Jassogitt Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hvorfor skulle IPad mini forandre noe når Nexus 7 ikke har gjort det? Lenke til kommentar
GlennLimos Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Greit at nettbrett tar igjen PC, men har salg av PCer sunket? Personlig så ser jeg på Pader som et eget markedssegment, men jeg følger ikke med med argusøyne på salgsstatistikk, så hadde vært kjekt å vite om noen vet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Har man det behovet men helst vil ha en iPad, kan man kople til et blåtanntastatur. Det finnes også cases med tastatur, da blir det litt mer elegant. ... og så stiger prisen til en middels laptop likevel. Og ikke er det like behagelig å skrive på heller... Endret 23. oktober 2012 av Moskus Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Det kommer an på tastaturet man velger og hva man foretrekker. Husk det er for de som helst vil ha en iPad. MacBooken min ble liggende hjemme og støve ned etter jeg fikk iPad, så jeg solgte den rimelig fort. En laptop er uansett mer knotete surfe med i sofaen synes jeg. I dag brukes iPad nede i stua (og som musikkspiller på fest sammen med Apple TV og AirPlay) og den stasjonære oppe. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Personlig synes jeg tablets med tastatur er ett rimlig meningsløst konsept. Det er som en bærbar som er dårligere på alle vis. AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Fordelen er at man ikke trenger tastaturet og kan fint bruke den uten. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 En laptop er uansett mer knotete surfe med i sofaen synes jeg. Det er vel det som er nettbrett sin styrke. Men til alt annet er det jo nettbrettene som er det mest knotete alternativet... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei, iPad er noe helt annet enn en laptop og lar i praksis vanlige brukere gjøre mer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Fordelen er at man ikke trenger tastaturet og kan fint bruke den uten. Det kan jeg med tableten min også. Men når jeg skal bruke ett tastatur har jeg en fullverdig bærbar som er omtrent like stor som en tablet + tastatur. Men det er jo mitt personlig syn på saken. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Greit at nettbrett tar igjen PC, men har salg av PCer sunket? Personlig så ser jeg på Pader som et eget markedssegment, men jeg følger ikke med med argusøyne på salgsstatistikk, så hadde vært kjekt å vite om noen vet. Det er forskjell på antall solgte og markedsandel. Når vi tar det i betraktning så har selges det ikke færre PCer enn før, og heller ikke betydelig færre stasjonære. Når et marked appellerer til en ny kundegruppe så vil den eksisterende få mindre markedsandeler totalt, det betyr ikke at den førstnevnte er mindre aktuell. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så hva om iPad mini skader PC markedet? Om en ikke har bruk for alle mulighetene som en PC gir hvorfor ikke gå for andre løsninger? Akkurat som jeg ikke har bruk for en bil med 290HK, råe felger og et design uten sidestykke. Jeg trenger kun en trygg bil frem og tilbake til jobb...that's it. Kanskje et tullete eksempel, men slik er det jo med PC kontra nettbrett. Er ikke så mye at folk ikke ser fordelene med å ha en PC, dem bare trenger det ikke. Før var det store biler med voldsome hestekrefter som var greia, nå idag vil stadig flere ha rimligere mindre biler som er bra for miljøet. Poenget er, alt går fremmover....det som var utenkelig for bare noen år siden blir en realitet idag eller i morgen. PC og diverse smart telefoner og nettbrett er bare en av disse forandringene som er allerede godt igang. Kommer PC til å forsvinne? Kommer muskel bilene til å forsvinne? Det tror jeg ikke, men det blir nok bare mer å mer forbeholdt spesielle kundegrupper. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Et moment blir ofte glatt oversett av nettbrett-positivister, nemlig ergonomi. Lengre økter med nettbrett i fanget er garantert verre for rygg, armer, nakke enn en pc (og ja, input suger også, for ikke å snakke om produktivitet, simpelt eksempel; nettleser: sammenlikn hva man kan gjøre med og hvordan man kan styre en nettleser på pc og nettbrett, gjelder naturligvis de som kan bruke en nettleser på pc, så jeg tar poenget (mange inkompetente brukere, men de blir det kanskje færre av med tiden?)) Endret 24. oktober 2012 av mandela Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Kommer PC til å forsvinne? Kommer muskel bilene til å forsvinne? Det tror jeg ikke, men det blir nok bare mer å mer forbeholdt spesielle kundegrupper. PCen kommer nok fremdeles til å i det minste holde stand som "det man bruker på jobb" en stund fremover. Nettbrettene er et godt stykke fra å kunne konkurrere på det området. Men nå går den digitale verden fort fremover, og hvilken retning styres mer og mer av forbrukerne, ikke industrien. Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jævla dritt nettbrett..Et helvete å skrive på nettbrett..Går 10 ganger raskere å skrive, på bærbar pc og stasjonær pc. Når man skal søke noe på internet.... Lenke til kommentar
jendor1 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Uten tastatur?? lykke til sier æ bare... Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det som er morsomt er at mange har iPad som eneste datamaskin. Det løsnet når man ikke lenger trenger å kople den til en en datamaskin for å aktivisere og synkronisere den. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Det som er morsomt er at mange har iPad som eneste datamaskin. Det løsnet når man ikke lenger trenger å kople den til en en datamaskin for å aktivisere og synkronisere den. Ok, hvor mange er det egentlig? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Det er bare å søke, det er mange artikler og forum og supportposter om emnet. Interessen ser ut til å være der, men jeg tror ikke noen har laget en spørreundersøkelse om temaet enda. Edit: overflødig bokstav Endret 24. oktober 2012 av PL610 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 Det er bare å søke, det er mange artikler og forum og supportposter om emnet. Interessen ser ut til å være der, men jeg tror ikke noen har laget en spørreundersøkelse om temaet enda. Edit: overflødig bokstav Så man aner ikke hvor mange som har ipad som eneste datamaskin? AtW Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. oktober 2012 Del Skrevet 25. oktober 2012 En pekepinn har man allerede i artikkelen denne kommentartråden handler om. "Nå mener analytikere i J. P. Morgan at kveldens lansering av Apple iPad Mini vil gjøre at enda flere brukere vil velge nettbrett fremfor PC." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg