Gå til innhold

Flash-problemer med NRK nett-tv på Server 2003 x64

Pallantir

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus P8Z68-V LE med i7-2600, 16 gig RAM og et Radeon HD6450 (bruker den istedenfor innebygd Intel for å få True HD-lyd) og Server 2003, som fungerer både som mediemaskin og internett/automasjonsserver på hytta. (Ring hytta varm er for amatører! Her styres hvert rom i sjappa indivduelt med en halv grads variasjon!) Men selv med dette oppsettet, og nyeste drivere fra ATI på skjermkortet, får jeg tearing når jeg ser NRK uten maskinvareakselerasjon. Med maskinvareakselerasjon pauser bildet i et halvt sekund sånn omtrent hvert 5. sekund. Har noen en anelse om hva jeg bør sjekke for å finne ut av det? Det er verst på IE, noe bedre på Firefox, men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med Google Chrome? Den har innebygd Flash som oppdateres med nettleseren. Dog vet jeg ikke om denne implementasjonen støttet maskinvareakselerasjon...

Det kan jo hende at tiden har løpt fra Windows Server 2003 og at nyere drivere ikke er optimale for et slikt system...

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Takk for tipset! Jeg kan prøve meg med Chrome. Hvis ikke det går må jeg nok sette opp en pc til, noe jeg helst ville unngått. Det er ikke aktuelt å gå bort fra Server 2003, den er tilnærmet skuddsikker, og jeg har to helt like servere hjemme og på hytta som hele tiden holdes synkronisert med oppdateringere og lignende, og det systemet orker jeg ikke å bygge opp fra grunnen igjen med nyere server-OS. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...