Gå til innhold

Hvor bør jeg reise i jula?

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte å reise bort fra alt maset som er her hjemme i jula, og tenkte da å legge meg på en strand, en varm en, med en kald pils i hånda og slappe helt av :w00t: Og derfor trenger jeg din hjelp! Hvor bør jeg dra?

Ett par krav:

1) Bra hotell (4 stjerner +)

2) Helst ikke mer enn 5-6 timer på fly (jeg er lang...). Men om stedet er helt fantastisk, så er det sikkert vært noen timer ekstra med pining på ett fly.

3) Det bør være minst 20 grader i vannet, og en strand der (fryse kan jeg gjøre hjemme)

4) Fint om folk som er der er sosiale / noen, men ikke alt for mange mennesker fra Skandinavia Jeg skal reise alene, så da er det jo hyggelig om man kan treffe noen der nede:) (For å bli kvitt mas, så må jeg bli kvitt bekjente, venner og familie, som er her hjemme).

Har vel egentlig ikke satt meg noe budsjett, men 10-20 tusen for reise med hotell er vel en fornuftig sum. Om jeg reiser før den tyvende desember eller ikke, spiller heller ikke store rollen, fri fra jobben er ikke noe problem.

Som dere sikkert har forstått nå, så vil jeg vekk fra både folk og mas, men treffer gjerne noen nye mennesker. Det må være varmt, og ikke alt for langt å fly. Jeg drar gjerne ett nytt sted, som ikke alle drar til.

Har tenkt litt på grand canaria etc, men det er jo veldig typisk steder.

Så har folk forslag? Erfaringer? Annet?

Forøvrig så kan jeg like gjerne hoppe på ett fly i desember, som å bestille på forhånd. Det bryr jeg meg mindre om :)

Så, håper dere har noe fornuftig å komme med, setter veldig stor pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mye billig charter til Kapp verde og billige rutefly til Maldivene, men muligens ikke i julen. Begge stedene er man avhengig av hvilken resort eler hotell man velger og det er vel ikke typiske partydestinasjoner. Billig juletur bør man booke før folk får feriepengene i juni.

Det blir antagelig dyrt om du bestiler så sent, men Mexico bør være et utmerket alternativ for jula. Direktefly tar over 10 timer. Anbefaler byen Playa del Carmen med liv eller mer rolige Isla Mujeres. Kun 2 ukers turer.

Aqaba er et billig og nært alternativ med mange fine utflukter, men midtvinters er det samme lave badetermperatur som på kanariøyene.

Lenke til kommentar

Jøss, Kapp verde så jo akkurat ut som det jeg ønsker meg! Takk for ett meget godt tips:) Ser ut som mye er booket ja, så jeg er vel lovlig seint ute. Maldivene er nok alt for dyrt for denne gangen. At det ikke er en partydestinasjon passer meg helt utmerket, ikke noe jeg ønsker:)

Aqaba ligger vel i Jordan? ikke helt ett sted jeg kan tenke meg å dra til altså.

Får se om jeg ikke får tak i ett fint hotell i kapp verde, ser ut som ett hyggelig sted, med milevis med strender og lkke alt for mye folk! Supert:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...