ocvmelbye Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Hei! Skal lage en hjemmeside for et prosejkt. Det er ok. Denne siden skal inneholde statusoppdateringer, så vi har lyst å bruke twitter til dette. Dermed ønsker vi å legge inn 3 siste tweets fra twitterkontoen i en kolonne på siden. Det også er greit, men problemet er at vi ikke kan bruke javascript, php eller andre verktøy som er utenfor pensum. Med andre ord er det hovedsaklig html5 og css3 som kan brukes. Finnes det noen mulighet for å få til dette, eller er man avhengig av js? Edit: skal legges ut på en side som er lik denne: skolenjeggårpå.no/studenter/studentnummer På forhånd takk Endret 23. oktober 2012 av ocvmelbye Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Man må bruke Javascript eller et server språk for å få til dette. Heldigvis så trenger du ikke skrive dette selv. Hvis du går til twitter.com/settings/widgets så kan du generere din egen widget. Kopier koden du får og lim den inn i HTML-dokumentet ditt (der du ønsker å plassere den). Koden du får lenker til javascriptet til Twitter. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Man må bruke Javascript eller et server språk for å få til dette. Heldigvis så trenger du ikke skrive dette selv. Hvis du går til twitter.com/settings/widgets så kan du generere din egen widget. Kopier koden du får og lim den inn i HTML-dokumentet ditt (der du ønsker å plassere den). Koden du får lenker til javascriptet til Twitter. Takk for svar. Ikke svaret jeg hadde håpt på. Jeg har testet ut litt med widgeten og det fungerer for så vidt, men oppgaveteksten gir oss ikke mulighet til å bruke js dessverre. Da blir det nok uten twitter qoutes, muligens vi kan ta screenshots og linke videre til twittersiden. Takk for svar! Lenke til kommentar
Djn Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Du kan muligens dytte inn en iframe som viser profilsiden til twitterkontoen. Jeg vet ikke om det er mulig å styre hvilket utsnitt som vises, men du kan jo søke litt rundt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå