Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 660 vs GTX 460?

Madrigal

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et GTX 460 Ti-kort som jeg vurderer og skifte ut på grunn av at det bråker for mye. Jeg er fornøyd med ytelsen på kortet, men jeg vil helst ha et stillere kort, som yter minst like bra og som ikke er så altfor dyrt.

Jeg har derfor kikket litt på GTX 660 (ikke Ti-versjonen), og ut i fra det jeg har lest virker som at det har en fin balanse mellom ytelse, støynivå og pris, og kjører nye spill helt fint. Men jeg klarer ikke å finne noen gode sammenligninger mellom dette kortet og mitt nåværende, og da lurer jeg på om noen kan være behjelpelig med dette.

Altså, vil GTX 660 være en grei oppgradering fra GTX 460 Ti, eller er det andre alternativer jeg heller burde vurdere? Kanskje noe fra ATi?

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<p>

Var vel ikke noe som het 460Ti? Nå var det riktig nok 2 versjoner av det, en med GF104 og en med GF114.

Antar 660 er 50-70% raskere. Fra Amd kan du vurdere 7950, men det er litt dyrere men bra pris/ytelse.

Det har du jammen rett i, det var ingen Ti-versjon av 460. Hehe, sånn kan det gå. :) Har kikket litt på 7950 og det er jo en svært bra kort, men om 660 yter så bra i forhold til mitt gamle 460, så er det bra nok for meg. Jeg er usikker på om det er verdt å legge til nærmere 500 kr for 7950, spesielt om det betyr at 7950 også støyer mer. Jeg får undersøke støynivåene på de to kortene før jeg bestemmer meg.Takk for tipsene alle sammen, det setter jeg stor pris på.

Endret av Madrigal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...