ChrisCo Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det ser ut som, utifra det du sier, at alt skal være korrekt... Etter hva jeg forstår så har du nett og alt og alle enheter fungerer og har nettilgang, unntatt PC'en din trådløst? Har du andre enheter (PC'er, mobiler etc.) tilkoblet trådløst? Først og fremst så ville jeg ha skaffa en ny router... Den routern du har der ville jeg ikke ha hatt om jeg fikk den kasta etter meg en gang.. Ville ha kjøpt meg en ASUS RT-N56/66 / AC-66U (<- har selv) eller Cisco Linksys EA4200 eller bedre, for eksempel. Disse er knallgode og takler det du klarer å presse igjennom dem. Jeg har en feeling på at det er routern din som er problemet. Er ikke uvanlig med billig-routere at det er sånne problemer som du opplever.. De er rett og slett ikke laga med tanke på kvalitet. Du kan også for å teste, skru av krypteringen i routern og kjør åpent. Se om du får koblet deg til da.. Hvis det funker, så kan du prøve deg fram og se om noen av de andre krypteringsalternativene fungerer, men prøv å unngå WEP.. WEP er ekstremt dårlig! Da kan du like gjerne ha nettverket ditt åpent og heller sette på MAC-filtrering.. Men bottom line, så ser alt riktig ut og du burde ha kunnet koble til trådløst.. Men prøv det som jeg har sagt og se om det går Christian Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) jeg har tidligere teste med ingen kryptering under sikkerhetsinnstillinger uten at det hjalp. Da ble det hevdet at det kunne være noe galt med driverne til nettverkkortet på den bærbare , at jeg måtte forsøke med noen som var mere oppdatere. Som sagt så ble det heller ingen løsning som sagt er det den ruterne eller lapp toppen som er problemet ? Du er rimelig sikker her ? Er det slik at en ruter til 300 kr er en dårlig ruter ? Endret 25. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 jeg skal forsøke det , tilfellet det er noe som har skjært seg underveis selv om jeg føler at jeg har gjort alt det du beskriver før Når det gjelder brigde mode så har jeg ikke den muligheten. for komme seg inn konfigureringen av ruteren bruker man "routerlogin.net" hvis jeg kontrollerer ip adressen så kommer 10.0.1 frem , ikke 192.168.1. tilkoblingen på hjemmesentralen som er en Tilgin 342 http://www.google.no...29,r:2,s:0,i:90 er slik 2 tilkoblinger til analog telefon , som ikke er i bruk 2 tilkoblinger til tv , begge er i bruk en til data ( lan C) Denne er tilkoblet til en annen tilgilgin boks som brukes til telefonen. forøvrig så har ejg omtrent igen informasjon om den videre derfra går kabelen til pcen Den er nå koblet til den blå kontakten på ruteren og videre til pc via en av de 2 andre tilkoblingene ruteren er denne så det er kun det rådløse som er problemet Nå får jeg ikke gjort så mye mere før jeg får tilgang til den bærbare i ruteren for trådløs innstillinger har jeg valg valg av område : Område: Europa Trådløs nettverk : x aktivere SSID broadkast - aktiver trådløs dissosiering x krysset av - ikke krysset av skrevet inn et eget navn på nettverket (SSID) kanal er satt til automatisk modus : opptil 54 MPS ( valget er inaktiv) sikkerhetsalternative: prøvd med valget WPA2-psk[AES] og selvfølgelig skrevet inn et passord som er bilt godkjent innenfor kravene Er det noe som er feil her ? Dere forstår sikker at nettverks-navn og passord ønsker jeg å holde hemmelig ? når man så skal bruke den bærbare for koble seg opp til det trådløse nettverket Så får man opp flere nettverk inkludert det jeg har opprettet jeg velger det riktige og da blir det spurt etter en sikkerhetskode Her har jeg tatt det for gitt at det var det passordet jeg har opprettet til det trådløse nettverket. er det riktig eller skal man bruke en egen sikkerhetskode i tillegg til passordet Etter en liten stund kommer det opp at Windows kan ikke operette forbindelse jeg har også prøv med koble ut tilgin boksen som brukes til telefonen Noe mere informasjon kan jeg ikke komme med nå. koblingen ser slik ut : Terminal /tilgin ( lan C) -->tilgin / tellefon --> ruter --> pc Har der noen kommentarer utover tilkoblingen og oppsettet slik jeg beskriver de (slik det er nå) før jeg resetter ruteren og gjør det på nytt ? Du må ta kontakt med altibox for at du skal få valget om bridge mode opp på "min side" Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Men hva er hensikten med brigdemodus ? Min hjemsentral er heller ikke trådløs eller har muligheter for det Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Hensikten med bridgemodus er at all trafikken ikke blir behandlet av hjemmesentralen, den går bare tvers gjennom til din egen router slik det er den som styrer routing, porftforwarding og lignende. Dersom du ikke har trådløst har du antakeligvis en CPL3, disse hjemmesentralene har ikke routingfunksjonalitet og fungerer allerede som en bro. Sjekk din egen router, dersom denne får en ipadresse som ser ut slik: 192.168.10.x -> betyr at hjemmesentralen har routingfunksjonalitet og bør settes i bridge. edit: dersom du har Signal som lokal leverandør pleier å kjøre 192.168.1.x ut fra Tilgin boksen. Endret 25. november 2012 av trrunde Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Men hva er hensikten med brigdemodus ? Min hjemsentral er heller ikke trådløs eller har muligheter for det Hensikten er å oppnå større dekningsgrad/volum av nettverket ditt. F.eks. hvis en ruter kun dekker stua og kjøkken (signalet blir for svakt for veranda/2. etg eller lignende) så kan du ved hjelp av en brokobling (bridgemodus) ha en ruter/basestasjon nr 2 som er på samme nettverket og viderefører signal. På samme måte kan du ha 2 svitsjer også, for å ha flere porter tilgjengelig på samme nett. I prinsipp samme greia, uten trådløst. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Den enste ruteren jeg har er det som jeg har forsøkt å sett opp med en trådløs forbindelse. Adressen som gir tilgang til ruteren er 10.0.1 Hjemme sentralen er heller ingen ruter eller har noen muligheter for det. IP adressen til hjemmesentralen er forøvrig 89.162.x.x . hvis det skulle si dere noe Hvilken betydning har det at jeg bruker en trådløs mys , og har mothaker til trådløs vær stasjon i nærheten av ruteren ? Eller at ringeapparatet ved inngangsdøren er trådløs. giveren til vær stasjonen henger helt i nærheten av ringeapparatet uten at det har skapt noen problemer for vær stasjonen Endret 25. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Prøv å finne ut hvilke frekvenser det andre trådløse utstyret ditt går på. Dersom det er på 2.4GHz kan det skape forstyrrelser Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Det blir litt av en utfordring hvilken frekvens sender denne værsituasjonen på . jeg har ikke funne det ut hos biltema Nå ser det også ut som alle trådløse mus fra logitech ( ihvertfall de nye ) operer på 2.4 HHZ bandet men hvilke kanaler til det trådløse nettverket går det ut over ? sist jeg teste med den bærbare så sto det ett eller annet sted i windows7 at signalet var ok samtidig så fant jo den bærbare nettverket uten problemer. Skal det si veldig mye om hvordan datatrafikken vil være ? nå er det noen innstillinger som jeg har lurt litt på. dette kommer under avanserte trådløse innstillinger. - aktiverer trådløs ruterradio - Aktiver 20/40 MHZ Sameksistens - Fragmenteringslengde (256–2346) - CTS-/RTS-terskelverdi (1–2347) - Innledningsmodus -Overfør strømkontroll så under WPS-innstillinger Ruterens PIN-kode - Deaktiver ruterens PIN-kode - Behold eksisterende trådløsinnstillinger og så funksjon for trådløs repetisjon for min del så gjenstår det faktisk teste en annen planering av ruteren , før jeg taren resett av den. Endret 25. november 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Den routern du har der ville jeg ikke ha hatt om jeg fikk den kasta etter meg en gang.. Ville ha kjøpt meg en ASUS RT-N56/66 / AC-66U (<- har selv) eller Cisco Linksys EA4200 eller bedre, for eksempel. Tullball, budsjett ruter til fem hundre vil antagelig funke akkurat like godt for ditt bruk. Manglende støtte for diverse tredjeparts firmware er et stort minus med alle modellene du ramser opp. Begynner å bli lei denne lenkingen til smallnetbuilder også, det er betydelige svakheter med benkingen som gjøres der. Du må ta kontakt med altibox for at du skal få valget om bridge mode opp på "min side" Galing, ikke fortell elgen hvordan han setter opp bromodus. Det eneste som sikrer nettet hans er brannmuren fra Altibox, og du har nettopp oppfordret ham til å koble den ut, og fortalt ham hvordan. Hvorfor i all verden skulle han trenge bromodus? Endret 1. desember 2012 av Del Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Galing, ikke fortell elgen hvordan han setter opp bromodus. Det eneste som sikrer nettet hans er brannmuren fra Altibox, og du har nettopp oppfordret ham til å koble den ut, og fortalt ham hvordan. Hvorfor i all verden skulle han trenge bromodus? sånn strengt talt var det noen andre som kom med oppfordringen på å aktivere bridge mode, jeg bare fortalte hvordan han får tatt det i bruk Hans egen router vil ha brannmur og bruke NAT så da er det lite vits i at han har dobbel NAT med både hjemmesentralen og egen router. Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Tror vi skal være veldig forsiktige med å anta at han har sikkert oppsett på sin egen router Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Nå lå problemet et helt annet sted en det dere tror. ruteren ble tatt med til en venn og jeg har ikke helt fått vite hva som ble endret , men det skal være et valg som gjorde at det trådløse nettet ble blokkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå