Gå til innhold

Spinkel gutt på 16 - hjelp meg!

jake96

Anbefalte innlegg

Jeg er en spinkel kar, 16 år, 1.84 høy. Ved spinkel mener jeg at jeg har ganske tynne legger og lår, samt altfor tynne armer og omtrent ingen bryster (bare skinn og bein). Jeg har nå innsett at jeg må forsterke (først og fremst) brystpartiet mitt og (også) armene mine.

Jeg har nok selvinnsikt til at jeg innser at å "begynne på elexia" ikke helt er min greie. I min travle hverdag har jeg nok ikke overskudde til å dra langt og trene på eget initiativ.

Derfor lurer jeg på om noen av dere hadde noen tips til hvordan jeg skal øke muskelmasse/fettmassen i brystpartiet? Alt hjelper, vet noen om apotekspiller/o.l som kan børe til at man går opp i vekt? For jeg spiser som en gal, har større apetitt enn alle jeg kjenner, men jeg får ikke flesk på kroppen.

Noen som har noe dietter eller liknende?

Men kanskje først og fremst; noen som vet om noen enkle treningsøvelser jeg kan gjøre på gutterommet om kvelden ellerno som kan styrke mitt bryst/armer?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en spinkel kar, 16 år, 1.84 høy. Ved spinkel mener jeg at jeg har ganske tynne legger og lår, samt altfor tynne armer og omtrent ingen bryster (bare skinn og bein). Jeg har nå innsett at jeg må forsterke (først og fremst) brystpartiet mitt og (også) armene mine.

Jeg har nok selvinnsikt til at jeg innser at å "begynne på elexia" ikke helt er min greie. I min travle hverdag har jeg nok ikke overskudde til å dra langt og trene på eget initiativ.

Derfor lurer jeg på om noen av dere hadde noen tips til hvordan jeg skal øke muskelmasse/fettmassen i brystpartiet? Alt hjelper, vet noen om apotekspiller/o.l som kan børe til at man går opp i vekt? For jeg spiser som en gal, har større apetitt enn alle jeg kjenner, men jeg får ikke flesk på kroppen.

Noen som har noe dietter eller liknende?

Men kanskje først og fremst; noen som vet om noen enkle treningsøvelser jeg kan gjøre på gutterommet om kvelden ellerno som kan styrke mitt bryst/armer?

På forhånd takk :)

Du er tynn fordi du har en metabolisme (forbrenning) som er veldig, veldig effektiv. Denne kroppstypen kalles "ectomorph" og er den genetisk tynne typen. Jeg er også ecto. Hei!

Som Phileas Fogg sier, det finnes ikke snarveier. Alt av piller og kosttilskudd er TILSKUDD! Det erstatter ikke det beste; nemlig et sunt og variert kosthold. Nøkkelord: Variert!!

Det er ikke lett for oss å anbefale medisiner eller tilskudd til noen vi ikke kjenner, men det jeg kan gjøre er å prate av erfaring. Kanskje det som fungerer for meg, også fungerer for deg.

Spis masse mat, men ikke spis store måltider. Spis heller 6-7 måltider om dagen, i noe mindre størrelse. Personlig lar jeg det gå 2-3 timer mellom hvert måltid.

Gutter i vekst trenger alt. Ikke vær som gamle tanter. Ikke vik unna fett og karbohydrater. Visstnok er det proteiner du bygger muskler av, men fett og carbs er det kroppen din vokser med. Det er tross alt ikke bare musklene som skal bli store. Ikke glem resten av kroppen! ;)

Av gulv-øvelser er det mange fine. Du finner nok mye bra av å gjøre en kjapp Googling:

https://www.google.no/search?aq=0&oq=floor+exer&sugexp=chrome,mod=0&sourceid=chrome&client=ubuntu&channel=cs&ie=UTF-8&q=floor+exercises

Men gjør det variert. Ikke gjør det samme dag ut, og dag inn. Da vil fremgangen stagnere mer og mer.

Pushups skal funke ganske bra, trener bryst og triceps om jeg ikke tar heeeelt feil.

Det stemmer ganske bra. Pushups åpner også for ganske mye variasjon. Smalt grep, bredt grep, trege, eksplosive, en-hånds... Alle slike variasjoner trener musklene på forskjellige måter, og dette er bra for musklene sin del. Vær kreativ :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...