1245112654122755325882462 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Er dog det vi faktisk legger merke til, om en liten kid i afrika får skolegang så dør han va aids før han får brukt utdanningen sin til noe alikavell. Jeg skrev at jo mere vaksinering jo verre. Hvorfor? Vaksinering ødelegger immunforsvaret - deretter HIV. Vaksinering er jo som du sier å utsette et problem, det svekker vell ikkje akkurat immunforsvaret noke merkverdig, vi blir jo vaksinerte vi også. Men at vi skal kaste bort penger på å utsette et problem? neeh. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Mange land i Afrika er også meget korrupte, Angola og Nigeria er 2 strålende eksempler på land med mer ressurser enn Norge hva angår Olje og gass, men bare noen få folk sitter med all makten og de goder som følger. Edit: Noen land som jeg tror kanskje kan dra nytte av olje og gass ressursene sine er Ghana og Namibia. Der virker ting litt mer sivilisert og ikke minst tryggere for oss vestlige. I tillegg langt lettere å drive næringsliv. Endret 25. oktober 2012 av Hyd Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) Vaksinering er jo som du sier å utsette et problem, det svekker vell ikkje akkurat immunforsvaret noke merkverdig, vi blir jo vaksinerte vi også. Med en levealder nede på 45 år vil jeg si at HIV er epidemisk. Mange land i Afrika er også meget korrupte, Angola og Nigeria er 2 strålende eksempler Angola og Kongo er strålende eksempler. Nigeria har hatt mindre krig. Endret 25. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Å skylde på Europa og den 1. verden å stå for alle problemene til Afrika er som å skylde på mattelæreren du hadde på barneskolen for at du ikke er nanoteknologi-ingeniør. Ja, Afrika ble rævkjørt i kolonikappløpet og med slavehandel, apartheid osv osv osv. Men Europa lå i ruiner for 70 år siden det også. 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) :D Charles Taylor oppfatter jeg som amerikaner. .... Ghana og Namibia. Der virker ting litt mer sivilisert og ikke minst tryggere for oss vestlige. I tillegg langt lettere å drive næringsliv. Kanskje riktig. Nambia blir vel som Sør-Afrika i HIV-utbredelse? Endret 25. oktober 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 (endret) De skal skape arbeidsplasser ved å selge produktene sine i et indremarked som består av verdens fattigste land? Enten så prøver du å være morsom eller så stemmer du SP. Når ein fått i gang eit indre marked med arbeidsdeling med intelligente personar som ser etterspurnad vil der være mogleg å skape eit indre marknad i det fattigste land. Det blir berre sveltihjel for folk nedi der viss vi skal kjøpe maten deira. Om vi kjøper av dei får dei norsk valutta som kun kan bli brukt til å kjøpe utenlandske varer. Om dei bytter til landets valutta er det ingen produksjon i heimlandet som kan svare til deira etterspurnad og det vil resultere i inflasjon. Så heile opplegget blei altså negativt. Det er kun når dei treng utenlandske maskiner, kunnskap eller utenlandske varer dei burde eksportere. Vi kan jo sjølvsagt sende nedover nokre fiskebåtar som dei kan sette på land igjen for å ruste, slik dei gjorde på åttitallet. Endret 25. oktober 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2012 jeg innrømmer noe ulest, men... er Afr.ika klart for penge-økoonomi? a-lternativ`? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Kordan økonomi har du ellers tenkt? Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 Kordan økonomi har du ellers tenkt? godt spørsmål! jeg har ikke et godt svar, men kanskje man kunne legge mye større vekt på å bruke pengene DER DET FINNES KONTROLLMEKANISMER. hjelpe Afrika? ikke gi dem penger - kjøp i stabile land, og gi VARENE. da promoterer man kontroll. kjøp kyr i vesten. krev revisjon, ELLERS. noen bør finne opp et system med PERSONLIGE penger. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Du prøver å fremstille kommunisme as far as i know Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Det afrika trenger er å gjøre noe med den late holdningen til arbeid hos den generelle befolkningen, slå hardt ned på den vanvittige og stadig voksende korrupsjonen og egokulturen, og utdanne langt flere mennesker som kan effektivisere og utnytte de enorme mengde naturressursene landet besitter. Å skylde på vesten over egen inkompetense og håpløs forvaltning av rikdom er en gammel slager, men det begynner nå etter alle disse årene med frigjøring fra den "hvite slemme mannen" å bli rimelig forutsigbart og lavpannet. Vesten skylder ingen her i verden noe som helst bare fordi vi har vært hardt arbeidene og kunnskapsrike over flere hundre år og skapt vår egen velstand. Skal du ha noe her i livet må du jobbe for det, det er det på tide afrikanerne begynner å forstå. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 (endret) dicktator ? Hva slags språk er det, norwenglish? Endret 2. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
NeitherDumbNorCruel Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Dere veit at Afrika er et kontinent og ikke et land, sant? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Dere veit at Afrika er et kontinent og ikke et land, sant? Nei dette var nyheter, bli redaktør i vg. 4 Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Jeg syns det er merkverdig at du har fått 6 poeng for den kommentaren kun fordi det står "Afrika" i kommentaren din. Hadde det stått "Norge" istedenfor "Afrika", og "skatt" istedenfor "nødhjelp" så... Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 ...Er "anarki". Se på Somalia med/uten stat. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Dette hører mere hjemme i en verdidebatt. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 2. november 2012 Del Skrevet 2. november 2012 Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Jeg syns det er merkverdig at du har fått 6 poeng for den kommentaren kun fordi det står "Afrika" i kommentaren din. Hadde det stått "Norge" istedenfor "Afrika", og "skatt" istedenfor "nødhjelp" så... Kult, får flytte til afrika du da så slipper du både nødhjelp og skatt Afrika trenger mindre nødhjelp, så naturen får gjort sin gang. Dette hører mere hjemme i en verdidebatt. Verdier er det du skaper, enten i et fellesskap eller aleine. Hadde naturen fått gjort sin gang hadde afrika kvitet seg med overbefolkningen. Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 2. november 2012 Forfatter Del Skrevet 2. november 2012 jeg føler at poenget med tråden koker ut i kålen. eller kanskje litt lite empati? hvaa er Afrika for dere? jeg har blandete følelser. og det er selvfølgelig store variasjoner fra land til land. men jeg føler at mange trenger å lære samarbeid og til felles beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå