lemonade Skrevet 23. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Har nå googlet mye uten hell, og fant ingen relevante tråder her, så da prøver jeg lykken. Kjøpte nylig nytt xfx hd 7850. Bruker en panasonic vt30 plasma som monitor. Får ikke bilde på tv'en før os (win7/linux begge 64-bit) har lastet inn driver (log-in skjerm). Oppgraderte fra nvidia 9600gt, hvor dette ikke var noe problem. (drivere er blitt avinstallert) Har prøvd å starte opp med tv tilkoblet hdmi samt begge dvi-utganger, og prøvd skjermkortet i begge pcie-sporene uten hell. I bios har jeg prøvd alle tre innstillinger for valg av «first display» (peg, peg1, og pci), uten bedring. Måtte rote frem min gamle monitor, og der fikk jeg opp boot/post/bios nesten uansett hvordan jeg koblet. Hadde som sagt ikke dette problemet med mitt gamle nvidia. Finnes det tweaks/firmware som kan løse dette. Kjedelig å rote frem monitor hver gang jeg må gjøre noe i bios.. Installerte først medfølgende drivere (win7), lastet deretter ned siste fra amd. Ikke at jeg forventet bedring, men husker noe vagt fra nvidia installeringen at jeg først gjorde noen endringer i driveren i windows før jeg fikk opp boot/post på tv'en, men mulig jeg husker feil:-) Oppsett ellers; gigabyte 790fx hovedkort (siste bios), amd phenom 2 x6 1090T. Setter stor pris på innspill og evt lenker til det jeg har oversett! Endret 23. oktober 2012 av lemonade Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 29. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2012 Har selv googlet mye på dette uten å bli noe smartere. Får bios post på både pc skjerm(dvi) og tv(hdmi) her samtidig, men om jeg bruker en DP kabel til pc skjermen så kan jeg se lengre etter post så lenge tv'en er koblet til, så bruker DVI. Har selv ikke funnet noen måte å sette output prioritering på 7970 som jeg bruker. I ditt tilfelle så må det være at skjermkortet ikke registrerer noen skjerm før driverene blir lastet i OS. Sært om du ikke får post melding selv med DVI kabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå