Gå til innhold

Overrasket med å lansere to nye iPad-er

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal si om iPad Mini. Apple som er så på med Retina her og Retina der så gir de en 7.9" tablet med så elendig oppløsning. Hyklere hele gjengen borte hos apple, der de skryter på seg at det de allerede har er perfekt, osv. Ingen kan påstå at det er noe bra med iPad Mini.

Enkelt: Om 6-12 måneder kan de lansere en ny med 50% høyre oppløsning og selge den samme dingsen på nytt.

Veldig ulikt det konkurrentene gjør ikke sant? Oh wait. Forskjellen er vel at samsung kommer med en ny tab hver 3 måned

Det er vel få dingser som forandres så lite som iPad, iPod og iPhone for hver lansering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Never change a winning formula?

Syntes det uansett er merkelig at du ikke mener at samsung også kjører på det samme designet om og om igjen. Ihvertfall på tablets. Ting blir tynnere selvfølgelig, men på tablet fronten har deres tablet forblitt uendret. Hvis du ser bort i fra at de finnes i 4-5-6 forskjellige størrelser.

På mobilfronten syntes jeg dog apple sine telefoner har forandret seg mest siden 3gs sammenlignet med samsung. Der er det samme plastikken bak, og endring i skjermstørrelse. Ellers veldig lik.

Like most Apple products, the build of the smaller tablet is excellent, easily surpassing the competition on the market. By comparison, the Nexus 7 and Fire HD feel like toys. Other manufacturers are going to have to up their game with this product in town. It's just a striking difference in materials and solidness.

Endret av Hårek
Unødig sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bullshit. De er så arrogante over hos Apple at de sier hva de vil for å virke overlegen. 512mb RAM og så lav oppløsning er langt i fra hva konkurrentene leverer. Konkurrentene på markedet nå leverer kvalitet og maskinvare LANGT over iPad Mini. Dette går det ikke an å si noe i mot på noen som helst måte. Kommer ikke over at det er mulig å renne av seg så mye piss som i statet ditt henrikrox...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Bullshit. De er så arrogante over hos Apple at de sier hva de vil for å virke overlegen. 512mb RAM og så lav oppløsning er langt i fra hva konkurrentene leverer. Konkurrentene på markedet nå leverer kvalitet og maskinvare LANGT over iPad Mini. Dette går det ikke an å si noe i mot på noen som helst måte. Kommer ikke over at det er mulig å renne av seg så mye piss som i statet ditt henrikrox...

Det er ingen tablets der ute som yter like bra som ipad med kombinert gpu og cpu. tror du bør sjekke fakta litt mer før du uttaler deg :)

Her har du noen

45207.png

45208.png

45199.png

Og med lansering av 4gen iPad, så blir det jo bare enda bedre GPU og CPU. Så dette blir bare bedre og bedre :) Ikke vits å bli sint, mente bare at Apple ikke er mer arrogante enn fks Samsung. Som ikke gjør store endringer på design og slike ting.

Angående ram, har det jo litt og si hvilket OS du kjører. Android suger RAM så det holder. Så det ekke så rart.

Angående kvalitet. quotet fra the verge

Like most Apple products, the build of the smaller tablet is excellent, easily surpassing the competition on the market. By comparison, the Nexus 7 and Fire HD feel like toys. Other manufacturers are going to have to up their game with this product in town. It's just a striking difference in materials and solidness.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvorfor ikke gi en skikkelig skjerm i samme slengen? Bare la de sluntre unna med en... dårlig. Ja en dårlig skjerm i forhold til resten av markedet og deres egne oppskrytte Retina teknologi. Jeg gir blanke faen i akkurat ytelse så lenge de kan slippe så lett unna med en dårlig skjerm. Poenget mitt er enkelt og greit at apple slipper unna veldig lett for mye og det ser ut til at de slipper unna nå også. Gjerne svar meg på hvorfor det er "okay" at de leverer en tablet med så dårlig skjerm.

Lenke til kommentar

Hurra... :hm:

Synes det var en direkte kjedelig lansering, jeg. :huh:

Det synes både jeg og aksjemarkedet, ned 6,5%...

Apple var Apple grunnet sin kultleder, nå er han vekke og verdens mest ukarismatiske personer skal presentere produkter som koster mer en konkurrentene sine.

Det har mye å si, uansett hvor god byggekvalitet de har.

Lenke til kommentar

Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.

Og hvilke tester refererer du til da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kontakten:

http://en.wikipedia....ing_(connector)

Rart at ikke Apple benytter anledning til å tilby raskere Wi-Fi. F.eks. den nye:

http://en.wikipedia....i/IEEE_802.11ac

Jeg ser det finnes en annen rask standard også:

http://en.wikipedia....i/IEEE_802.11ad

Ser ut til at n-hastighet er det som blander hurtighet og utbredelse best, hvor det stadig forsøker skyve borg g-hastighet.

Er den nye enheten n- eller g-hastighet på max?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wifi

Ok, fant svaret på det, og det er n-hastighet (kilde):

802.11a/b/g/n Wi-Fi (802.11n 2.4GHz and 5GHz)

Bluetooth 4.0 wireless technology

alternativt også med mobildekning:

Model A1454*

GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz)

LTE (Bands 4 and 17)

Model A1455*

CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz)

LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)

Data only3

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Lanseringene av slike produkter blir mindre spennende jo mer de når "perfeksjon" av produktet.

Men jeg er litt overrasket over iPad mini. Var det ikke noen kloke Apple-ansatte som mente at noe mindre enn en iPad men større enn en telefon ikke hadde noe for seg?

Lenke til kommentar

Fin pris på ipad mini, 2500 kr, ikke gale, er jo nesten det nexus 7 koster, men med halvparten så lite lagringsplass!

Så vidt eg ser kostar iPad Mini 16GB 600kr meir enn Nexus 7 16GB. I mine auge er ikkje det nesten det same i denne prisklassen, men det får vere opp til kvar enkelt!

"Feel like toys"? Håpar ikkje det er ei seriøs side du har saksa dette frå.

Lenke til kommentar

The New iPad forsvant fra apple butikk. Nå fins det bare iPad 2 og iPad with retina display. Det er veldig forvirrende. Er den nye iPad "with retina display" altså den nye nye iPad eller? The New iPad 2?

Det heter iPad, akkurat som iPod, iPod Touch, iMac, MacBook Pro osv.

Så er et opp til oss å presisere hvilken generasjon det er snakk om.

Lenke til kommentar

Fin pris på ipad mini, 2500 kr, ikke gale, er jo nesten det nexus 7 koster, men med halvparten så lite lagringsplass!

Så vidt eg ser kostar iPad Mini 16GB 600kr meir enn Nexus 7 16GB. I mine auge er ikkje det nesten det same i denne prisklassen, men det får vere opp til kvar enkelt!

"Feel like toys"? Håpar ikkje det er ei seriøs side du har saksa dette frå.

theverge.com

Lanseringene av slike produkter blir mindre spennende jo mer de når "perfeksjon" av produktet.

Men jeg er litt overrasket over iPad mini. Var det ikke noen kloke Apple-ansatte som mente at noe mindre enn en iPad men større enn en telefon ikke hadde noe for seg?

Steve Jobs mente det, men etter han dauva gjør de jo alt han mente ikke ville fungere :p

Kontakten:

http://en.wikipedia....ing_(connector)

Rart at ikke Apple benytter anledning til å tilby raskere Wi-Fi. F.eks. den nye:

http://en.wikipedia....i/IEEE_802.11ac

Jeg ser det finnes en annen rask standard også:

http://en.wikipedia....i/IEEE_802.11ad

Ser ut til at n-hastighet er det som blander hurtighet og utbredelse best, hvor det stadig forsøker skyve borg g-hastighet.

Er den nye enheten n- eller g-hastighet på max?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wifi

Ok, fant svaret på det, og det er n-hastighet (kilde):

alternativt også med mobildekning:

Model A1454*

LTE (Bands 4 and 17)

Model A1455*

CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1900, 2100 MHz)

LTE (Bands 1, 3, 5, 13, 25)

Data only3

Det er egentlig veldig få mobile enhter som står wifi på 2.4ghz og 5ghz. Så det er egentlig et stort pluss. Når det gjelder nye wifi standarderer så er vel ikke dette utbredt nok enda. Det finnes vel et knippe rutere der ute, det kommer sikkert. Men ikke enda.

Hurra... :hm:

Synes det var en direkte kjedelig lansering, jeg. :huh:

Det synes både jeg og aksjemarkedet, ned 6,5%...

