Rolfemann Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 WiFi-lyspæren kobler seg til husets trådløse nettverk og kan styres fra mobil eller nettbrett. Skru på lyset med mobilen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 En glimrende måte å få folk mer interessert i hjemmeautomasjon på. Men det hender jo man vil styre noe mer enn lyspærer som potensielt ikke vil passe i soklene hjemme. Lenke til kommentar
AndreasLFC Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Veldig lovende! Synes derimot dette projektet virker enda kulere: 3 Lenke til kommentar
igxx Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nå blir det faktisk artig å slå av på lysene i hjemmet også <3 Hvil disse bli solgt i norske butikker eller må man importere fra en annen plass i Europa? For fikk sykt lyst på slike, vurderer tilogmed å ønske meg dette i julegave Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) LiFX ser mer lovende ut, med pærer som støtter flere farger etc. og var 25år. De støtter også "diskolys" (til musikk) og det er snakk om å implementere det i f.eks musikkfilmer +++ Endret 23. oktober 2012 av Rattata12 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg trodde egentlig dette var LiFX jeg, siden bildet av pærene var identisk? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Jeg trodde egentlig dette var LiFX jeg, siden bildet av pærene var identisk? Det har vel mer å gjøre med at LiFX sitt design neppe er endelig, kun på design-status. Tipper de har bare implementert sine tester i en eksisterende LED-pære. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Fungerer vell greit for ettermontering der man har pærer med gammeldags sokkel. Personlig har jeg lagt opp et komplett bussystem som gjør det samme til en mye dyrere penge, men til gjengjeld har det en god del mer funksjonalitet og det er dønn stabilt. Og stabilitet er faktisk en greie å tenke på. Hadde tidligere xComfort som er mye det samme bare at man kobler en HW-dongel forran hver lampe eller i en bryter etc. Uansett, i praksis akkurat det samme. Og trådløst har absolutt sine potensielle ulemper. Uten å ha lest så alt for mye virker også xComfort å ha flere muligheter enn dette, men det er ørlite granne mer komplisert å få montert. Man slipper imidlertid å kjøpe så dyre pærer. Levetiden på slike pærer er for ofte langt lavere enn det som loves (sparepærer/LED generelt). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Enig med deg, serpentbane666, men jeg ville heller anbefalt Z-wave over xComfort. Flere produsenter av utstyr gir større frihet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ikke akkurat noe nytt, en kjenner styrte lysene via Minecraft Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ikke akkurat noe nytt, en kjenner styrte lysene via Minecraft Det nye er at det lyspærer som styres via Wifi, ikke at lys kan skrus av og på uten å bruke vanlige lysbrytere. Men Minecraft var iallfall litt mer spesielt. Høres vel kanskje noe upraktisk ut, WAF må være lav... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg