Gå til innhold

Følg iPad Mini-lanseringen her

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke folk vært stupide hadde ikke dette møkka firmaet klart å holde på med slik hjernevasking på høytnivå.

Nexus 7 koster 199 dollar, Kindle HD koster 150 dollar. iPad mini skal koste 330 dollar.

Og argumentet til Schiller var at denne 7,9" skjermen er større enn den 7" skjermen. Mind = Blown! Nexus 7 har høyere ppi enn iPad Mini

Nei det var vel heller det at den hadde 35% mer skjermflate og kjører tablet apps og ikke oppskalerte telefon apps.

• Liker 3
Lenke til kommentar

ojsann, er stor skjerm viktig nå plutselig? :omg:

Plutselig?

Han blander nok veldig med iPhone og iPad nå. Ikke greit å holde tungen rett i munnen :p

iPad mini ser i hvert fall bedre ut enn den ordinære. Slipper også den tykke kanten på sidene. Vekten er også mer fornuftig.

Absolutt, letter enn Nexus 7, samtidig som den har 35% mer skjerm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja for apple-kara.

Vi "apple-kara" er vel som alle andre, har forskjellige meninger... hvis du ikke har forstått det sier vel det mer om deg enn "oss".

MEN kan vel ikke si at jeg er en total "apple fanboy" heller, synes Mac-ene er syyykt overpriset og Apple er de eneste som klarer å få aluminium til å ligne plast.

Endret av Nasciboy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser poenget med 1024x768 på iPad Mini men det blir jo skuffende lav oppløsning iforhold det meste på markedet idag.. Er tydelig ment som en slags introduksjonmodell og skuffende at de da ikke drepte iPad 2 så alt hadde hatt lightning kontakt.

Ja, de kunne jo gått for 2048*1536, men det spørs vel hvor klar skjermprodusentene er for en slik oppløsning på en 7.9" skjerm. Men de er vel redde for å få for mange skjermstørrelser som app utviklerene må ta hensyn til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja for apple-kara.

Vi "apple-kara" er vel som alle andre, har forskjellige meninger... hvis du ikke har forstått det sier vel det mer om deg enn "oss".

MEN kan vel ikke si at jeg er en total "apple fanboy" heller, synes Mac-ene er syyykt overpriset og Apple er de eneste som klarer å få aluminium til å ligne plast.

Laptop maccene er ikke noe for meg heller, her må det mer skjermkort til for å friste meg. Da var en Multicom p150e med 7970m et bedre valg. De jeg kjenner i Apple menigheten er sure på meg, og kommer ikke lengre på besøk :(

Lenke til kommentar

Ser poenget med 1024x768 på iPad Mini men det blir jo skuffende lav oppløsning iforhold det meste på markedet idag.. Er tydelig ment som en slags introduksjonmodell og skuffende at de da ikke drepte iPad 2 så alt hadde hatt lightning kontakt.

Er vel typisk Apple å opplagt henge igjen med noe så de lett kan oppgradere til en ny modell... rart du ikke ser den.

Lenke til kommentar

Absolutt, letter enn Nexus 7, samtidig som den har 35% mer skjerm.

Så nå var plutselig ikke DPI så viktig lengere?

Apple gjør vel som alle andre, de skryter at det de har fått til, ikke det de ikke har fått til. Du skal nok se de vil skryte av iPad mini`s dpi til neste år når de dobler oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Forholdsvis absurd å se dekningen på dagbladet.no.

Litt skuffet over ipad mini, får vel heller vente til den oppgraderes igjen.

13"mbp med retina er meget aktuell, hvis den håndterer oppløsningen på en bedre måte enn 15 tommeren.

Lenke til kommentar

Engadget hands-on:

"No, there's no touch sensitive bezel (à la PlayBook), wireless charging or USB 3.0 support -- if you were looking for breakthrough hardware additions, you'll be sorely disappointed."

Og denne gjengen fra Apple har frekkhetens nådegave til å kalle ting for innovative..

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...