Apple var Apple grunnet sin kultleder, nå er han vekke og verdens mest ukarismatiske personer skal presentere produkter som koster mer en konkurrentene sine.

Det har mye å si, uansett hvor god byggekvalitet de har.

Apple aksjen faller alltid etter et event, akkurat som den går opp mye før et event. Det blir hypet i skyene, og så blir folk skuffet.

Du husker kanskje hva som skjedde når den opprinnelige iPaden ble annonsert. Aksjen stupte.

Lenke til kommentar
Når skal apple lansere noe nytt som er bedre en konkurentene?, det hjelper ikke å si at noe er bedre om det ikke er sant. Telefoner som helt klart er bedre enn iPhone 5; Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X(+), LG Optimus G, LG Optimus 4X HD, Nokia Lumia 920, HTC Windows Phone 8X, HTC One S, Samsung Galaxy S2. Tabletter bedre enn iPad (mini); ASUS Transformer Pad Ifinity, ASUS Google Nexus 7, Samsung Galaxy Note 10.1, Microsoft Surface RT/Pro, Samsung ATIV Tab o.s.v. Programvare bedre enn iOS; Android Jelly Bean, Windows Phone 8, Windows 8 (RT) og for sin tid forfedrene til disse telefonene/tablettene/programvarene mot Apple.
Uenig. Flere av disse er definitiv betre enn iPhone 5, MRN mobiler som s2, wp8 mobilene er utrolig mye dårligere enn iPhone 5, selv om de kanskje gir mer flr pengene. Slik er det også med padene. Flere av de du nevnte er svakere. Er personlig langt fra apple fanboy...Sendt fra Note 2! ;-)

Kan jeg spørre hvordan du kan uttale deg om at WP8 telefonene er "utrolig mye dårligere enn iPhone5"?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
For å si det slik har Samsung Galaxy S2, og alle nettbrettene jeg nevnte bedre eller like spesifikassjoner sammenlikned med alle Apple produktene og OSene er bedre, friere og/eller rett og slett kulere
Noen liker mora, og andre liker dattera. Noen liker iOS, noen liker Android. Noen liker svær skjerm, andre liker mindre skjerm. Noen vil ha frihet under ansvar, mens andre vil ha funksjonelle begrensninger. Så enkelt er det.Og var det ikke en dommer som uttalte at iPad var mye kulere enn Galaxy Tab i en av de mange rettsakene mellom Samsung og Apple? ;)

Android er ikke vanskelig å bruke og om du velger deg en Galaxy S3 så kan du om du ikke vil gjøre så mye med telefonen din, sette den på"easy mode". Galaxy Tab er ikke så kul men se litt på ASUS Transformer Pad Infinity du

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Og hvilke tester refererer du til da?

Se litt hær på Amobil og Tek du eller let litt på YouTube så finner du de testene du trenger

Lenke til kommentar

Og folk sliter fremdeles med mindreverdighetskomplekser ser jeg når de gang på gang må bruke tid og energi på å diktere hva som skal være den beste produktet for alle og enhver.

Fortell meg, dere som er så stor forkjemper av åpenhet og frihet som Android tilbyr, hvorfor i allverden skal dere diktere frem hva som liksom skal være det beste produktet for alle her i verden i ren Hitler stil? Snakker om hykling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Uenig. Flere av disse er definitiv betre enn iPhone 5, MRN mobiler som s2, wp8 mobilene er utrolig mye dårligere enn iPhone 5, selv om de kanskje gir mer flr pengene. Slik er det også med padene. Flere av de du nevnte er svakere. Er personlig langt fra apple fanboy...Sendt fra Note 2! ;-)

For å si det slik har Samsung Galaxy S2, og alle nettbrettene jeg nevnte bedre eller like spesifikassjoner sammenlikned med alle Apple produktene og OSene er bedre, friere og/eller rett og slett kulere

Muligt de er mindre frie og så å si utdaterte... Men i den såkalla sammenlikningen din retta du de opp mot iphone 5... og vi vet da alle at iphone knuser flere av mobilene i styrke -.-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Nei, ikke i det hele tatt, Samsung Galaxy S3, Samsung Galaxy Note 2, HTC One X+ og LG Optimus G er alle (mye) kraftigere/raskere enn iPhone 5. iPhone 5 har til gjengjeld et krftig grafikkort som fremdeles ikke slår halvparten av grafikkortene til mobilene over

Endret av Slettet+981734
Unødig sitering
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...