Hardrocktarzan Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Garantert ikke noen sosialister eller religiøse i alle fall! Uten disse gruppene hadde jeg regnet med å få verden som den var i 2012 tilbake på 200 år. Lett. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) Ja, det vi trenger er en gjeng med kapitalister. De vet jo å gjøre verden til en bedre plass. De har jo heller ingenting med verdens nåværende tilstand å gjøre. Jeg håper virkelig du har et bedre forslag enn det...? Hvilken "isme" ser du for deg ville være den rette for å få verden på fote igjen? Endret 26. oktober 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 Problemet blir jo etterhvert at uansett hvem du tar med deg, så blir de nesten som en familie for deg. Kanskje ikke med en gang, men grunnen til at du ser så høyt på familien din er vel nettopp fordi du har bodd med de så lenge, og de har tatt vare på deg. Det samme hadde du mest sannsynlig sett hos de du tok med deg. Jeg forstår hva du mener, men stikkordet er «nesten». Jeg har venner jeg hadde ofret nesten hva som helst for, men på en helt annen måte enn hva jeg hadde gjort for familien. Min mening (som kan vise seg å være helt feil) er at det er lettere å gjøre farlige og til tider dumme ting med venner enn med familie. Jeg hadde selvsagt blitt like trist hvis noe skjedde med en av mine beste venner som hvis noe skjedde med en i familien, men med familien ville jeg følt at jeg hadde et ansvar jeg ikke hadde hatt ovenfor venner. Hvis du skjønner hva jeg litt klønete prøver å komme frem til. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. oktober 2012 Del Skrevet 26. oktober 2012 (endret) heheh. Den eneste "isme" jeg kan påberope meg -og i teorien ( genuint sett) gå god for- må være individualisme. Høres kanskje ikke så tiltrekkende ut det heller vil jeg anta når alt kommer til alt, all den tid det lett sikkert kan regnes som adekvat for egoisme. Men så enkelt er det forhåpentligvis ikke? Det er visst noe som kalles "menneskekjennere". Men i det henseendet vil det formodentlig være avgjørende vitalt -hvem ( av oss) som eventuelt skulle bli den heldige (eller uheldige) gjenstand for dette valgets kval da. Endret 27. oktober 2012 av Delvis Lenke til kommentar
RWS Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Har alltid hatt et ønske om å være den første som forsvinner i en eventuel verdens omspennende krig, så jeg tror jeg ville latt være å si noe om denne hula i det hele tatt og latt alle enkelt og greit forsvinne... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hvis dette ville ha skjedd så ville jeg ikke gått inn i noen form for hule. Da blir dette dommedagen hvor Jesus skal ta med alle sine hjem til himmelriket. Jeg tror heller ikke at verden går under 21 desember 2012 pga at gud sier at dommedagen skal komme som en overraskelse. Det blir helt klart ingen overraskelse hvis nesten alle har spådd på forhånd at det kommer til å skje noe 21 desember 2012. Det som kan være spesielt med datoen 21 desember 2012 er at fra den 21 til 24 så går det tre dager. Gud stod opp igjen på den tredie dagen. Altså så blir dette julaften. Men i og med at jeg har en misstanke om denne datoen så kommer han sannsynlig vis ikke da heller. Jeg personlig tror at gud ble født rundt den 21-23 september en gang, uten at jeg skal si noe særlig mer om dette. 1 Lenke til kommentar
ENY Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Hvis dette ville ha skjedd så ville jeg ikke gått inn i noen form for hule. Da blir dette dommedagen hvor Jesus skal ta med alle sine hjem til himmelriket. Jeg tror heller ikke at verden går under 21 desember 2012 pga at gud sier at dommedagen skal komme som en overraskelse. Det blir helt klart ingen overraskelse hvis nesten alle har spådd på forhånd at det kommer til å skje noe 21 desember 2012. Det som kan være spesielt med datoen 21 desember 2012 er at fra den 21 til 24 så går det tre dager. Gud stod opp igjen på den tredie dagen. Altså så blir dette julaften. Men i og med at jeg har en misstanke om denne datoen så kommer han sannsynlig vis ikke da heller. Jeg personlig tror at gud ble født rundt den 21-23 september en gang, uten at jeg skal si noe særlig mer om dette. Wow, her er det en som har misforstått spørsmålet noe kolossalt. Hvor ble det sagt noe om "dommedagen 21.desember 2012"? Hvordan i helvette klarte du å dra inn Jesus i denne tråden??!! Hvis dette ville ha skjedd så ville jeg ikke gått inn i noen form for hule. Da blir dette dommedagen hvor Jesus skal ta med alle sine hjem til himmelriket. Du ønsker virkelig ikke oppholde deg på det eneste sikre stedet, hulen, fordi du ikke vil at en liten tekst i Bibelen skal stemme? Dersom du ikke tror på Bibelen, hvorfor skal den påvirke valget ditt? Endret 27. oktober 2012 av