Gå til innhold

Et spørsmål til hw angående ocshoot ?

Anbefalte innlegg

Hvorfor vises ikke enkelte navn i søk ?

Flere poster der det glimrende norske nettstedet ocshoot er nevnt kommer ikke opp i søk ?

Noen grunn til dette ?

Jeg er ny her og har nyss fått sniff i yummy sin tåpelige opptreden på diskuter forumet som drives av ocshoot, straffer dere ocshoot fordi en hw moderator oppførte seg lavmål ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du søker på OcShoot. finn tilbake til denne posten.

Siste post med resultat fra OcShoot.no er 06 Sep 2003 21:07 men siste jeg sjekket var det masse OcShoot.no i denne posten.

Vet ikke hvorfor men hvis du for morroskyld tester å lage deg en ny bruker i forumet her og bruker @OcShoot.no så funker ikke det heller.

Hmm

Lenke til kommentar

Ganske barnslig oppforsel av begge sider. Ocshoot sitt forum bestar stor sett av fansboys som ikke har annet en a slenge dritt om andre websider, webshopper og personer og de som styrer ocshoot er mer eller mindre med paa leken. (Fins ogsa hyggelige folk der ogsa)

Syns ogsaa det blir taapelig at ok (Er vel egentlig yummy) gjor alt for at folk ikke skal skrive/finne noe om ocshoot.

Synd dette. Syns ingen av sidene er noe serlig. Den ene snakker dritt om andre webshopper og snakker dritt om produkter og da blir testene lite vert mend den andre favoriserer produkter for aa faa bedre ytesle.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at dette ikke er det smarteste å si, men etter snart en evighet med bashing og hat på begge fronter så klarer jeg ikke å holde dette inne i meg lenger.

HVORFOR i all verdens dager kan vi ikke la denne saken ligge nå?!

At noen har trådd i baret har alle fått med seg og når vedkommende har unnskyldt seg på beste måte så skjønner jeg ikke hvorfor man skal ta dette opp og opp igjen.

Noe som irriterer meg grenseløst er alle som helt åpenlyst viser sitt hat mot den andre parten. På diskuter er det en som har

"format overklokking.no" i signaturen, hva i huleste er vitsen?

Her i hw.no nettverket er det folk som, så ofte annledningen byr seg ser ned på, spytter på, rett og slett henger ut personer på den andre siden av gjerdet.

Greit nok at folk ikke vil tilgi det som har skjedd med en gang, men det må da får helvette være muligt å holde det inne i seg.

Jeg har mine ting jeg ikke liker eller rett og slett hater, men jeg kan ikke huske en gang jeg har gjort noe for å skade den personen, det firmaet eller et helt nettsted.

Hvordan skulle verden blitt hvis vi gikk rundt på gata å sa høyt til hver eneste vi misliker at hun/han kan bare dra rett til helvette?

Det som hjelper enda mindre er når flere av lederne i disse leirene, selv etter dette, fortsatt mener at personer på den andre siden er inkompentente og bare snakker svada. (Tar litt i her, men det er dette jeg leser ut av det som blir skrevet)

Så jeg spør igjen, hvorfor kan vi ikke bare legge dette bak oss?

Vi trenger ikke møtes på byen å være bestevenner, men det må da være muligt å føre en sivilisert samtale uten at folk henger ut hverandre.

Jeg skal ærligt innrømme at jeg ikke finner mange trådene som handler om Ocshoot når jeg bruker søkefunksjonen.

Men jeg finner heller ikke mye uansett hva jeg søker på.

Søker jeg på lcd-tester så får jeg alt fra politikk til "hjelp jeg skal ha ny pc tråder". Grunn: Søkefunksjonen er ikke helt god i toppen.

(Håper forresten dette endrer seg snart)

La meg bare avslutte med at jeg håper at denne stridsøksen blir begravet en gang for alle. For selv om det ikke er noen åpen krig vi snakker om, så får man inntrykket av at det er nettopp dette det er når man leser hva som blir skrevet både her og der.

La oss alle bare være venner og omfavne hverandre med en stoor bamseklem! :wink:

God natt og sov godt til alle på den ene og den andre siden av gjerdet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i det meste som skrives her, det er barnslig oppførsel.

Men "problemet" er at "begge" de som driver disse sidene er tydligvis meget stae personer.

