern som kan kvalitetssikre pengene slik at fusk og svindel i markedet ikke vil forekomme i form av forvalskning. Når det kommer til bevilgning av prosjektmidler må man opprette et råd for at dem skal kunne arbeide med faglig forankring. Dette rådet må nødvendigvis ikke være frikjøpte som kun arbeider i rådet. Siden vi har fiskere, bønder, jegere og syerske så vil man etterhvert se at det oppstår et større arbeidsmarked. med et større arbeidsmarked vil man etterhvert også se et behov for et organ som kan beskytte enkeltindividenes innteresser fra tvang og tyveri. Her trenger man eet borgervern som kan beskytte enkeltmenneskene. Kall dette gjerne politi. I mitt hode vil et anakri uansett lede tilbake til et demokrati pga man er avhengig av at noen tar ansvar for en gitt oppgave. Hadde vært innteresant om du kan falifisere mine tanker... Endret 25. november 2012 av ole_marius Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Med et anarki så er det ulempen med at alle må klare seg selv. Derimot vil et anarki uansett lede til et demokrati om man følger prinsippet om byttehandel og forfalskning. Enkelte mennesker må stå for produksjon av varer som mat og bekledning. Her vil det forekomme en byttehandel, og det å gå over til et naturalhushold med en kylling i byttehandel for en gjeit er ikke ønskelig. Her trenger man valuta i form av papirsedler og/eller mynter i metaller: For at man skal trenge valuta så må man opprete et konsern som kan kvalitetssikre pengene slik at fusk og svindel i markedet ikke vil forekomme i form av forvalskning. Når det kommer til bevilgning av prosjektmidler må man opprette et råd for at dem skal kunne arbeide med faglig forankring. Dette rådet må nødvendigvis ikke være frikjøpte som kun arbeider i rådet. Siden vi har fiskere, bønder, jegere og syerske så vil man etterhvert se at det oppstår et større arbeidsmarked. med et større arbeidsmarked vil man etterhvert også se et behov for et organ som kan beskytte enkeltindividenes innteresser fra tvang og tyveri. Her trenger man eet borgervern som kan beskytte enkeltmenneskene. Kall dette gjerne politi. I mitt hode vil et anakri uansett lede tilbake til et demokrati pga man er avhengig av at noen tar ansvar for en gitt oppgave. Hadde vært innteresant om du kan falifisere mine tanker... Det er ingenting som tilsier at et anarki ikke vil ende opp som et demokrati, på en måte er anarki selve essensen av demokrati(folket styrer seg selv). Det jeg tror du prøver å komme frem til er at man vil etterhvert ende opp med en stat. Det kan godt hende, men det vil isåfall være gjennom frivillig interaksjon, noe jeg ikke har et problem med. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det høres da veldig ut som anarki. Alt høres vell i dine ører ut som et anarki, men eg må alikavell følge gitte lover og regler, til dømes offentlig urinering bøtlegges Det er ingenting som tilsier at et anarki ikke vil ende opp som et demokrati, på en måte er anarki selve essensen av demokrati(folket styrer seg selv). Det jeg tror du prøver å komme frem til er at man vil etterhvert ende opp med en stat. Det kan godt hende, men det vil isåfall være gjennom frivillig interaksjon, noe jeg ikke har et problem med. Staten har oppstått av en frivillig interaksjon, det er ikke noe noen har presset igjennom, staten Norge har utviklet seg, uten en stat ville vi fortsatt pratet dansk, om ikke tysk. Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Alt høres vell i dine ører ut som et anarki, men eg må alikavell følge gitte lover og regler, til dømes offentlig urinering bøtlegges Ja, det er da selvsagt at du ikke burde tisse hvor som helst. Nå snakket jeg hovedsaklig om ditt eget hjem, hvor jeg regner med at du tisser både på vegger og tak om du virkelig vil. Staten har oppstått av en frivillig interaksjon, det er ikke noe noen har presset igjennom, staten Norge har utviklet seg, uten en stat ville vi fortsatt pratet dansk, om ikke tysk. Fortsett å fortell deg selv det du, så slipper du unna de vanskelige tankene. Hvorfor skulle vi pratet et annet språk om vi ikke hadde hatt en stat, og hvorfor spiller det noen rolle? Hvis du vil vite mer kan du lese litt her. http://en.wikipedia....i/State_(polity)#History Endret 26. november 2012 av Austrian Economist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå