Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routertrøbbel: En masking får all upload hastighet, den andre får all download hastighet

Anbefalte innlegg

Trengte en billig router i en fart, så jeg plukket opp en Netgear WNR612 (ganske sikker på at det er v3) på clas ohlson. Skjønner at det ikke er noe supre greier, men hadde forventet litt mer enn jeg fikk.

Routeren finner du her: http://support.netge...roduct/WNR612v3

Med en maskin koblet til, enten ved kabel eller trådløst, går alt flott. Hvis jeg kobler til en til, enten ved kabel eller trådløst, går alt flott en liten stund. Jeg kan kjøre speed test på den ene, og alt ser bra ut, og så på den andre, og alt ser bra ut. Men så får jeg fort problemer. Den ene maskinen får fortsatt god downlaod fart, men minimal upload fart, mens den andre får minimal downlaod fart og god upload fart. Selv om jeg lar den ene maskinen stå ubrukt en god stund, det er altså ikke noe trafikk fra den på nettverket, vil den andre fortsatt ha dette problemet. Selv om jeg kobler fra den ene maskinene fortsetter det, og jeg er nødt til å restarte routeren.

Jeg har eksperimentert med forskjellige QoP settings, og noe som heter "fast lane" (gir den ene maskinen en garantert % av nettet), samt å sette DMZ host. Lest noe om at folk med hastighetsproblemer har slått av WMM, men dette valget er på som default og grått (altså ikke mulig å endre så vidt jeg kan skjønne).

Setter pris på hjelp!

Endret av maglame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...