Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til artig herjebil for 400k.


B25S

Anbefalte innlegg

Skal ha herjebil.

 

Har sett meg ut noen forskjellige modeller som kan være aktuelle. Disse er BMW 1-serie 130i 2007 eller nyere, 123d 2007 eller nyere, begge med M-sport pakke.

 

Bryr meg ikke om drivstofforbruk eller andre slike ting. De eneste kriteriene mine er at bilen har god akselerasjon helt opp til 120 km/t og at farten øker jevnt opp til 210-220 km/t. Har ikke noe behov for at bilen skal gå kjappere enn det. En landeveisracer.

 

Andre biler jeg vurderer er BMW E92, altså en 3-serie coupe.

 

Er åpen for andre forslag.

 

Bilen skal brukes til Nürburgring.

 

1-serie 130i

 

Skal muligens prøvekjøre denne her til uka http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35991664

 

3 serie coupe:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36826275

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37828888

 

Har ikke vært og prøvekjørt alt som er, og har nok en del fordommer. Derfor ønsker jeg innspill på gode alternativer da jeg er usikker på om de alternativene jeg har funnet, om de duger, og om det er noen gode kjøp.

 

Selvfølgelig det mest fornuftige og det jeg heller mot akkurat nå er 123D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke en flunkende ny Golf GTI med over 200HK'er?

Da får du også tre års garanti på kjøpet.

 

Må være bedre det enn å lete etter ihjelkjørte eldre BMW'er med monstermotorer på finn?

 

Alternativt en splitter ny Polo GTI med 180HK'er?

 

Har selv bestillt meg den nye Mercedes A-250 Sport AMG med 211HK'er og denne skal gjøre 0-100 på 6.6sek. orginalt. AMG tuningen skal vist gjøre den noe raskere enn dette også, men det står ikke noe om HVOR mye raskere.

 

Slik ser vertfall bilen ut:

http://www.bjerknez.no/?p=1054

 

Men denne koster dog 560.000,- ferdig levert med en del ekstra utstyr. Men tror du får den fra 440.000,- som A-250 :)

Lenke til kommentar

Hva med en evo? Eller vil du ha bakhjulstrekk?

Har tenkt på Evo ja.

Kan ikke si jeg er så glad i japanske biler. Er lite premiumfølelse og alt virker så billig og "plastic fantastic" selv om det kanskje, hvis det har beholdt 90-tallets rykte, er mere solid, driftsikkert og bedre skrudd sammen enn en tysk bil. Derfor er den uaktuell.

 

Skal jeg ha japansk bil må det være en av de nyere, som en Nissan GT-R - det er perfeksjon, og selvfølgelig i en helt annen prisklasse :(

 

Hjuldrift er ikke viktig. Selvfølgelig er det mer moro og litt mer herjemuligheter med en bakhjulstrekk eller en firehjulstrekk når det er glatt, men det er ikke noen avgjørende viktighet.

 

 

Hvorfor ikke en flunkende ny Golf GTI med over 200HK'er?

Da får du også tre års garanti på kjøpet.

 

Må være bedre det enn å lete etter ihjelkjørte eldre BMW'er med monstermotorer på finn?

 

Alternativt en splitter ny Polo GTI med 180HK'er?

 

Har selv bestillt meg den nye Mercedes A-250 Sport AMG med 211HK'er og denne skal gjøre 0-100 på 6.6sek. orginalt. AMG tuningen skal vist gjøre den noe raskere enn dette også, men det står ikke noe om HVOR mye raskere.

Er ikke noe interessert i å ta "støyten" ved å kjøpe en flunkende ny bil mtp. det umiddelbare verdifallet, selv om det er tilfredsstillende å ha en bil som er jomfru :p

 

Om bilene er ihjelkjørte ser jeg jo. Er jo begrensa hvor mye man får rævkjørt en BMW i Norge, men er jo såklart muligheter. Er ikke bilen rævkjørt av tidligere eier(e) så har den fått kjørt seg på elendige norske veier. Kan være store sjanser for å kjøpe katta i sekken, men er mange som driver med bilformidling av importbiler.

 

Ja, har lest tråden din. Blir fin den :grin: Er ikke sikker på om jeg er helt der på å kjøpe splitter ny bil. Må ha en bil som det er litt utstyr på også. Sportspakke, xenon, navi, varme i seter, park sensor foran og bak og oppgradert lydanlegg helst. Hadde jeg kunnet vente et års tid hadde jeg sett an mulighetene for import av en A250, for det er en veldig tøff bil. Kanskje det kan bli aktuelt med en A45 om 10 års tid :thumbs:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Støtter Lotus Exige, hvis du har et stykke svingete og morsom vei å kjøre på, den er sikkert morsom å kjøre på Nürburgring tenker jeg.

 

 

 

 

Hva med en evo? Eller vil du ha bakhjulstrekk?

Har tenkt på Evo ja.

Kan ikke si jeg er så glad i japanske biler. Er lite premiumfølelse og alt virker så billig og "plastic fantastic" selv om det kanskje, hvis det har beholdt 90-tallets rykte, er mere solid, driftsikkert og bedre skrudd sammen enn en tysk bil. Derfor er den uaktuell.

 

Skal jeg ha japansk bil må det være en av de nyere, som en Nissan GT-R - det er perfeksjon, og selvfølgelig i en helt annen prisklasse :(

 

Hjuldrift er ikke viktig. Selvfølgelig er det mer moro og litt mer herjemuligheter med en bakhjulstrekk eller en firehjulstrekk når det er glatt, men det er ikke noen avgjørende viktighet.

 

Tror nok interiøret vil oppleves som mer plastikk og kjedelig enn en tysk bil. Bare man holder seg til EVOer nyere enn EVO 6, skal det nok ikke være noe problem å registrere den.

 

911?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...