tomarild.h Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hallo! Har sittet noen uker og laget en del apper. Noen for moro skyld, men også noen som skal brukes litt mer seriøst. Skulle laste opp min første til Apple App Store i dag, og ble først nå klar over følgende: Appene mine kan kun brukes på telefoner fra versjon 4.3 og oppover. Jeg har to spørsmål om dette egentlig: 1) Hva betyr det i praksis? Er det kun de som har iphone4 og iphone5 som kan bruke mine apper, eller gjelder det mer OS-versjonen som kjøres? I så fall... er det grunn til å tro at de fleste som har en iphone3 kjører OS 4.3 eller nyere? 2) HVORFOR kan ikke de eldre versjonene bruek appene mine, og hva kan jeg gjøre for å lage appene mine for dem? Trodde kanskje det hadde med storyboards å gjøre, men det har det IKKE såvidt jeg har funnet ut. Har googlet dette litt, men finner ingen gode svar. PS! Er det noen som sitter på noen slags statistikktall som viser hvor mange som fortsatt bruker iphone3? Lenke til kommentar
Djn Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Litt graving gav disse tallene for iOS-versjoner: http://insights.chit...tion-one-month/ Det er riktignok for USA+Canada, men det er vel lov å håpe det ligner på de norske tallene. Endret 23. oktober 2012 av Djn Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 1) Hva betyr det i praksis? Er det kun de som har iphone4 og iphone5 som kan bruke mine apper, eller gjelder det mer OS-versjonen som kjøres? I så fall... er det grunn til å tro at de fleste som har en iphone3 kjører OS 4.3 eller nyere? Version 4.3 viser til iOS 4.3, ikke maskinvare. Det er derfor kun telefoner (og andre enheter) med iOS 4.3 og høyere som kan kjøre applikasjonen din. 2) HVORFOR kan ikke de eldre versjonene bruek appene mine, og hva kan jeg gjøre for å lage appene mine for dem? Trodde kanskje det hadde med storyboards å gjøre, men det har det IKKE såvidt jeg har funnet ut. Har googlet dette litt, men finner ingen gode svar. Det er umulig for oss å svare på, uten å se kildekoden din. Det kan skyldes at du bruker funksjoner og filer (litt usikker på de «riktige» uttrykkene) som ble introdusert i iOS 4.3 og senere. PS! Er det noen som sitter på noen slags statistikktall som viser hvor mange som fortsatt bruker iphone3? Ta en titt på dette: http://insights.chitika.com/2012/ios-by-device/ Hvis applikasjonen din kan kjøres på iOS 5 og høyere, når du ut til rundt 94 % av alle iPhone-brukere. Lenke til kommentar
tomarild.h Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Hei igjen! Supert dere! Takk for gode svar! :-) Da ser det jo ut som om de fleste burde fikse 4.3 og oppover. Topp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå