Gå til innhold

Non-Fantasy CRPG's?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CRPG er RPG-spill som fokuserer mye på Character Creation om jeg ikke tar feil, altså C'en står for Character. Om du ikke har prøvd de, Fallout 1 og 2 er et must, og de har en genial setting som ikke er fantasy. De er dog gamle, så ikke forvent noe eye-candy. Men jeg vet ikke om noen spill som nylig har kommet som ikke er fantasy.

Lenke til kommentar

Du får bare gjøre som meg da Soldier_448, vente til de er ferdig med Van Buren (Fallout 3) ;). Jeg må også si meg enig i det, hadde vært fint med litt flere CRPG spill med noe annet enn gamledager og magi, selv om det er kult med magi i enkelte spill (som Arcanum).

Lenke til kommentar
Van Buren? var det ikke amerika's 8. president? merkelig kodenavn...eller de liker seinfeld ganske godt der borte ;)

Når du nevner det, kan jeg jo forklare. Alle de kommende prosjektene til Black Isle skal ha et navn fra en tidligere president. Siterer fra IRC:

<@Ausir> quincy = lionheart

<@Ausir> jefferson = bg3

<@Ausir> van buren = FO3

Jeg vil si denne kilden som rimelig pålitelig, og jeg har jo fulgt med på snakket om Jefferson også, da man trodde at det kanskje var Fallout 3. Men Jefferson er altså "on hold" nå, siden de jobber med Van Buren.

Lenke til kommentar
Ah...takk for ny visdom MrLee :). Men mitt forslag var vel ikke så dårlig da, for det finnes jo hack & slash RPG'er som bare fokuserer på kamp og bryr seg nesten ikke noe om utvikling av Character.

Eller som jeg kaller dem, DRPG - eller "Duste Role-Playing Game". Rollespill hvor alt du gjør er å drepe er kjedelig, uintelligent, og i mine øyne egentlig ikke et rollespill. Og da står Diablo som et brennhett eksempel.

Lenke til kommentar
Eller som jeg kaller dem, DRPG - eller "Duste Role-Playing Game". Rollespill hvor alt du gjør er å drepe er kjedelig, uintelligent, og i mine øyne egentlig ikke et rollespill. Og da står Diablo som et brennhett eksempel.

Det gjelder ikke alle da, i enkelte spill kan man spille gjennom nesten hele spillet uten å drepe en eneste person, så det kommer an på hva slags character du har lyst å være. Men selvfølgelig, kommer alltid noen idioter og angriper deg en eller annen gang iløpet av spillingen, så du MÅ ha litt combat skills.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke alle da, i enkelte spill kan man spille gjennom nesten hele spillet uten å drepe en eneste person, så det kommer an på hva slags character du har lyst å være. Men selvfølgelig, kommer alltid noen idioter og angriper deg en eller annen gang iløpet av spillingen, så du MÅ ha litt combat skills.

Ehrm, ikke for å flame, men skjønte du virkelig ikke at han snakka om Hack'n'slash-spill der? :) Diablo står ikke akkurat som noe brennhett eksempel hvor du kan snakke deg igjennom hele spillet uten å gjøre en flue fortred...:p

Til trådstarter: har du testa Arcanum? Det er litt stuck-in-between fantasy og ikke-fantasy, er verdt en titt jaffal. :)

Lenke til kommentar
Ehrm, ikke for å flame, men skjønte du virkelig ikke at han snakka om Hack'n'slash-spill der? :) Diablo står ikke akkurat som noe brennhett eksempel hvor du kan snakke deg igjennom hele spillet uten å gjøre en flue fortred...:p

Ah, når jeg leser om igjen så ser jeg jo at han refererte til det jeg skrev om Hack & Slash-RPG'er, og ikke til alle CRPG spill :oops:.

Lenke til kommentar
Ah...takk for ny visdom MrLee :). Men mitt forslag var vel ikke så dårlig da, for det finnes jo hack & slash RPG'er som bare fokuserer på kamp og bryr seg nesten ikke noe om utvikling av Character.

100% Enig med deg der:))

----

Ang Prosjekt Jefferson:

Om det stemmer.. christ jeg skal gråte av glede, seriøst:)

Lenke til kommentar
Til trådstarter: har du testa Arcanum? Det er litt stuck-in-between fantasy og ikke-fantasy, er verdt en titt jaffal. :)

Jepp, "kjører" faktisk gjennom det for andre gang nå, prøver å fullføre spillet med en teknologisk karakter.

Forresten, noen som vet hvor jeg kan finne ingrediensene man trenger for å lage en Repeater Rifle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...