Hvor den enne går litt lengre en den andre.

Det er meget synd da Begge sidene Har SINE egenskaper som er verdt å ta vare på.

Win_xp OUT

Lenke til kommentar

Hvis denne saken hadde vært over.

Hvorfor får ikke brukere med @OcShoot.no brukere regge seg da ?

Hvorfor kommer ikke denne posten frem i søk ?

Det er jo helt klart en eller annen som ikke er ferdig med det.

Men han vil vel ikke uttale seg.

win_xp

Lenke til kommentar

Jeg ønsker på ingen måte å blande meg inn i denne diskusjonen, men jeg vil alikevel svare på spørsmålet som dreier seg om forumet.

At søkemotoren her ikke er helt stabil er det ingen tvil om. Såvidt jeg vet er det ikke noe filter som fjerner resultater fra søket med vilje. Jeg har søkt etter andre stikkord uten å finne enkelte av de nyeste resultatene (og kanskje noen eldre, men dette vet jeg ikke). Folk har uansett klagd på søkemotoren lenge (og ikke bare pga denne "saken"), og vi er fullt klar over problemet.

Til Win_xp:

Jeg aner ikke om/hvorfor @ocshoot.no brukere ikke kan registrere seg, men hvis det er slik må det vel antagligvis være en grunn til dette.

Forøvrig fikk jeg høre at @sourcecode.no (samt enkelte andre domener fra søstersider som er nøytrale) er bannet fra oshoot sitt forum. Kan ikke skjønne hvorfor igrunn da vi tar sterkt avstand fra hele denne krangelen.

Posten var også til de grader feilpostet (lå under "Nyheter" hvor det _kun_ skal diskuteres nyhetene på hw.no), så jeg flytter den, men stenger den ikke selv om dette er vanlig policy. Ønsker ikke å bli beskyldt for å stenge den grunnet innholdet selv om det ville vært pga feilposting.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med dere som mener at krangelen er dum, og at den helst bør glemmes. Jeg synes det er spesielt synd at elementer som absolutt ikke har noe med krangelen også blir trukket inn, som f.eks. i dette tilfellet søkemotoren.

Håper nå at jeg har fått svart grundig og tilfredsstillende nok på spørsmålene som ble stilt her, og at diskusjonen kan fortsette på et rolig nivå. Hvis den går over til drittslenging vil den bli stengt.

Lenke til kommentar
Prøv å skrive www dott ocsh00t dott no her da...

www.ocshoot.no

blir til overklokking...

men linken går til ocshoot..

I helvtete... Hva er dette for noe dritt da? Jeg har selv STERK misnøye om denne dumme krangelen som er Utrolig tåpelig og burde blitt latt ligge, men dette er noe av det barnsligste og tåpligste jeg har sett. Hva, de banner et par av deres addresser, så banner dere noen av dems? Grow up!

Lenke til kommentar

www.overklokking.no

blir til overklokking...

Når jeg skriver det inn går linken også til ok.no. Jeg leser her inne hver dag og legger egentlig fint lite merke til "krangelen" mellom ocsh00t og hw-nettverket. Den tidligere episoden fikk jeg med meg men til vanlig er det ytterst lite som tyder på en krangel mellom de to stedene.

At den fins er litt trist men dette er ikke akkurat en verden hvor alle holder hender. De er tross alt konkurrenter.

Lenke til kommentar

www.ocshoot.no

blir til overklokking...

I helvtete... Hva er dette for noe dritt da? Jeg har selv STERK misnøye om denne dumme krangelen som er Utrolig tåpelig og burde blitt latt ligge, men dette er noe av det barnsligste og tåpligste jeg har sett. Hva, de banner et par av deres addresser, så banner dere noen av dems? Grow up!

Det har nok lite med "hevn" å gjøre slik du antyder her. Det er ganske mange url'er som blir erstattet med andre her i forumet. Dette blir gjort grunnet reklame og spam. Vi har ikke mulighet til å snuse opp hvert eneste reklameinnlegg, så i perioder hvor vi blir nedspammet av adresser har vi enkelt og greit lagt inn et sensurfilter som gjør reklamen ubrukelig. Dette er en bra metode for denslags, men går desverre utover seriøse innlegg også. Jeg kunne godt ramset opp en liste med adresser som er blitt lagt inn på sensurlisten for å "bevise" at det ikke bare er ocshoot sin adresse som har denne egenskapen, men jeg ønsker ikke å gi noen av disse sidene publisitet.

Jeg håper også at man i fremtiden kan prøve å bli flinkere til å holde forumet utenfor denne krangelen ettersom dette også tilhører andre sider som ønsker å forbli nøytrale. Jeg synes faktisk at folk stort sett har vært veldig flinke, med unntak av korte perioder hvor vi har noe krangler/spam/reklame, men dette er fra et lite antall personer.

Jeg vil nå prøve å avslutte min deltakelse i denne diskusjonen da jeg frykter å bli involvert mer i saken enn jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Min eneste kommentar i saken er at jeg ikke lenger gidder å bruke tid og energi på tåpelige "krangler". Jeg har fått bevist at det ikke er mulig å ha et seriøst forhold til ledelsen i Ocshoot, ergo har jeg valgt å ikke engasjere meg i det hele tatt. Jeg blir hetset, fornærmet, uthengt og latterliggjort på diskuter.no, og når en slik standard blir tillatt synes jeg det forteller litt om seriøsiteten. Derfor lar jeg dem holde på slik de måtte finne det for godt, uten å bry meg. Enkelte holdninger mot meg bærer preg av for høy hormonproduksjon - kan man ta slikt seriøst? Ikke etter mine standarder.

Jeg skiller for øvrig mellom sak og person - jeg har intet til overs for visse personer i Ocshoot, men har respekt for resten av medarbeiderne der - som jeg synes gjør en glimrende jobb. Jeg har valgt å ikke kaste ved på bålet ved å uttrykke meg offentlig ang. Jeg anser det heller ikke som min oppgave å få slutt på feiden. Jeg har forsøkt, men det førte altså ikke fram. QED.

Kodaken: det du refererer til som min "tåpelige opptreden" - du kjenner bare til én side av saken. Hele greia ble hauset opp i unødvendig store proporsjoner, og fakta ble for en stor del ignorert og framstilt totalt i min disfavør. Jeg valgte å beklage offentlig det inntrufne, men i vanlig stil kan det tydeligvis ikke godtas og saken legges død. Jeg har gjort hva jeg kan i saken - det får bli opp til andre nå.

Bamsefar: Du har en helt herlig filosofi som jeg stiller meg 100 % bak! Jeg frykter bare at det ikke vil la seg gjennomføre - dog skal det ikke stå på meg!

Dette ønsker jeg skal være de siste ord jeg trenger å ytre i denne saken. Jeg har ingen lyst å bruke 2 kalorier på en konflikt der det later til at det vesentlige er om den ene er bedre enn den andre (sånt la jeg av meg på barneskolen). Jeg er opptatt av at Overklokking.no skal bli en stor og meget dyktig site med gode tester. Om vi er bedre eller dårligere enn andre sites er for meg knekkende likegyldig. Dersom våre lesere mener vi kan bli bedre på noe, setter jeg STOR pris på å få beskjed slik at vi kan gjøre noe med det. Men da må kritikk være saklig begrunnet og framstilt på en seriøs måte dersom kritikken skal bli tatt alvorlig.

Jeg kan også garantere at Overklokking.no ikke lar seg kjøpe av noen som helst. Vi tester svært mye fra Microplex.no, men det har sin enkle forklaring i at det er de som for det meste sender oss produkter til testing. Nå later det heldigvis til at dette vil endre seg, noe jeg er svært glad for. Vi _har_ et godt forhold til Microplex - men det har vi også til Netconnection, Komplett, 3dfx cool osv. Skulle jeg få tilbud om økonomisk kompensasjon for å være "snill" i en test, skal jeg si ja takk - og deretter spørre hvor mye vedkommende mener min taushet om tilbudet er verdt (artikkelen ville bli publisert med _korrekte_ resultater uansett). 8) Skulle vi lansere en test og det i ettertid kommer fram at vi har latt oss kjøpe, er det kroken på døra for Overklokking.no og oss som jobber her. Da skal det ikke så mye tankevirksomhet til for å forstå at vi IKKE LAR OSS KJØPE!

Dersom noen har noe de lurer på i denne saken, kan jeg nås pr. email. Dette er, som allerede sagt, det eneste jeg ønsker å ytre offisielt.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Min eneste kommentar i saken er at jeg ikke lenger gidder å bruke tid og energi på tåpelige "krangler". Jeg har fått bevist at det ikke er mulig å ha et seriøst forhold til ledelsen i Ocshoot, ergo har jeg valgt å ikke engasjere meg i det hele tatt. Jeg blir hetset, fornærmet, uthengt og latterliggjort på diskuter.no, og når en slik standard blir tillatt synes jeg det forteller litt om seriøsiteten. Derfor lar jeg dem holde på slik de måtte finne det for godt, uten å bry meg. Enkelte holdninger mot meg bærer preg av for høy hormonproduksjon - kan man ta slikt seriøst? Ikke etter mine standarder.

Jeg skiller for øvrig mellom sak og person - jeg har intet til overs for visse personer i Ocshoot, men har respekt for resten av medarbeiderne der - som jeg synes gjør en glimrende jobb. Jeg har valgt å ikke kaste ved på bålet ved å uttrykke meg offentlig ang. Jeg anser det heller ikke som min oppgave å få slutt på feiden. Jeg har forsøkt, men det førte altså ikke fram. QED.

Kodaken: det du refererer til som min "tåpelige opptreden" - du kjenner bare til én side av saken. Hele greia ble hauset opp i unødvendig store proporsjoner, og fakta ble for en stor del ignorert og framstilt totalt i min disfavør. Jeg valgte å beklage offentlig det inntrufne, men i vanlig stil kan det tydeligvis ikke godtas og saken legges død. Jeg har gjort hva jeg kan i saken - det får bli opp til andre nå.

Bamsefar: Du har en helt herlig filosofi som jeg stiller meg 100 % bak! Jeg frykter bare at det ikke vil la seg gjennomføre - dog skal det ikke stå på meg!

Dette ønsker jeg skal være de siste ord jeg trenger å ytre i denne saken. Jeg har ingen lyst å bruke 2 kalorier på en konflikt der det later til at det vesentlige er om den ene er bedre enn den andre (sånt la jeg av meg på barneskolen). Jeg er opptatt av at Overklokking.no skal bli en stor og meget dyktig site med gode tester. Om vi er bedre eller dårligere enn andre sites er for meg knekkende likegyldig. Dersom våre lesere mener vi kan bli bedre på noe, setter jeg STOR pris på å få beskjed slik at vi kan gjøre noe med det. Men da må kritikk være saklig begrunnet og framstilt på en seriøs måte dersom kritikken skal bli tatt alvorlig.

Jeg kan også garantere at Overklokking.no ikke lar seg kjøpe av noen som helst. Vi tester svært mye fra Microplex.no, men det har sin enkle forklaring i at det er de som for det meste sender oss produkter til testing. Nå later det heldigvis til at dette vil endre seg, noe jeg er svært glad for. Vi _har_ et godt forhold til Microplex - men det har vi også til Netconnection, Komplett, 3dfx cool osv. Skulle jeg få tilbud om økonomisk kompensasjon for å være "snill" i en test, skal jeg si ja takk - og deretter spørre hvor mye vedkommende mener min taushet om tilbudet er verdt (artikkelen ville bli publisert med _korrekte_ resultater uansett). 8) Skulle vi lansere en test og det i ettertid kommer fram at vi har latt oss kjøpe, er det kroken på døra for Overklokking.no og oss som jobber her. Da skal det ikke så mye tankevirksomhet til for å forstå at vi IKKE LAR OSS KJØPE!

Dersom noen har noe de lurer på i denne saken, kan jeg nås pr. email. Dette er, som allerede sagt, det eneste jeg ønsker å ytre offisielt.

Ha en fin dag!

Du hetser fornærmer i stor stil sjøl og jeg tar opp denne igjen http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=166810 dwer flisihauet skreiv ; Han lever jo opp til navnet fake (forfalskning, ettergjøre, forfalske) faker ( svindler)

Hva med Fagerjord da ? falskt navn på andre sine forum ?

Du må gå av din torsk og la ærlige folk som vill noe positivt med overklokking ta over. Det eneste spesielle overklukking noen gang har gjort er å modde en tannbørste og en boksåpner ! :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...