Gå til innhold

Verden går under, hvem tar du med deg?

ENY

Anbefalte innlegg

Snakk om å sette alle pengene på en hånd. Hva om ingen av dem tenner på deg?

Det er vel begrenset hvor kresene de er når det bare er meg.

Tenk på en skole, halve klassen blir sammen med noen i klassen.

Hadde de gått på en skole et annet sted hadde de blitt sammen med noen der.

Det er ikke en rett person, men den mest rette der man er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel begrenset hvor kresene de er når det bare er meg.

Tenk på en skole, halve klassen blir sammen med noen i klassen.

Hadde de gått på en skole et annet sted hadde de blitt sammen med noen der.

Det er ikke en rett person, men den mest rette der man er.

Nei, nei! DET ER SKJEBNEN! DET ER BARE EN DER UTE FOR OSS ALLE! Eller noe. Jeg regner uansett med at minst en av 14 jenter til slutt hadde enten hatt lyst på pikk eller var interesserte i å føre menneskeheten videre.

Lenke til kommentar

Jeg reagert på akkurat det samme. Hvis diskusjoner om Jesus og dommedag ikke er lov, så bør den vel ikke ligge under "Prekestolen", selv om jeg skjønner at det ble noe off-topic. Det er det likevel alltid fare for når man diskuterer religion eller filosofi. Det er store emner.

OT poster et filosofisk spørsmål om vår videre eksistens, så denne bør vel fortsatt ligge under filosofi-delen. Denne problemstillingen skal vi likevel ikke, som administrator sier over, diskutere her inne. Jeg tar det likevel opp rett og slett fordi jeg nå er usikker på hva som kan og ikke kan nevnes her inne...?

Prekestolen er en underkategori av Religion, filosofi og livssyn, og er ment som et sted hvor man kan poste de ikke fullt så store spørsmålene, som det denne tråden handler om. Kategorien kan sammenlignes med det Oppslagstavlen er for Politikk og samfunn. Det betyr dog ikke at tråder som tar opp spørsmål relatert til religion, filosofi eller livssyn ikke passer inn. Navnet «Prekestolen» betyr heller ikke at det er en kategori utelukkende for religionrelaterte tråder, selv om det ved første øyekast kan virke slik.

Trådstarter spør hvem vi ville tatt med oss inn i en hule hvis verden gikk under. Du og en annen bruker klarte å gjøre dette til en diskusjon rundt Gud og tyngdekraften. Jeg regner med du selv forstår at innleggene ble slettet da de var off-topic, og ikke for å forby diskusjon rundt religion. Dere må gjerne diskutere dette, men gjør det i en egen tråd hvis det går utover at man vil ha med seg Jesus i hulen, eller at man mener man kommer til himmelen. :)

Lenke til kommentar

Vi forsto alle det med at off-topic utskeielsene ble korrigert.

Det var nok bare det som sto i den første linja som ble reagert på: "Gud, Jesus og lignende er ikke relevant for denne tråden"

Det blir framstilt som et generelt forbud i seg selv å i det hele tatt nevne dem i tråden, men nå er det blitt oppklart at det ikke var sånn ment, så da er alt sikkert helt greit.

Lenke til kommentar

En hånd? Det er 14 damer, ikke en (eller fem, om du regner fingre). Jeg kaller det gode odds ettersom han vil være den eneste mannen igjen i live.

Du tar det jeg sa ut av sammenheng. Jeg snakker om at alt skal vile på en mann og hans gener, samt generelle ferdigheter og kunnskaper. Det hørtes ut som om damene var der for å knulles og bli gravide, mens mannen skulle ordne resten.

Min tanke var at det kanskje var greit å fordele litt mer, både i forhold til kjønn og ferdigheter.

Lenke til kommentar

Det var nok bare det som sto i den første linja som ble reagert på: "Gud, Jesus og lignende er ikke relevant for denne tråden"

Det blir framstilt som et generelt forbud i seg selv å i det hele tatt nevne dem i tråden, men nå er det blitt oppklart at det ikke var sånn ment, så da er alt sikkert helt greit.

Beklager, jeg ser nå at det jeg skrev i den første moderatormeldingen ble litt for bredt. :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...