Gå til innhold

Acer Aspire V5-551 15,6" HD Radeon HD7500G, AMD A6-4455M, 6GB RAM, 500GB HDD, DVD±RW, Windows 8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=761822

Noen som har en formening hvordan denne vil være til guttingen min på 9 som skal spille Fifa '13, Minecraft, se videoer på youtube osv...?

Har satt meg ei grense på 5.000,- til hans første pc.

Bruker kun mac selv så jeg er litt ut og kjører her ... :-)

Hello, nå har denne pcen veldig lite beskrivelse av selve specs så det er litt vanskelig og si.

Vet om ein mye mer rimelig pc som er tror ville passet bedre :

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/asus-a55a-sx069v/170339.3003/

Denne pcen kjører har I7 (Intell) som da skal være bedre, kvaliteten , ytelse og stor sett alt egentlig.

Pcene har like mye plass på hardisken.

Pcene på denne nettbutikken blir rangert fra 1-6 der 1 kan ta alt og 6 skal ikke brukest til spill i det hele tatt. Denne var 3 og beskrivelsen for det er :

"Klasse 3 tilhører segmentet for deg som vil spille spill, men det er ikke så viktig at spillene er de nyeste. Nye spill bør kunne kjøres på disse kortene, men kun på lave detaljnivå og oppløsninger. Disse skjermkortene har lavere strømforbruk, og bidrar til lengre batteritid."

Pcen har ikke dedikert minne men det virker ikke som om den andre har det heller . Om eg ikke tar helt feil krever spill generelt eit dedikert kort for spill, men skal finne ut av det og si ifra.

MPX pcen følger da med Windows 8 som da ikke har komt ut enda, går ut i fra at pcen vil ikke være ute den neste månen, og muligens ikke før månen etter det igjen.

Men om eg ikke tar helt feil så skal de fleste butikkene ha ein slags avtale som gir det windows 8 for 100 kr els når du kjøper ein ny pc (https://windowsupgradeoffer.com/no/) det må du nesten ta opp med NetOnNet vist du er intrisert i det.

Skjerm størelsen er helt lik.

Dei eneste forsjellene mellom pcene er at NetOnNet sin er billigere, har ein Intel Core i7-3610QM med 4 kjerner istedet for ein AMD.

Og NetOnNet sin har 2gb mindre RAM noe som ikke vil koste deg mer en 200-400 kr og oppgradere om eg ikke tar feil :)

Da vil du være rundt det budsjettet du ville holde det til og eg mener selv NetOnNet pcen virker bedre.

Skal finne ut om pcen krever eit dedikert minne for spill :)

Lenke til kommentar

HD4000 er ca på linje med Radeon 7500G som sitter i Acer-maskinen. Asus-maskinens Core i7-prosessor er forøvrig flere hestehoder foran i ytelse, og Minecraft krever vel mye CPU og er ikke for GPU-avhengig. (Spiller det ikke selv, så går bare etter hva jeg hører). Så A55A er den -jeg- ville valgt av disse to.

Lenke til kommentar

HD4000 er ca på linje med Radeon 7500G som sitter i Acer-maskinen. Asus-maskinens Core i7-prosessor er forøvrig flere hestehoder foran i ytelse, og Minecraft krever vel mye CPU og er ikke for GPU-avhengig. (Spiller det ikke selv, så går bare etter hva jeg hører). Så A55A er den -jeg- ville valgt av disse to.

Den eg tenkte også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...