Gå til innhold

Gått over til Opera nå, men vil favorittene mine gjøre det s

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-02-12 19:32, Hidden skrev:

Mange selvutnevnte "web designere" snøfter når de hører ordet "Opera", og forsøker aldri å få sine websites til å se bra ut i andre browsere enn MSIE. Standard forklaringen er "alle bruker MSIE".

Det er som å skulle lakkere alle biler i 1 farge fordi man tror alle vil ha den ene fargen, fordi sort var den eneste tilgjengelige fargen i starten (for de av dere som kan noe om bilens historie).

Denne lignelsen brukte IT-strategiforeleseren her en dag også...

Quote:

Det er også på tide at Opera lærer å vise frames sites bedre.. men det er en annen sak. Bruker ikke frames selv når jeg lager sites. For mye bal og for mange feller å gå i.

Jo, men samme moral burde gjelde for både IE og Opera: Bilene skal leveres i alle ønskede farger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv Opera 6 ,.. men TP3 for Linux,... er så fornøyd at jeg vurderer å slå til for student tilbudet til Opera ,.. siden jeg er en student,..

Opera 6 er et genialt produkt,.. har brukt Opera en god stund nå ,.. Både WIn og for Linux. Men Opera 6 var noe jeg følte virkelig slo ann når den kom. Nye "tøffe funksjoner", ANTI POPUP (min favoritt,.. ) , og muligheten i å få hele surfingen til deg gjennom musa ,.. på en mye bedre måte en noen gang før,..

Lenke til kommentar

Jeg også likte Opera 6 veldig godt. MEN; to ting mangler, som jeg har blitt så vant med at jeg ikke vil gå bort fra det: IE husker brukernavn og passord i formfields + at alt som blir skrevet i tekstboxer blir husket. Dette er *utrolig* praktisk, og jeg savnet det dypt den perioden jeg brukte Opera 6. Jeg så at Opera hadde en del tekstfelt som man kunne forhåndsinnfylle, men dette er langt fra dekkende nok.

Bortsett fra dette synes jeg at Opera 6 var bedre enn IE på alle måter, så det er synd at dette skal ødelegge.

Hadde denne featuren vært på plass, hadde jeg betalt gladelig for et kongeprodukt som dette er!

- øystein

Lenke til kommentar

Har brukt opera siden v5.0 kom ut. Etter at de kom med 6.0 er det bare irritasjon som følger med IE. Opera er bedre på alle felt: stabilitet, hurtighet, funksjoner,...... og vi har mouse gestures. Om annonsene er irriterende (ikke for meg), prøv fullscreen mode, lær keyboard-shortcuts - og len deg tilbake i godstolen.

Kan på det absolutt varmeste anbefale opera 6.x

[ Denne Melding var redigert av: okvangar på 2002-02-12 22:22 ]

Lenke til kommentar

fullscreen i opera er virkelig fullscreen (i motsetning til ie)

hvordan er TP3 for linux? er den noe å satse på i forhold til 5? stabilitet?

6.01 har blitt en blessing for meg!

reklamen viser stort sett ingenting annet enn info fra opera (click to buy the fastest browser on earth). dette er en reklame som _ikke_ trenger seg på, den er faktisk behagelig å se på. de som syter over reklamen i opera, burde analysere ie: ie's knapper etc er noe herk! i opera har de klart å lage plass til en reklame, som slettes ikke er plagsom! (knappene i opera er små (nok), og få (nok).

zoomen er også genial (bedre enn tekst-sizen til ie, som bare endrer der hvor det ikke er kodet inn en bestemt pixel size.

En hyllest til opera!

Lenke til kommentar

har ikke noe behov for å fjerne reklamen! den plager meg ikke, og når jeg ikke betaler opera, synes jeg at de har rett på den! -jeg er mildt sagt fornøyd med dette produktet!

asad: vel, ikke oppford andre til å fjerne den... hvis den plager deg, så kunne du vel betalt? :sad: men hvis det er så akutt, så... du finner mye rart på google.com

Lenke til kommentar

Eg har brukt Opera sidan 3.51, og har vore nøgd heile tida. Brukar no 6.0-TP3 for Linux.

Det var ein tidlegare som sa at han sakna at Opera ikkje hugsa brukar/passord, godt poeng.

Men eg og ein venn har tidlegare, med suksess foreslått ting som burde endrast i framtidige versjonar.

Vi har og no sendt inn eit par forslag til forbetring til 6.1:

1.Passord manager med editeringsstøtte

2.Kunne legge inn(fjerne) søkemotorar(td. har eg ein liten database med forkortingar som kunne vore kjekk å gjere direkte søk i - eg har med suksess hex-editert opera.exe for å få til dette, men det er litt mykje jobb å gjere det for kvar ny versjon som kjem)

3.Gjere DISPLAY-eigenskapen i CSS dynamisk, for enkelt å kunne bygge menyar(sleppe å rote med javascript/applets...)

Dersom fleire saknar det same, eller andre ting så kvifor ikkje sende ein koseleg e-post, eller fylle inn dette skjemaet ( http://www.opera.com/questionnaire.html ), så kanskje Opera blir enda betre.

Lenke til kommentar

Har brukt TP3 i ca. tre veker no(brukte TP2 ei stund før det), og den har såvidt eg hugsar krasja to-tre gonger, så den er ikkje 100% stabil.

Eg har ikkje sett på om eg får lagt til javastøtte, men går ut frå at det går an.

Har ingen spesielle problem med sidevisningar, den taklar det meste.

Har ikkje innebygd mail-klient slik som Windows-versjonen.

Men ellers har den dei fleste viktige funksjonane frå Windowsversjonen(mousegestures, popupstoppar, fin vindaugshandtering, peronalisering inn i det hinsidige)

Så ja, prøv den, er ikkje meir enn ca. 3 megs å laste ned.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er TP3 helt topp,... :smile:

Erfaring fra TP2 til TP3 ... er at TP2 var endel mer ustabil,.. Segmentations Faults helt sånn uten videre,.. (men tross for at jeg fikk alle vinduer jeg hadde oppe på nytt igjen takket være Opera gjorde ikke dette meg stort,...), fordet kunne dette være utroligt plagsomt,... Men etter jeg oppgraderte til TP3 har den aldri låst seg ,.. ! - Det er fakta,.. men dette kan jo variere fra system til system også da,...

Bruker nå : RedHat Linux 7.2

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-02-13 18:40 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-12 18:42, Stonescream skrev:

Trykker en gang iblant på reklamen for å støtte liksom.

Bare for å kverrulere litt her, Opera får en viss sum penger i måneden (uka?) for å ha reklame i sin browser. Det er ikke no sånn click-through saker.

Si at Byggamaker betaler Opera 200.000 for å ha reklamen sin vist 2 timer dagen, 7 dager i uken!

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, kommer det inn litt ekstra penger hvis folk klikker på reklamen.

Og for dem som måtte lure, så er reklamemarkedet så dårlig, at det er å foretrekke at folk kjøper Opera, istedenfor å se på reklame... Det er skrevet litt om dette i opera.*-nyhetsgruppene på news.opera.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...