ENY 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Scenario: Verden går under i 2012, men du vet om en hule som kommer til å bli skjermet for katastrofene. Problemet er at hulen ikke rommer mer enn 15 personer, og tilførselen på mat er begrenset. Jorden blir ikke utslettet, og dere vil mest sannsynlig overleve etter katastrofene, men sivilisasjonen må begynne på nytt. Uten å legge så mye vekt i om scenarioet er realistisk eller ikke, hvem ville du tatt med deg i hulen (dersom vi går ut du har muligheten til å ta med deg hvem du vil), og hvilke objekter ville du brydd deg om å vidreføre til den nye sivilisasjonen? Ville du inkludert deg selv? Ville du inkludert dine nærmeste? Ville tatt med meg kjærringa, så kunne vi lekt "Adam og Eva" på skikkelig vis. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg tar med 21 des pga at det er mange som har forutsatt at dommedagen blir på denne dato. Hvordan jeg greide å ta med Jesus i tråden: en dommedag er den dagen Jesus skal komme tilbake å dømme folkeslagene ette kristen tro og lære. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Hvorfor ble denne tråden egentlig flyttet til "Prekestolen"? 1 Lenke til kommentar
ENY Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg tar med 21 des pga at det er mange som har forutsatt at dommedagen blir på denne dato. Hvordan jeg greide å ta med Jesus i tråden: en dommedag er den dagen Jesus skal komme tilbake å dømme folkeslagene ette kristen tro og lære. Men tråden handler ikke om når folk flest mener det kommer en dommedag. Tråden handler om hvem og hva du ville ført videre, dersom det ble en dommedag. Om du synes 2012 var misledende, så kan jeg endre på det. Lenke til kommentar
ENY Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2012 Hvorfor ble denne tråden egentlig flyttet til "Prekestolen"? Tråden var vel ikke seriøs nok, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. oktober 2012 Del Skrevet 27. oktober 2012 Jeg tok med tilleggs info på grunn av å argumentere hvorfor det er lite aktuelt å grave seg ned i en hule. Lenke til kommentar
NeitherDumbNorCruel Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Jeg ville tatt med meg et så variert utvalg av tenåringsjenter som mulig, for å sikre genetisk diversitet og unngå kluss og kamp om tilgang til parring med hunnene. Helst friluftsmennesker eller speidere eller lignende. Dernest hadde jeg kjørt på i god doctor strangelove stil og pult til pikken datt av. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Moderatormelding Gud, Jesus og lignende er ikke relevant for denne tråden. Tre innlegg har blitt fjernet for å forhindre en lang off-topic-diskusjon.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Reaksjoner på moderering tas på privat melding eller i Klager på moderatoravgjørelser. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Hvorfor ble denne tråden egentlig flyttet til "Prekestolen"? Unnskyld, men kan ikke helt dy meg. De flytter den til prekestolen uten å forklare hvorfor, for så i neste omgang forby nevne slikt som er vanlig fra en prekestol? For orden skyld; dette var en kommentar til innlegget jeg siterte, ikke noe annet Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Jeg reagert på akkurat det samme. Hvis diskusjoner om Jesus og dommedag ikke er lov, så bør den vel ikke ligge under "Prekestolen", selv om jeg skjønner at det ble noe off-topic. Det er det likevel alltid fare for når man diskuterer religion eller filosofi. Det er store emner. OT poster et filosofisk spørsmål om vår videre eksistens, så denne bør vel fortsatt ligge under filosofi-delen. Denne problemstillingen skal vi likevel ikke, som administrator sier over, diskutere her inne. Jeg tar det likevel opp rett og slett fordi jeg nå er usikker på hva som kan og ikke kan nevnes her inne...? Administrator får vurdere om den bør flyttes tilbake eller ikke. Case closed fra min side! Endret 28. oktober 2012 av LiamH 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 14 damer og meg. Det er vel lurere å ta med noen som kan noe om villmark en ingeniører ol. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 (endret) 14 damer og meg. Det er vel lurere å ta med noen som kan noe om villmark en ingeniører ol. Jepp, damer kan ingenting, så heldigvis er du med og kan hjelpe dem å overlever med dine villmarks kunnskaper slik at de ikke bare blir sittende å gre håret. Dine gener er selvsagt også så gode at hele menneskehetens fremtid kan videreføres med dem. Snakk om å sette alle pengene på en hånd. Hva om ingen av dem tenner på deg? Endret 28. oktober 2012 av LiamH Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. oktober 2012 Del Skrevet 28. oktober 2012 Kan jo ta med disse to Villmarkens døtre 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå