saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hei, har satt opp en pc bygger fra komplett. Vil egentlig bare dobbeltsjekke at alt går overens med maskinvare osv, så hvis noen kan ta seg en titt hadde jeg vært meget happy! http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1145147&su=503EFFDC-32B4-4E1D-BB60-7A5C2E6AB1AE Der har dere oppsettet. Hvis noen vil endre på noe her så si ifra og gjerne hvorfor, vil ejg feks trenge flere kabler enn det følger med osv osv. bare sleng inn ting. dette skal være en pc for gaming. Takk på forhånd! ))))) Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Usikker på om du vil få plass til 680 på mini itx, men skal ikke si for sikkert. Hadde byttet til 670 evt 7970, da det er mer bang for the bucks. Ser ut til at du mangler strømforsyning. Ellers ser det ut som et bra oppsett. 1 Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Usikker på om du vil få plass til 680 på mini itx, men skal ikke si for sikkert. Hadde byttet til 670 evt 7970, da det er mer bang for the bucks. Ser ut til at du mangler strømforsyning. Ellers ser det ut som et bra oppsett. Hei har fundert lenge på det med grafikk-korta. og vil helst ha det råeste som er nå. derfor har jeg valgt 680. skal dobbeltsjekke det med plass, men er ganske sikker på det lar seg gjøre. Jeg vil vel kunne dra alle nyeste spill på max med dette oppsettet? er en 600W strømforsyning integrert i kabinettet Vil jeg trenge noen flere ledninger enn det som følger med her? Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Usikker på om du vil få plass til 680 på mini itx, men skal ikke si for sikkert. Hadde byttet til 670 evt 7970, da det er mer bang for the bucks. Ser ut til at du mangler strømforsyning. Ellers ser det ut som et bra oppsett. her står det den støtter 12.2 inch graphic cars, 680 er 10 inch http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=261&area= Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Ok, med da er det jo greit. Det skal følge med nok av ledninger. Alt du trenger av sata etc kommer med hovedkortet. Blir nok bra trøkk med den pc'en. Lykke til! Edit: Her kan du se hva du kan forvente av det grafikkortet: http://www.anandtech.com/bench/Product/555 Endret 23. oktober 2012 av Pydien 1 Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 har fundert lenge på det med grafikk-korta. og vil helst ha det råeste som er nå. derfor har jeg valgt 680. Det råeste single GPU-kortet som er nå, er vel 7970 Ghz-ed.... Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 har fundert lenge på det med grafikk-korta. og vil helst ha det råeste som er nå. derfor har jeg valgt 680. Det råeste single GPU-kortet som er nå, er vel 7970 Ghz-ed.... http://www.anandtech.com/bench/Product/555?vs=618 ytelsesforskjellen er ikkje stor. Noen områder er Amd bedre andre Nvidia. 7970 er vel hakket bedre for høye oppløsninger 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 har fundert lenge på det med grafikk-korta. og vil helst ha det råeste som er nå. derfor har jeg valgt 680. Det råeste single GPU-kortet som er nå, er vel 7970 Ghz-ed.... http://www.anandtech...duct/555?vs=618 ytelsesforskjellen er ikkje stor. Noen områder er Amd bedre andre Nvidia. 7970 er vel hakket bedre for høye oppløsninger Den siden er ikke oppdatert etter siste driveroppdatering fra AMD: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/23.html Nvidia har ikke lenger en fordel i BF3: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Catalyst_12.11_Performance/5.html Nå er det kun PhysX og 3DVision som er en fordel for GTX 680, mens 7970 kjører spill som Sleeping Dogs, Sniper Elite V2, Metro 2033, og Dirt Showdown langt bedre enn 680. 1 Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Ok dere. Pcen skal bestilles før 17 så den blir sendt før helga. trenger en siste innspurt. snakket med noen på jobben ang prossessoren jeg har valgt, i7. fikk høre jeg kun trengte i7en hvis jeg skulle drive med programvare, bilderedigering osv. Han sa jeg burde velge i5 siden det er gaming det går i, og jeg kan spare meg en tusenlapp. Noen innslag? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ok dere. Pcen skal bestilles før 17 så den blir sendt før helga. trenger en siste innspurt. snakket med noen på jobben ang prossessoren jeg har valgt, i7. fikk høre jeg kun trengte i7en hvis jeg skulle drive med programvare, bilderedigering osv. Han sa jeg burde velge i5 siden det er gaming det går i, og jeg kan spare meg en tusenlapp. Noen innslag? 100% riktig 1 Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Ok dere. Pcen skal bestilles før 17 så den blir sendt før helga. trenger en siste innspurt. snakket med noen på jobben ang prossessoren jeg har valgt, i7. fikk høre jeg kun trengte i7en hvis jeg skulle drive med programvare, bilderedigering osv. Han sa jeg burde velge i5 siden det er gaming det går i, og jeg kan spare meg en tusenlapp. Noen innslag? 100% riktig Ok, utifra komplett.no hvilken vil være den beste i5en til gaming? har ingen planer om og klokke takk arni! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 GTX 680 har derimot en fordel i effekt VS ytelse, som igjen er svært viktig i et så trangt kabinett, hvor luftflyten vil være dårlig, og minst mulig støy ønskes. Hadde dette vært en vanlig mid-Tower/Tower så ville jeg vel anbefalt AMD, men i dette tilfellet ville min knapp vært på Nvidia. Stiller meg også litt i tvil til om det er nødvendig med en slik tredjepartskjøler, som strengt talt ikke akkurat ser ut som om den kommer til å være noe særlig bedre enn kjøleren som følger med. Både i ytelse og i festesystemet, som er det samme gamle. Jeg tror du kan spare deg 200kr med å droppe den. Alternativt ta noe bedre. (det vil dog gå utover plassen, som det allerede er sårt med) 1 Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 GTX 680 har derimot en fordel i effekt VS ytelse, som igjen er svært viktig i et så trangt kabinett, hvor luftflyten vil være dårlig, og minst mulig støy ønskes. Hadde dette vært en vanlig mid-Tower/Tower så ville jeg vel anbefalt AMD, men i dette tilfellet ville min knapp vært på Nvidia. Stiller meg også litt i tvil til om det er nødvendig med en slik tredjepartskjøler, som strengt talt ikke akkurat ser ut som om den kommer til å være noe særlig bedre enn kjøleren som følger med. Både i ytelse og i festesystemet, som er det samme gamle. Jeg tror du kan spare deg 200kr med å droppe den. Alternativt ta noe bedre. (det vil dog gå utover plassen, som det allerede er sårt med) Det blir en 680 nå tror jeg, som du sier er det viktig med kjøleren i et så lite kabinett. dessuten foretrekker jeg nvidia av tidligere erfaring. valgte tredjeparts pga kjøleren og sef fordi det så badass ut (:s). Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Handlelista ser nå slik ut: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1145315&su=CAB1621B-0BE2-4430-962C-A5E863425F0C Prosessoren er nå gått fra i7 til i5 ting jeg fortsatt trenger litt hjelp med RAM: Vil 8gb være tilstrekkelig? hovedkortet støtter max 12. hvis noen har noen andre forslag til annet minne er jeg åpen for det. vil ikke at det skal stoppe ytelsen. men pga plassen bør det vel være low "profile"(?) Kjøling: CPU kjøler, vannkjøling? vil det være plass osv? eller vil den cpu kjøleren jeg nå har lagt til være "god nok", når planen ikke er og overklokke? Generel kabinett kjøling: Vil jeg trenge noe mer kjøling med tanke på plass i selve kabinettet? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 1. Hehe, kan ikke helt si meg enig i at den ser badass ut. Får vondt i sjela bare jeg ser festebracketten, og noen billige og lette aluminium kjøleribber. Ikke mye frekt, men det får være helt og holdent opp til enhver å bedømme. Men ja, kjøleren vil være god nok, men det vil også den som følger med være. Både utseendet og ytelsen er også i samme gate, så ville vel kanskje ikke brukt 200kr på noe som er nesten likt den du får med prosessoren. Ville enten gått for det som følger med, eller kanskje gått for noe litt sprekere, kanskje til og med passiv på grunn av den store 180mm vifta rett over som uansett vil ta å flytte mye luft gjennom en slik kjøler. Nå har ikke komplett noe særlig bra utvalg på kjølere. (mye generisk likt der, som ikke passer til slike kabinetter) 2. 8 GB holder i lange baner. Low profile er ikke så viktig. Det kommer helt ann på kjøleren. Noen kjølere er så store at de til og med dekker over minneslottene, og DA kan lav minneprofil være viktig. I ditt tilfelle. Nei. De med høy profil vil ha bedre kjøling i et slikt kabinett som sikkert vil utvikle en del varme. 3. Vannkjøling er nok ikke så lett i det kabinettet der, og den har ingen normaliserte 120 mm vifteplasser å feste en eventuell radiator. Det ville i såfall krevd en viss mengde modifisering, samt gjerne også at du kunne skjært ut hull i kabinettet for å få ut vannslanger til eventuell passiv eller ekstern radaiator. 4. Nei det trenger du nok ikke. 1 Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 1. Hehe, kan ikke helt si meg enig i at den ser badass ut. Får vondt i sjela bare jeg ser festebracketten, og noen billige og lette aluminium kjøleribber. Ikke mye frekt, men det får være helt og holdent opp til enhver å bedømme. Men ja, kjøleren vil være god nok, men det vil også den som følger med være. Både utseendet og ytelsen er også i samme gate, så ville vel kanskje ikke brukt 200kr på noe som er nesten likt den du får med prosessoren. Ville enten gått for det som følger med, eller kanskje gått for noe litt sprekere, kanskje til og med passiv på grunn av den store 180mm vifta rett over som uansett vil ta å flytte mye luft gjennom en slik kjøler. Nå har ikke komplett noe særlig bra utvalg på kjølere. (mye generisk likt der, som ikke passer til slike kabinetter) 2. 8 GB holder i lange baner. Low profile er ikke så viktig. Det kommer helt ann på kjøleren. Noen kjølere er så store at de til og med dekker over minneslottene, og DA kan lav minneprofil være viktig. I ditt tilfelle. Nei. De med høy profil vil ha bedre kjøling i et slikt kabinett som sikkert vil utvikle en del varme. 3. Vannkjøling er nok ikke så lett i det kabinettet der, og den har ingen normaliserte 120 mm vifteplasser å feste en eventuell radiator. Det ville i såfall krevd en viss mengde modifisering, samt gjerne også at du kunne skjært ut hull i kabinettet for å få ut vannslanger til eventuell passiv eller ekstern radaiator. 4. Nei det trenger du nok ikke. Greit, sjef! etter en liten gjennomtanke gikk jeg for den vanlige gainward utgaven så det ble litt skrik når jeg søkte den opp på youtube da gjenstår kun minne hvis du er så snill og har noen gode forslag? problemet er vel at jeg kun har to slots Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Det kortet du har valgt nå vil ikke passe i det kabinettet du har valgt. Kjøleren bruker godt og vel 3 PCI-spor. Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Det kortet du har valgt nå vil ikke passe i det kabinettet du har valgt. Kjøleren bruker godt og vel 3 PCI-spor. nå henger jeg ikke med ? Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 Det kortet du har valgt nå vil ikke passe i det kabinettet du har valgt. Kjøleren bruker godt og vel 3 PCI-spor. hvis du tenker på grafikk kortet, har jeg nå valgt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749502 vet ikke om det var det du tenkte på. handlelista ser nå slik ut: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1145351&su=F26E18EC-2FA5-4F00-ACD8-B6F232484B5A vil gjerne ha noen kommentarer på at alt er good to go før jeg trykker kjøp Lenke til kommentar
saerdna91 Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2012 http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=261&area=en står her at det vil passe med 680 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå