Gå til innhold

Det Afrika trenger...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Austrian economist: det er veldig enkelt konsept. Du er verdt mer enn tilfeldig afrikaner for den norske stat, fordi du er norsk statsborger. Sammenlign dette med en familie. Man gjor langt mer for familiemedlemmer enn for en tilfeldig person.

Dette er hvordan nasjonale stater fungerer. Det er noen som tror pa globalisme, men det feiler hver eneste gang.

Lenke til kommentar

Det virker som du baserer deg på "globalisme" = "globalization" :(

http://en.wikipedia....se_of_Globalism

In an article written for Harper's magazine and published in the magazine's March 2004 issue under the title The Collapse of Globalism and the Rebirth of Nationalism, he argued that the globalist ideology was under attack by counter-movements.

John Ralston Saul virker å være passe, liksom Jon Michelet i kveld.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Austrian economist: det er veldig enkelt konsept. Du er verdt mer enn tilfeldig afrikaner for den norske stat, fordi du er norsk statsborger.

Så du føler selv at du har mer til felles med en polsk arbeider enn en marokkaner? Eller en Spansk-Marokkaner som jobber i Norge? Eller en etiopier som bor i Norge istedenfor i Etiopia?

Sammenlign dette med en familie. Man gjor langt mer for familiemedlemmer enn for en tilfeldig person.

Ja et gjør jeg, men hva har det med bosted å gjøre? Om sammenligningen din skal holde vann må du favorisere onkelen som bor i Norge, fremfor onkelen som bor i Egypt.

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Så du føler selv at du har mer til felles med en polsk arbeider enn en marokkaner? Eller en Spansk-Marokkaner som jobber i Norge? Eller en etiopier som bor i Norge istedenfor i Etiopia?

Ja, jeg tror jeg har mer til felles med en Polsk arbeider enn en marokkaner. Ikke at jeg forstår poenget ditt siden jeg aldri skrev at jeg måtte ha mer til felles med nordmenn enn andre grupper. Jeg bare skrev at Norge er som en familie og man hjelper de som er i sin familie, men det er ingen krav på å hjelpe enhver person som banker på døra di.

Ja et gjør jeg, men hva har det med bosted å gjøre? Om sammenligningen din skal holde vann må du favorisere onkelen som bor i Norge, fremfor onkelen som bor i Egypt.

Det har ikke noe med bosted å gjøre. Det handler om statsborgerskap. Og det handler heller ikke om meg. Det handler om hvem den norske stat skal favorisere. Og ja den norske stat skal favorisere onklen min som er en norsk statsborger og ikke eventuelle onkler som ikke er norsk statsborger.

Dette er prinsippet for nasjonalstater. Du liker kanskje ikke det, men det er heldigvis flere som er enige med meg enn med deg. Ergo, du får det ikke som du vil.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg har mer til felles med en Polsk arbeider enn en marokkaner. Ikke at jeg forstår poenget ditt siden jeg aldri skrev at jeg måtte ha mer til felles med nordmenn enn andre grupper. Jeg bare skrev at Norge er som en familie og man hjelper de som er i sin familie, men det er ingen krav på å hjelpe enhver person som banker på døra di.

Det har ikke noe med bosted å gjøre. Det handler om statsborgerskap. Og det handler heller ikke om meg. Det handler om hvem den norske stat skal favorisere. Og ja den norske stat skal favorisere onklen min som er en norsk statsborger og ikke eventuelle onkler som ikke er norsk statsborger.

Dette er prinsippet for nasjonalstater. Du liker kanskje ikke det, men det er heldigvis flere som er enige med meg enn med deg. Ergo, du får det ikke som du vil.

Anarkister bryr seg ikke om du er enig eller ikkje, for endag vil alle forstå at fuck snuten og la oss leve uten noe som helst slags lover og styring er the shiiit maaan, smoke weed everydaaayh

Lenke til kommentar

Du ønsker å snu diskusjonen om hva afrika trenger til enda en skatt er fælt diskusjon.

Dog tviler eg på at du betaler så mye i skatt at du har grunn til å grine

Nope, det er du som begynte å snakke om skatt(i form av nødhjelp). Deretter arresterte jeg deg på din motvilje til å hjelpe folk som ikke er norske statborgere(jeg kaller det en arrestasjon siden du i flere andre tråder har mast i lange baner om hvor solidarisk du er med velferdsstaten din).

Du sa selv i denne tråden at vesten holder folk kunstig i live i form av nødhjelp, så det er faktisk du selv som har argumentert imot skatt i denne tråden(uten at du selv forstår dette tydeligvis) Om du går igjennom tråden tviler jeg på at du finner at jeg uttrykker meg negativt til skatt her.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg har mer til felles med en Polsk arbeider enn en marokkaner. Ikke at jeg forstår poenget ditt siden jeg aldri skrev at jeg måtte ha mer til felles med nordmenn enn andre grupper.

Poenget er at polakken har rett på nødhjelp fra den norske stat fordi polakken er medlem av EØS. Det har derimot ikke marokkaneren(som forøvrig bor i Norge).

Men nå er jeg på vei bort ifra min opprinnelige innvending, som er at Priim liker nødhjelp for nordmenn, men ikke for afrikanere.

Lenke til kommentar

Anarkister bryr seg ikke om du er enig eller ikkje, for endag vil alle forstå at fuck snuten og la oss leve uten noe som helst slags lover og styring er the shiiit maaan, smoke weed everydaaayh

Etatister bryr seg ikke om du er enig eller ikke, for en dag vil bare... Røyker du hasj??!! "Bang, Bang!!" Ikke nå lenger, nå er du dø, fordi jeg elsker vold og tvang maaaannnn

Det må forresten være kjipt å vite at en sånn hippiekar som meg er smartere enn deg. Stakkars.

Endret av Austrian Economist
Lenke til kommentar

Stort sett eksisterer ikke disse "anarkistene". Media tror at skoleungdom, studenter og arbeidsledige er "anarkister". Ofte er det slik de bortforklarer demonstrasjoner mot G-20-møter, det er "anarkister" :(

Jeg har vel heller inntrykket av at det er omvendt. At media helst ikke nevner at det er noe som heter anarkisme, og ihvertfall ikke at det eksisterer et rasjonelt alternativ til staten.

Lenke til kommentar

Etatister bryr seg ikke om du er enig eller ikke, for en dag vil bare... Røyker du hasj??!! "Bang, Bang!!" Ikke nå lenger, nå er du dø, fordi jeg elsker vold og tvang maaaannnn

Det må forresten være kjipt å vite at en sånn hippiekar som meg er smartere enn deg. Stakkars.

Uber smart som drar sammenligninger med nødhjelp og skatt.

Lenke til kommentar

Jeg har vel heller inntrykket av at det er omvendt. At media helst ikke nevner at det er noe som heter anarkisme, og ihvertfall ikke at det eksisterer et rasjonelt alternativ til staten.

At det er noe "anti-globalistisk" i disse demonstrasjonene vil ikke mainstream seere oppdage. De vil se "voldelige protester" og her "anarkister" :(

Skremmende saker, derfor trenger man politi

G20 Protest Toronto Anarchists Burning Police Cars and Looking For a Fight

http://www.youtube.com/watch?v=I-h-YIj4jRw

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...