henrikrox Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hei Jeg trodde først dynamoen var gåen på bilen min. Fordi hvis jeg kjørte hver dag, startet den, men lot jeg bilen stå i 2 dager, så var det null sjanse å få startet bilen. Med nærmere ettertanke, burde vel dette heller betyd at bilen tappes for strøm når den står i ro. Er en 2000 VW Polo. Jada, konebil Har en sånn startsperre defa opplegg, lurer på å fjerne den. Men hva er det som er "vanlig" når den tappes for strøm, eller kan det være hva som helst. En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet? 68ah batteri, 12 volt laderen er 12volt, 5A. Hvis jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Her må du måle om du har strømtrekk når bilen av avslått. 1 Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet? 68ah batteri, 12 volt laderen er 12volt, 5A. Hvis jeg ikke husker helt feil Dersom det er helt tømt bør du nok gi det et døgn. Arrester meg hvis jeg tar feil, jeg har alltid kjøpt nytt........ Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet? 68ah batteri, 12 volt laderen er 12volt, 5A. Hvis jeg ikke husker helt feil Dersom det er helt tømt bør du nok gi det et døgn. Arrester meg hvis jeg tar feil, jeg har alltid kjøpt nytt........ Batteriet er nytt i april Hm, må jeg ta den inn på verksted da for å måle strømtrekk Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 En annen ting, kjøpte meg batterilader i dag, hvor lang tid vil det ta før det er fulladet? 68ah batteri, 12 volt laderen er 12volt, 5A. 68Ah/5A=13,6h/timer. I teorien. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 For å finne ut hva som tapper strøm, så kobler du av plusspolen og setter et Ampermeter mellom plussledningen og plusspolen på batteriet, uten tenningen på, så vil du se hvor mange amper som dras. For å finne ut hva som drar strøm, så plukker du ut en og en sikring til det ikke dras mer strøm/det endrer seg, og du sjekker hvilken sikring og finner ut hva den er til, tadaa du vet hva som trekker strøm! Er normalt at det er litt trekk på biler til å holde igang minnet i digitale klokker og km tellere etc. men det er ikke nok til å tappe et batteri over natten 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Mitt bilbatteri tømte seg over natten. Årsaken var et relé som hadde satt seg fast i stilling "på". Reléet styrer radiatorvifta, og dermed gikk radiatorvifta konstant, også når tenninga er av og motoren er kald. Nytt relé kostet 140 kroner, og løste problemet mitt. Dårlig kvalitet. Holder bare i 16 år. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det er jo noe helt annet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå