Gjest Slettet+981734 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Og folk sliter fremdeles med mindreverdighetskomplekser ser jeg når de gang på gang må bruke tid og energi på å diktere hva som skal være den beste produktet for alle og enhver.Fortell meg, dere som er så stor forkjemper av åpenhet og frihet som Android tilbyr, hvorfor i allverden skal dere diktere frem hva som liksom skal være det beste produktet for alle her i verden i ren Hitler stil? Snakker om hykling. Det er ingen utenom Apple fansa som sier at Apple passer for alle og sånt. I android verden er det aldri noen klar vinner og du kan velge fritt, samme med Windows Phone. iPhone er en telefon som selges for en høyere pris enn HTC One X+(64GB!) mens en normal pris for en telefon med slike spesifkasjoner skulle vært 2600-3000kr. Ellers er det en helt grei telefon Lenke til kommentar
thfi Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 4. Generasjons iPad har ikke en A6 men en A6X brikke ! Lenke til kommentar
666 Lucifer Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hurra... Synes det var en direkte kjedelig lansering, jeg. Enig. Hei igjen forresten:) Men det bilde av mini i hånda øverst er ikke 4:3 skjerm. Hva er det? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Nei, ikke i det hele tatt, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X+ og LG Optimus G er alle (mye) kraftigere/raskere enn iPhone 5. iPhone 5 har til gjengjeld et krftig grafikkort som fremdeles ikke slår halvparten av grafikkortene til mobilene over Dette må jo være lett å vise oss noen kilder på. Ellers så må du ha en skrivefeil i den siste setningen, for det er gpu'en i iPhone 5 som er kraftigere enn de over. 1 Lenke til kommentar
Ruffe'ern Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hmm må si det er en spesiell diskusjon å diskutere hvilken telefon eller OS er bedre enn det andre? Hva betyr det egentlig å ha en bedre tlf enn naboen? Betyr det feks at det å ringe går kjappere? Tekster du raskere? Får du mindre telefonregninger? Det er i utgangspunket en telefon.............Vi trenger både det ene og det andre, for vi har forskjellig smak. Har nå en HTC One S som jeg er kjempefornøyd med, skjønner også særdeles godt at Apple ville forby Samsung Galaxy Tab 7.7 når jeg tenker på hva de lanserte nettopp. At verden har kommet dit henn at noen saksøker andre for at de ligner hverandre.......... tablets ligner vel strengt talt på hverandre uansett. De handler deler av hverandre. Stort sett samme innmaten, det som skiller dem er jo litt design og OS............. Tror faktisk at hvis vi koker dette ned så er det ikke hyggeligere telefonsamtaler på en iPhone/Android eller Win basert telefon. Du finner ikke noen nytt internett om du surfer på det ene eller andre. Så vidt jeg har forstått så har en av de tingene som har vært mest savnet på den nye Iphone 5 vært Google sine karttjenester.......... Godt eksempel på at det er flotte ting i alle leire. Men det som gjør det så fint er at vi har muligheten til å velge. For det ER faktisk noe for enhver smak. Endret 24. oktober 2012 av Ruffe'ern Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Apple aksjen faller alltid etter et event, akkurat som den går opp mye før et event. Det blir hypet i skyene, og så blir folk skuffet. Du husker kanskje hva som skjedde når den opprinnelige iPaden ble annonsert. Aksjen stupte. Forskjellen er at før hadde de kulthelten Jobs som leder, en person med så pass mye intens "sjarm" at han greide å få store masser av folk til å gjøre noe de ikke hadde gjort før: Bruke mye penger på et produkt man kan få billigere hos andre nettopp grunnet navnet og koblingen mot han. Nå har han vandret heden, og de som ledet presentasjonen i går hadde sjarmen til en revisor og magnetismen til en dørstokk. Spørsmålet er hvordan dette vil påvirke Apple i fremtiden. 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple. ok, ok forsiktig nå før du får jugepolitiet på nakken. noen av de telefonene du ramser opp har kanskje kraftigere maskinvare, men det hjelper ikke når programvaren ikke er like skreddersydd til maskinvaren som ios er. Du vet at opplevd ytelse er mye viktigere en ytelsen på papiret. Og når det gjelder ipad mini så funker det ikke å samenligne med asus infinity fordi de asusen ikke er et mintablet så det er egentlig to helt forskjellige kategorier. Og jeg er ganske sikker på at du nevnte nexus 7 fordi det var det eneste nettbrettet du kom på med "liten" skjerm, og du tror det er bedre bare fordi det er android. Hvis du hadde sett keynoten ifra apple-eventet så forklarte de flere punkter der ipad mini var bedre. 1 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Lanseringen var så som så, Cook er ikke like karismatisk som det Jobs var men superlativene manglet i hvert fall ikke. Savner dog Jobs punchline «One more thing» =/ iPad Mini er en interessant sak. Ja, den dekker et marked for de som ønsker mindre skjermer men jeg tenker i all hovedsak at den er myntet mot brukere som ønsker en mindre skjerm for ebok-lesning, noe som lanseringen av nye iBooks bekrefter. Det som jeg syntes i så fall er merkelig er nedprioritering av skjermen. Retina-skjermen er yppelig for bokvisning og de kunne heller ha nedprioritert lagringskapasiteten og tilby retina-skjerm hvis pris var en avgjørende fakta. iPad 4 bringer lite nytt i grunn, kunne like godt hete iPad 3S. Modellnavnet er litt merkelig, iPad with Retina display. Tydeligvis har dem scrappet hele New iPad og kjører iPad Mini, iPad 2 og iPad with Retina display. Jeg tror dem har gjort dette kun for LTE-problemene New iPad hadde og at vi fortsatt vil se en helt «ny» iPad 5 til våren. Endret 24. oktober 2012 av Goliath Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Angående kvalitet. quotet fra the verge Like most Apple products, the build of the smaller tablet is excellent, easily surpassing the competition on the market. By comparison, the Nexus 7 and Fire HD feel like toys. Other manufacturers are going to have to up their game with this product in town. It's just a striking difference in materials and solidness. Jeg er sterkt uenig, nå har jeg riktignok ikke en ipad mini, kun en Ipad, men Nexus 7en føles faktisk bedre synes jeg, svært behagelig feel, nærmest som skinn på baksiden. Temepraturmessig ubehaglig og glatt alu er IKKE en forbedring. AtW Og folk sliter fremdeles med mindreverdighetskomplekser ser jeg når de gang på gang må bruke tid og energi på å diktere hva som skal være den beste produktet for alle og enhver. Fortell meg, dere som er så stor forkjemper av åpenhet og frihet som Android tilbyr, hvorfor i allverden skal dere diktere frem hva som liksom skal være det beste produktet for alle her i verden i ren Hitler stil? Snakker om hykling. Mener du folk ikke skal diskutere hvilket produkt de synes er best? Ikke diskutere fordeler og ulemper med produkter? AtW Endret 24. oktober 2012 av ATWindsor 1 Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Hmm må si det er en spesiell diskusjon å diskutere hvilken telefon eller OS er bedre enn det andre? Hva betyr det egentlig å ha en bedre tlf enn naboen? Betyr det feks at det å ringe går kjappere? Tekster du raskere? Får du mindre telefonregninger? Det er i utgangspunket en telefon.............Vi trenger både det ene og det andre, for vi har forskjellig smak.Har nå en HTC One S som jeg er kjempefornøyd med, skjønner også særdeles godt at Apple ville forby Samsung Galaxy Tab 7.7 når jeg tenker på hva de lanserte nettopp. At verden har kommet dit henn at noen saksøker andre for at de ligner hverandre.......... tablets ligner vel strengt talt på hverandre uansett. De handler deler av hverandre. Stort sett samme innmaten, det som skiller dem er jo litt design og OS............. Tror faktisk at hvis vi koker dette ned så er det ikke hyggeligere telefonsamtaler på en iPhone/Android eller Win basert telefon. Du finner ikke noen nytt internett om du surfer på det ene eller andre. Så vidt jeg har forstått så har en av de tingene som har vært mest savnet på den nye Iphone 5 vært Google sine karttjenester.......... Godt eksempel på at det er flotte ting i alle leire. Men det som gjør det så fint er at vi har muligheten til å velge. For det ER faktisk noe for enhver smak. Sikkert like viktig som å ha en fetere bil eller hus for den saks skyld viktig for noen samme faen for andre og slik vil det alltid være Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Mener du folk ikke skal diskutere hvilket produkt de synes er best? Ikke diskutere fordeler og ulemper med produkter? AtW Hadde enda folk klart å gjøre dette uten holdning om at motparten må være hjernevasket, eller automatisk ikke innehar kunnskap om andre produkter. En del her inne er jo sinnsykt aktive i sin misjon der målet er å frelse alle apple brukere. Få dem til å se lyset. 1 Lenke til kommentar
buchead Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 http://www.idg.no/pcworld/article257443.ece Ikke i tvil Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Mener du folk ikke skal diskutere hvilket produkt de synes er best? Ikke diskutere fordeler og ulemper med produkter? AtW Hadde enda folk klart å gjøre dette uten holdning om at motparten må være hjernevasket, eller automatisk ikke innehar kunnskap om andre produkter. En del her inne er jo sinnsykt aktive i sin misjon der målet er å frelse alle apple brukere. Få dem til å se lyset. De fleste folk gjør det uten en slik holdning, og om det er noen konkrete man mener argumenter dårlig, så foreslår jeg at man diskuterer det med vedkommende, istedet for å komme med slike teppe-påstander. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.ok, ok forsiktig nå før du får jugepolitiet på nakken. noen av de telefonene du ramser opp har kanskje kraftigere maskinvare, men det hjelper ikke når programvaren ikke er like skreddersydd til maskinvaren som ios er. Du vet at opplevd ytelse er mye viktigere en ytelsen på papiret. Og når det gjelder ipad mini så funker det ikke å samenligne med asus infinity fordi de asusen ikke er et mintablet så det er egentlig to helt forskjellige kategorier. Og jeg er ganske sikker på at du nevnte nexus 7 fordi det var det eneste nettbrettet du kom på med "liten" skjerm, og du tror det er bedre bare fordi det er android. Hvis du hadde sett keynoten ifra apple-eventet så forklarte de flere punkter der ipad mini var bedre. Jeg sammenlikner ASUS Transformer Pad Infinity med iPad 4th gen. og ASUS Google Nexus 7 med iPad mini. Transformer Pad Infinity er definitivt bedre, raskere og like stabil som iPad. ASUS Google Nexus 7 er det beste du kan få for den prisen, en tablet på 7.7" som har en pris likende den iPad mini har er Samsung Galaxy Tab 7.7 den kan man ikke klage på. Exynos 3 dual på 1.4 Ghz og en Mali 400 GPU er raskere enn en A5 chip. Jeg så Apples keynote via Cnet.com, der påpekte de veldig mye interresangt om apple f.eks. at det er Apples ansatte som sitter framst å jubler egentlig ingen andre Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Apple aksjen faller alltid etter et event, akkurat som den går opp mye før et event. Det blir hypet i skyene, og så blir folk skuffet. Du husker kanskje hva som skjedde når den opprinnelige iPaden ble annonsert. Aksjen stupte. Forskjellen er at før hadde de kulthelten Jobs som leder, en person med så pass mye intens "sjarm" at han greide å få store masser av folk til å gjøre noe de ikke hadde gjort før: Bruke mye penger på et produkt man kan få billigere hos andre nettopp grunnet navnet og koblingen mot han. Nå har han vandret heden, og de som ledet presentasjonen i går hadde sjarmen til en revisor og magnetismen til en dørstokk. Spørsmålet er hvordan dette vil påvirke Apple i fremtiden. Ikke misforstå. Er helt enig i det du sier Steve Jobs var noe for seg selv. Vet ikke hvor mange events jeg så før med han, der jeg sa jeg ikke skulle kjøpe noe. Og så etter eventet, tenkte jeg, "det må jeg ha" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Nei, ikke i det hele tatt, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X+ og LG Optimus G er alle (mye) kraftigere/raskere enn iPhone 5. iPhone 5 har til gjengjeld et krftig grafikkort som fremdeles ikke slår halvparten av grafikkortene til mobilene overDette må jo være lett å vise oss noen kilder på. Ellers så må du ha en skrivefeil i den siste setningen, for det er gpu'en i iPhone 5 som er kraftigere enn de over. gsmarena.com Like a baws Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.ok, ok forsiktig nå før du får jugepolitiet på nakken. noen av de telefonene du ramser opp har kanskje kraftigere maskinvare, men det hjelper ikke når programvaren ikke er like skreddersydd til maskinvaren som ios er. Du vet at opplevd ytelse er mye viktigere en ytelsen på papiret. Og når det gjelder ipad mini så funker det ikke å samenligne med asus infinity fordi de asusen ikke er et mintablet så det er egentlig to helt forskjellige kategorier. Og jeg er ganske sikker på at du nevnte nexus 7 fordi det var det eneste nettbrettet du kom på med "liten" skjerm, og du tror det er bedre bare fordi det er android. Hvis du hadde sett keynoten ifra apple-eventet så forklarte de flere punkter der ipad mini var bedre. Jeg sammenlikner ASUS Transformer Pad Infinity med iPad 4th gen. og ASUS Google Nexus 7 med iPad mini. Transformer Pad Infinity er definitivt bedre, raskere og like stabil som iPad. ASUS Google Nexus 7 er det beste du kan få for den prisen, en tablet på 7.7" som har en pris likende den iPad mini har er Samsung Galaxy Tab 7.7 den kan man ikke klage på. Exynos 3 dual på 1.4 Ghz og en Mali 400 GPU er raskere enn en A5 chip. Jeg så Apples keynote via Cnet.com, der påpekte de veldig mye interresangt om apple f.eks. at det er Apples ansatte som sitter framst å jubler egentlig ingen andre Hvordan kan du sammenligne produkter som ikke har kommet ut enda. Mind fucked. Hvordan kan du sammenligne iPad 4th gen med Asus Transformer Hvordan kan du sammenligne iPad mini med Nexus 7 Og ja, den transformer primen, har kjempe bra gpu Du sa forøvrig også istad at iPhone 5 har dårligere gpu/cpu enn konkurrentene Tenkte jeg bare skulle irettesette deg litt: Gpu: legg merke til at den knuser s3, og hva det måtte være 'i osv osv osv 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Man kan fint sammenlikne produkter som ikke er kommet ut enda basert på spesifikasjoner, stortsett alle android CPUer er raskere enn apples cpuer, men grafikkortene er noe annet. Adreno 320, ULP GeForce 3 24 core GPU, Mali T-604 o.s.v Endret 25. oktober 2012 av Slettet+981734 Kjempesitat med bilde Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har du testet infinity pad? Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Man kan fint sammenlikne produkter som ikke er kommet ut enda basert på spesifikasjoner, stortsett alle android CPUer er raskere enn apples cpuer, men grafikkortene er noe annet. Adreno 320, ULP GeForce 3 24 core GPU, Mali T-604 o.s.v En ting som er viktig å huske på her nå. Er at ja android sine cpuer er raskere, men betyr det automatisk bedre ytelse? Hvis historien har lært hos noe, så kan godt AMD lansere en 12core cpu på 4ghz, den er raskere/har raskere frekvens, men det betyr jo ikke med en gang at den yter bedre enn fks en quad core cpu fra intel med lavere frekvens. Nei, gjør ikke det. Og hva med software. Hvorfor yter min PC mye bedre under w7 enn vista? Kanskje fordi software ikke er helt optimalisert? Poenget mitt, er at folk ikke må bli for opphengt i Ghz her og der, fordi det er ikke bare det som tells. Software og teknologi av chippen er like viktig. Helt til slutt. Hvorfor får HTC One X (quad core 1.5ghz): 1422 score i geekbench mens Samsung Galaxy S3 (quad core 1.5ghz): får 1700 i score Hvorfor får Samsung galaxy s3 (usa versjon. dual core 1.5ghz): 1400 i geekbench mens iPhone 5 (dual core 1.4ghz): får 1600+ Fullt klarer over at Galaxy S3 selges med quad core her og yter bedre enn iPhone 5. Det var mest for å sammenligne dual core mot dual core. Det er så viktig at folk forstår forskjellen mellom teoretisk ytelse og reell ytelse. Endret 25. oktober 2012 av Hårek Mye sitering 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg