Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om tapping av strøm når bilen står i ro, samt andre ting

henrikrox

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trodde først dynamoen var gåen på bilen min.

Fordi hvis jeg kjørte hver dag, startet den, men lot jeg bilen stå i 2 dager, så var det null sjanse å få startet bilen.

Med nærmere ettertanke, burde vel dette heller betyd at bilen tappes for strøm når den står i ro.

Er en 2000 VW Polo. Jada, konebil :p

Har en sånn startsperre defa opplegg, lurer på å fjerne den. Men hva er det som er "vanlig" når den tappes for strøm, eller kan det være hva som helst.

En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet?

68ah batteri, 12 volt

laderen er 12volt, 5A. Hvis jeg ikke husker helt feil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet?

68ah batteri, 12 volt

Dersom det er helt tømt bør du nok gi det et døgn. Arrester meg hvis jeg tar feil, jeg har alltid kjøpt nytt........

Lenke til kommentar

68ah batteri, 12 volt

Dersom det er helt tømt bør du nok gi det et døgn. Arrester meg hvis jeg tar feil, jeg har alltid kjøpt nytt........

Batteriet er nytt i april :)

Hm, må jeg ta den inn på verksted da for å måle strømtrekk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å finne ut hva som tapper strøm, så kobler du av plusspolen og setter et Ampermeter mellom plussledningen og plusspolen på batteriet, uten tenningen på, så vil du se hvor mange amper som dras.

For å finne ut hva som drar strøm, så plukker du ut en og en sikring til det ikke dras mer strøm/det endrer seg, og du sjekker hvilken sikring og finner ut hva den er til, tadaa du vet hva som trekker strøm!

Er normalt at det er litt trekk på biler til å holde igang minnet i digitale klokker og km tellere etc. men det er ikke nok til å tappe et batteri over natten

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...