Gå til innhold

Sjekke nettilbudene på en gitt adresse

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal flytte grunnet at ADSL-tilbudet der jeg bor blir borte, og det ikke finnes fiber, VDSL, eller annet tilbud. (Mobilt bredbånd blir for tregt og ustabilt til server og spilling.)

Så nå skal jeg altså finne ny leilighet!

Jeg vil altså passe på at det er et skikkelig nettilbud der jeg nå må flytte. Men hvordan gjør man egentlig det? Boligkartet til Finn har ikke akkurat tatt med netthastighet- og leverandører på oversikten for hver leilighet.

Et par av tjenesteleverandørene tilater deg å gjøre adresseoppslag og få et estimat på hastigheten. Men de er ofte ikke spesifisert om det er ADSL eller VDSL. Ikke greit å finne ut hvor sentralene deres står heller. (Med tanke på avstand.)

For fiber har jeg ikke funnet noen form for oversikt noe sted. Fiberleverandørene virker til å ha strengt hemmelighold over nøyaktig hvor de har bygget ut og hvem som kan bli kunde.

Finnes det en oversiktstjeneste noe sted?

PS: Jeg vil ikke «bli oppringt for et uforpliktende tilbud» for hver av adressene jeg vil sjekke. Det er et par sammenligningstjenester som lover at det er tusen leverandører og at de skal fortelle deg hvem de er bare de kan ringe deg først. Nei, takk.

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...